Aproape 75% dintre companii spun că productivitatea angajaților a rămas constantă sau a crescut, după implementarea muncii de acasă
Data publicarii: 27-11-2020 | EconomiePotrivit studiului HR România Barometru derulat în luna octombrie de către PwC pe baza informațiilor furnizate de 41 de companii din diferite sectoare ale economiei, productivitatea abgajaților pare să fi crescut după derularea programelor de muncă de acasă. O spun cel puțin 30% dintre respondenții studiului, în vreme ce alte 44 de procente consideră că aceasta a rămas constantă.
Dintre respondenții care au semnalizat o îmbunătățire a productivității în această perioadă, 76% susțin că acest lucru are la bază ca principal factor timpul, și mai precis majorarea timpului alocat lucrului atunci când munca se efectuează de la distanță.
”Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanță la scară mare este realizabil și îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistență și un experiment pentru companii și angajați pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de tot mai multe organizații pe termen lung. Acest fapt se observă din rezultatele sondajului având în vedere că mai mult de jumătate dintre respondenți au introdus deja munca la distanță pe durată nedeterminată”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, doar 7% dintre respondenți au semnalat o scădere a productivității în ultimele luni. Cei mai mulți dintre aceștia pun scăderile pe seama perioadei necesare adaptării la noua stare de fapte dar și a stărilor de spirit negative ori a lipsei unor instrumente care să faciliteze munca de la distanță. În același timp, trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul PwC consideră că gradul de implicare al angajaților a rămas același, constant, îngrijorările majore venind în perspectiva stării stării de spirit a acestora pe măsură ce criza se adâncește iar perioada de izolare crește.
„Starea de bine a angajaților (well-being) este esențială pentru productivitate și, cum mulți oameni se luptă în această perioadă cu teama și anxietatea, este important ca organizațiile să investească din ce în ce mai mult în resurse și beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor”, spune Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation, PwC România.
În fine, privind în ansamblu la nivelul pieței locale, descoperim că aproximativ 20% dintre companii au optat pentru munca de la distanță pentru toți angajații în vreme ce 80% au implementat acest proces pentru o parte dintre angajați, în funcție de posibilități.
Dintre respondenții care au semnalizat o îmbunătățire a productivității în această perioadă, 76% susțin că acest lucru are la bază ca principal factor timpul, și mai precis majorarea timpului alocat lucrului atunci când munca se efectuează de la distanță.
”Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanță la scară mare este realizabil și îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistență și un experiment pentru companii și angajați pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de tot mai multe organizații pe termen lung. Acest fapt se observă din rezultatele sondajului având în vedere că mai mult de jumătate dintre respondenți au introdus deja munca la distanță pe durată nedeterminată”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.
Pe de altă parte, doar 7% dintre respondenți au semnalat o scădere a productivității în ultimele luni. Cei mai mulți dintre aceștia pun scăderile pe seama perioadei necesare adaptării la noua stare de fapte dar și a stărilor de spirit negative ori a lipsei unor instrumente care să faciliteze munca de la distanță. În același timp, trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul PwC consideră că gradul de implicare al angajaților a rămas același, constant, îngrijorările majore venind în perspectiva stării stării de spirit a acestora pe măsură ce criza se adâncește iar perioada de izolare crește.
„Starea de bine a angajaților (well-being) este esențială pentru productivitate și, cum mulți oameni se luptă în această perioadă cu teama și anxietatea, este important ca organizațiile să investească din ce în ce mai mult în resurse și beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor”, spune Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation, PwC România.
În fine, privind în ansamblu la nivelul pieței locale, descoperim că aproximativ 20% dintre companii au optat pentru munca de la distanță pentru toți angajații în vreme ce 80% au implementat acest proces pentru o parte dintre angajați, în funcție de posibilități.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii