Aproape 75% dintre companii spun că productivitatea angajaților a rămas constantă sau a crescut, după implementarea muncii de acasă

Data publicarii: 27-11-2020 | Economie
Potrivit studiului HR România Barometru derulat în luna octombrie de către PwC pe baza informațiilor furnizate de 41 de companii din diferite sectoare ale economiei, productivitatea abgajaților pare să fi crescut după derularea programelor de muncă de acasă. O spun cel puțin 30% dintre respondenții studiului, în vreme ce alte 44 de procente consideră că aceasta a rămas constantă.

Dintre respondenții care au semnalizat o îmbunătățire a productivității în această perioadă, 76% susțin că acest lucru are la bază ca principal factor timpul, și mai precis majorarea timpului alocat lucrului atunci când munca se efectuează de la distanță.

”Pandemia ne-a arătat că lucrul de la distanță la scară mare este realizabil și îngrijorările cu privire la productivitate s-au diminuat pe măsură ce companiile au rezolvat problemele legate de implementarea tehnologiilor necesare. Ultimele luni au fost un test de rezistență și un experiment pentru companii și angajați pe care vedem că până acum le-au trecut cu bine. Prin urmare, este de așteptat ca munca de la distanță să fie aplicată de tot mai multe organizații pe termen lung. Acest fapt se observă din rezultatele sondajului având în vedere că mai mult de jumătate dintre respondenți au introdus deja munca la distanță pe durată nedeterminată”, a declarat Ionuț Simion, Country Managing Partner PwC România.

Pe de altă parte, doar 7% dintre respondenți au semnalat o scădere a productivității în ultimele luni. Cei mai mulți dintre aceștia pun scăderile pe seama perioadei necesare adaptării la noua stare de fapte dar și a stărilor de spirit negative ori a lipsei unor instrumente care să faciliteze munca de la distanță. În același timp, trei sferturi dintre companiile respondente la sondajul PwC consideră că gradul de implicare al angajaților a rămas același, constant, îngrijorările majore venind în perspectiva stării stării de spirit a acestora pe măsură ce criza se adâncește iar perioada de izolare crește.

„Starea de bine a angajaților (well-being) este esențială pentru productivitate și, cum mulți oameni se luptă în această perioadă cu teama și anxietatea, este important ca organizațiile să investească din ce în ce mai mult în resurse și beneficii care să-i ajute să creeze un echilibru pentru sănătatea lor”, spune Oana Munteanu, Senior Manager People & Organisation, PwC România.

În fine, privind în ansamblu la nivelul pieței locale, descoperim că aproximativ 20% dintre companii au optat pentru munca de la distanță pentru toți angajații în vreme ce 80% au implementat acest proces pentru o parte dintre angajați, în funcție de posibilități.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
Folosim cookies pentru functionarea corecta a site-ului, masurarea traficului si functionalitati care ne permit sa iti prezentam un continut particularizat preferintelor tale. Pentru retragerea acordului pentru cookies, te rugam sa consulti Politica de Cookie. De asemenea, te invitam sa parcurgi Politica noastra de Confidentialitate, ce a devenit aplicabila incepand cu luna mai 2018.
DA, ÎNTELEG