Studiu Deloitte: companiile cheltuiesc mai putin de 5% din venituri pe tehnologie
Data publicarii: 03-09-2020 | IT&CPotrivit studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, la nivel global, companiile cheltuiesc mai puțin de 5% din venituri pe tehnologie, inclusiv companiile considerate ca fiind avangardiste în acest domeniu, care dispun atât de o viziune pozitivă din acest punct de vedere cât și de departamente de tehnologie bine dezvoltate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
La acest sondaj au participat și răspuns nu mai puțin de 1300 de lideri din domeniul afacerilor și al tehnologiei din 69 de țări ale lumii printre care și companii din România. Potrivit acestuia, doar 11% dintre companii pot fi considerate drept avangardiste din punct de vedere tehnologic. Pe de altă parte, o treime din liderii acestor companii avangardiste pot juca un rol vizionar în cadrul acestora (29%), un procent semnificativ mai mare decât cel al liderilor organizațiilor tradiționale (14%). Companiile avangardiste și cele tradiționale, pe de altă parte, pot descoperi și caracteristici similare, 20% din companiile din prima categorie investind în zona tehnologiei respectiv 15% din companiile tradiționale. Procentele le apropie unele de celelalte mai mult decât am crede la prima vedere.
„Pandemia a accelerat planurile de adoptare a tehnologiei și digitalizării, oferind liderilor o oportunitate fără precedent pentru a-și transforma afacerile. Organizațiile au nevoie, mai mult ca oricând, de lideri care au cunoștințe în domeniul tehnologiei, întrucât companiile au devenit mai tehnice, iar studiul chiar subliniază faptul că directorii generali îi privesc pe liderii din domeniul tehnologiei drept parteneri strategici principali, mai mult decât pe liderii tuturor celorlalte funcții la un loc”, a spus Vladimir Aninoiu, Director de Tehnologie în cadrul practicii de consultanță a Deloitte România.
Conform studiului Deloitte Global Technology Leadership 2020, principalul element care ajută companiile considerate ca fiind avangardiste în domeniul tehnologiei să depășească organizațiile tradiționale este capacitatea acestora de a utiliza tehnologia în vederea creșterii afacerii. Companiile avangardiste sunt concentrate în primul rând pe inovație (65%) dar și pe clienți (60%), departamentele de tehnologie ale acestora fiind mai implicate ăe parcursul întregului proces de inovație, începând cu faza de anticipare până la cea de implementare, trecând prin cea de realizare a prototipului. Departamentele de tehnologie din cadrul acestor companii au astfel de 2,5 mori mai multe șanse de a fi considerate extrem sau foarte eficiente în definirea experiențelor clienților și a interacțiunilor cu aceștia.
Mai mult, respondenții sondajului inițiat și dus la bun sfârșit de Deloitte consideră că profilul liderului care poate pune compania în mișcare este cel mai potrivit pentru un lider în tehnologie, un om vizionar concentrat în primul rând pe evoluție și schimbare. De altfel acestea au fost și cele mai utilizate cuvinte pe care respondenții le-au folosit pentru a descrie și a defini liderii de succes din domeniul tehnologiei în următorii trei ani: viziune, inovație, agilitate.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI