PwC: Impactul crizei COVID-19 în industria auto. Scenarii privind evoluția din acest an
Data publicarii: 11-08-2020 | AutoÎncă dinainte de criza provocată de pandemia de Covid-19, industria auto se confruntă deja cu probleme serioase cauzate atât de costurile ridicate cu investițiile în noile tehnologii cât și de presiunea pentru a crea noi soluții de mobilitate, vehicule autonome, conectivitate ori țintele ambțioase de reducere a emisiilor de dioxid de carbon impuse de mare parte din guvernele lumii. Pe fondul pandemiei din acest an, industria se confruntă de asemenea cu o scădere majoră a vânzărilor la nivel global, încetinirea producției, două dintre problemele care afectează capacitatea companiilor de a asigura lichiditățile necesare finanțărilor.
„Majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcționează la capacitate maximă. Distanțarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forță de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranță influențează productivitatea firmelor în perioada următoare”, scrie Daniel Anghel, partener, lider al serviciilor pentru industria automotive al PwC. „Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbușirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreținere neesențială și neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor”, continuă acesta.
În acest context, expertul PwC întrevede patru scenarii majore pentru evoluția din cadrul industriei automotive, în acest an.
Potrivit acestuia, în cazul în care deficitul producției din lunile de criză majoră nu se va compensa dar cererea va crește în perioada următoare, producția autovehiculelor din Europa ar putea scădea cu 10,7%, în vreme ce vânzările se vor diminua cu ceva mai mult de 20%.
Imediat după ridicarea restricțiilor inițiale, guvernele europene au început să ofere stimulente pentru vânzări într-un mod similar acțiunilor din 2008-2009, încercând să ajute producătorii auto și dealerii din acest sector al economiei să vândă stocurile deja existente. „Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producție sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice și cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a mașinilor vechi. În aceste condiții este estimată o reducere cu 26,3% a producției în 2020 și cu 32% a vânzărilor”, scrie Daniel Anghel.
Al treilea scenariu presupune o recuperare a producției într-un ritm mai lent, pe baza deteriorării rețelelor de furnizori. Redresarea treptată a acestui segment al economiei s-ar întinde astfel pe o perioadă cuprinsă de mai multe trimestre, lucru care ar putea duce la o prăbușire a industriei auto europene cu 32,6%, vânzările scăzând de asemenea cu peste 38%.
Potrivit expertului PwC, după această vară ne putem aștepta la un al doilea val pandemic care pe de altă parte va putea fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcționate. Efectul general va fi structural însă și se va putea extinde și în anii care urmează, scenariu care ar conduce la o reducere a producției de aproape 16%, respectiv o scădere a vânzărilor de 26,4%.
Cât privește țara noastră, „o vulnerabilitate în această perioadă este dependența de exporturi, care își revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele șase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Național de Statistică”, scrie Daniel ANghel. „De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piața românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele șapte luni ale lui 2020, față de perioada similară a anului trecut”, conchide acesta.
„Majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcționează la capacitate maximă. Distanțarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forță de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranță influențează productivitatea firmelor în perioada următoare”, scrie Daniel Anghel, partener, lider al serviciilor pentru industria automotive al PwC. „Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbușirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreținere neesențială și neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor”, continuă acesta.
În acest context, expertul PwC întrevede patru scenarii majore pentru evoluția din cadrul industriei automotive, în acest an.
Potrivit acestuia, în cazul în care deficitul producției din lunile de criză majoră nu se va compensa dar cererea va crește în perioada următoare, producția autovehiculelor din Europa ar putea scădea cu 10,7%, în vreme ce vânzările se vor diminua cu ceva mai mult de 20%.
Imediat după ridicarea restricțiilor inițiale, guvernele europene au început să ofere stimulente pentru vânzări într-un mod similar acțiunilor din 2008-2009, încercând să ajute producătorii auto și dealerii din acest sector al economiei să vândă stocurile deja existente. „Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producție sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice și cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a mașinilor vechi. În aceste condiții este estimată o reducere cu 26,3% a producției în 2020 și cu 32% a vânzărilor”, scrie Daniel Anghel.
Al treilea scenariu presupune o recuperare a producției într-un ritm mai lent, pe baza deteriorării rețelelor de furnizori. Redresarea treptată a acestui segment al economiei s-ar întinde astfel pe o perioadă cuprinsă de mai multe trimestre, lucru care ar putea duce la o prăbușire a industriei auto europene cu 32,6%, vânzările scăzând de asemenea cu peste 38%.
Potrivit expertului PwC, după această vară ne putem aștepta la un al doilea val pandemic care pe de altă parte va putea fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcționate. Efectul general va fi structural însă și se va putea extinde și în anii care urmează, scenariu care ar conduce la o reducere a producției de aproape 16%, respectiv o scădere a vânzărilor de 26,4%.
Cât privește țara noastră, „o vulnerabilitate în această perioadă este dependența de exporturi, care își revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele șase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Național de Statistică”, scrie Daniel ANghel. „De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piața românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele șapte luni ale lui 2020, față de perioada similară a anului trecut”, conchide acesta.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: O noua incercare de fiscalizare a bacsisurilor – cum va functiona de data aceasta?
- Opinie Reff & Asociatii | Deloitte Legal: Noile reguli in materia controalelor fiscale – o schimbare de perspectiva
- Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
- Studiu EY - Laura Vrînceanu, Senior Manager, Schimbări climatice și sustenabilitate - Companiile și investitorii sunt în dezacord în privința eforturilor de sustenabilitate
- Studiu EY - Georgiana Iancu, Partener: În 2022 românii au cheltuit mai puţin pe produse alimentare și au redus din economii și investiții - comunicat de presă
- EY România - Importurile de materii prime pentru producția sau repararea de aeronave pot fi scutite de taxe vamale în procedură vamală simplificată - punct de vedere
- Opinie Deloitte: Companiile din industria auto, intre provocarile externe si noile sisteme de raportare fiscala?
- eJobs: Care au fost cele mai căutate profiluri de candidați în 2022
- Undelucram.ro, cea mai mare comunitate pentru angajați din România, vizează 400.000 de euro pe SeedBlink pentru a continua extinderea regională și dezvoltarea tehnologiei AI
- Aspecte practice cu privire la redirecționarea impozitului pe profit sau al microintreprinderilor
- EY România - Iulia Bratu, Partener - Piața globală a IPO-urilor a trecut de la recorduri, la o scădere drastică - comunicat de presă
- Studiu Deloitte: cheltuielile de sarbatori se mentin, in acest sezon, la nivelul de anul trecut, chiar daca 73% dintre cumparatori se asteapta la scumpiri, iar 37% au o situatie financiara mai precara
- Studiu Deloitte: companiile din majoritatea sectoarelor directioneaza mai mult de jumatate din bugetul de marketing catre activitati din mediul digital
- Bringo, cel mai nou chirias al cladirii Eminescu Offices dezvoltat de Akcent Development
- EY România: Indemnizațiile membrilor CA, directorilor și administratorilor impozitate ca salarii ori ca activitate cu TVA? - punct de vedere