Angajatii romani doresc un program de lucru mai flexibil, iar instabilitatea pietei muncii ii determina sa nu isi schimbe angajatorul
Data publicarii: 15-02-2021 | HR/CariereDinamica angajați - angajatori a suferit modificari drastice în pandemie atât prin prisma noului mod de lucru menit să prevină răspândirea virusului cât și prin criza economică generată de acesta, criză care și-a lăsat amprenta pe piața muncii locală. În acest sens, specialiștii EY au realizat un studiu în perioada noiembrie - decembrie 2020, bazându-se pe informațiile oferite de un eșantion de peste 200 de persoane care activează în domenii precum serviciile profesionale, tehnice și științifice, comerț, construcții și imobiliare, servicii financiare, produse de consum, industria auto, IT sau industria farmaceutică, mai bine de 88% dintre aceștia fiind angajați cu normă întreagă. Din motive de accesibilitate, eșantionul nu este însă reprezentativ pentru populație, cel puțin nu în termenii în care un studiu social mai aprofundat este.
Încă de la începutul pandemiei, angajații din România au fost foarte atenți la felul în care angajatorii s-au pregătit pentru gestionarea acestei crize majore și mai ales la felul în care aceștia au comunicat cu ei. Potrivit studiului, 73% dintre angajații chestionați sunt de părere că companiile pentru care lucrează au gestionat cu succes criza sanitară, protocoalele de sănătate instituite și măsurile de siguranță de la locul de muncă, sporindu-le nivelul de încredere în angajatori. Pe de altă parte, 44% dintre respondenți consideră că au fost și probleme în gestionarea unor aspecte financiare și în ceea ce privește strategiile de orientare profesională care nu au fost adaptate contextului actual.
Pandemia a schimbat de asemenea și modul în care angajații se raportează la programul de muncă sau la beneficiile oferite de angajatori. În contextul muncii de acasă, majoritatea respondenților au spus că își doresc ca angajatorii să le pună la dispoziție toate resursele și echipamentele necesare pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Totodată aceștia consideră ca fiind necesară dezvoltarea unor programe de sprijin pentru sănătatea fizică și mentală, 20% dorindu-și chiar sprijine financiare adiționale din partea angajatorului.
Peste jumătate dintre respondenți (54%) se declară mulțumiți de locul de muncă actual în vreme ce 30% afirmă că sunt mereu deschiși la noi oportunități. 5% dintre angajați nu sunt deciși cu privire la situația lor profesională actuală iar 10% sunt nemulțumite de locul de muncă.
În ceea ce privește prezența fizică la locul de muncă, 52% dintre respondenți cred că proporția de telemuncă va crește după încheierea pandemiei în timp ce 31% dintre angajați cred că vor fi prezenți la locul de muncă într-o proporție mai mare în perioada care urmează.
„Managementul adaptat la criză, incluzând programul flexibil de muncă și comunicarea transparentă, e un aspect important pe care angajatorii ar trebui să-l ia în considerare în această perioadă, în principal pentru că persoanele aflate pe piața muncii caută acum stabilitate. În funcție de cât de durată vor fi efectele economice ale crizei sanitare, vom putea observa revenirea dinamismului pieței muncii la nivelurile pre-criză”, a declarat Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services, EY România.
Încă de la începutul pandemiei, angajații din România au fost foarte atenți la felul în care angajatorii s-au pregătit pentru gestionarea acestei crize majore și mai ales la felul în care aceștia au comunicat cu ei. Potrivit studiului, 73% dintre angajații chestionați sunt de părere că companiile pentru care lucrează au gestionat cu succes criza sanitară, protocoalele de sănătate instituite și măsurile de siguranță de la locul de muncă, sporindu-le nivelul de încredere în angajatori. Pe de altă parte, 44% dintre respondenți consideră că au fost și probleme în gestionarea unor aspecte financiare și în ceea ce privește strategiile de orientare profesională care nu au fost adaptate contextului actual.
Pandemia a schimbat de asemenea și modul în care angajații se raportează la programul de muncă sau la beneficiile oferite de angajatori. În contextul muncii de acasă, majoritatea respondenților au spus că își doresc ca angajatorii să le pună la dispoziție toate resursele și echipamentele necesare pentru a-și desfășura activitatea în cele mai bune condiții. Totodată aceștia consideră ca fiind necesară dezvoltarea unor programe de sprijin pentru sănătatea fizică și mentală, 20% dorindu-și chiar sprijine financiare adiționale din partea angajatorului.
Peste jumătate dintre respondenți (54%) se declară mulțumiți de locul de muncă actual în vreme ce 30% afirmă că sunt mereu deschiși la noi oportunități. 5% dintre angajați nu sunt deciși cu privire la situația lor profesională actuală iar 10% sunt nemulțumite de locul de muncă.
În ceea ce privește prezența fizică la locul de muncă, 52% dintre respondenți cred că proporția de telemuncă va crește după încheierea pandemiei în timp ce 31% dintre angajați cred că vor fi prezenți la locul de muncă într-o proporție mai mare în perioada care urmează.
„Managementul adaptat la criză, incluzând programul flexibil de muncă și comunicarea transparentă, e un aspect important pe care angajatorii ar trebui să-l ia în considerare în această perioadă, în principal pentru că persoanele aflate pe piața muncii caută acum stabilitate. În funcție de cât de durată vor fi efectele economice ale crizei sanitare, vom putea observa revenirea dinamismului pieței muncii la nivelurile pre-criză”, a declarat Horațiu Cocheci, Director People Advisory Services, EY România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday