Studiu ING pe tema achizițiilor de locuințe
Data publicarii: 15-02-2021 | ImobiliarePotrivit unui sondaj internațional inițiat de ING și efectuat de Ipsos prin chestionare aplicate online pe tema achizițiilor de locuințe, deși mai bine de jumătate dintre români spun că le-a fost greu să își găsească locuințe care să bifeze toate criteriile alese de ei, aceștia au fost cei mai rapizi din Europa la achiziția de locuințe. Astfel, trei din cinci români spun că și-au găsit locuința pe care au cumpărat-o în cel mult trei luni. Mai mult, aproape 70% dintre românii participanți la studiu și-au găsit locuință după ce au vizionat cel mult cinci proprietăți în vreme ce 22,8% au ajuns la același rezultat după vizionarea unui număr de șase până la zece proprietăți.
Studiul amintit mai sus a avut loc în perioada lunii septembrie a anului trecut, desfășurându-se în 14 țări: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.
Mai mult, România se află și pe locul al treilea al clasamentului de proprietari care nu au credit ipotecar, cu un procent de 46,5%, fiind depășită doar de Italia și Polonia cu 49,3% respectiv 54,1%. Tot românii se află și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește achizițiile de locuințe prin credit ipotecar cu un procent de 14,9%. Comparativ cu germanii sau austriecii are închiriază locuințe în cele mai mari procente din Europa (53,5% respectiv 48,4%), românii aleg această opțiune într-o proporție de doar 11,5%. Pe de altă parte, un sfert dintre respondenții din România declară că locuiește împreună cu prietenii sau familia, cu mult peste media europeană. Astfel, doar 4,1% din germani spun că locuiesc împreună cu prieteni sau familia respectiv 5,9% din francezi.
Atunci când au avut de ales între locuința de vis și locuința pe care și-o pot permite, potrivit studiului ING, peste jumătate din români au pus prețul pe primul loc. În același timp, 30% recunosc că au pierdut cel puțin o proprietate din această cauză, în dauna unui client dispus să plătească mai mult. Mai mult, 58,3% din români au oferit exact prețul cerut de vânzător, doar 24,8% dintre ei fiind dispuși să negocieze pentru a obține o ofertă mai bună.
Mai bine de jumătate din români și-au cumpărat locuința pentru a fi proprietarii spațiului în care locuiesc, doar 5,7% făcând-o ca un mod de a investi. La polul opus se află luxemburghezii, francezii și germanii cu 25%, 21,4% și 19,6% ca procente de proprietari care au avut în vedere achiziția unei locuințe ca investiție și nu ca spațiu primar de locuit.
O altă concluzie interesantă a studiului ING este cea a intenției de cumpărare. Astfel, 47,4% dintre românii participanți la chestionar iau în considerare opțiunea de a se muta sau de a achiziționa o locuință în următorii doi ani. Pe de altă parte, majoritatea se așteaptă la creșteri de prețuri, fiind convinși de faptul ca a devenit din ce în ce mai greu pentru cei aflați la început de drum să achiziționeze o locuință. Ca și criterii principale românii aleg mediul liniștit, siguranța, designul, suprafața generoasă, consumul energetic, grădina proprie sau facilități precum magazine sau spitale în apropierea locuinței.
Studiul amintit mai sus a avut loc în perioada lunii septembrie a anului trecut, desfășurându-se în 14 țări: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.
Mai mult, România se află și pe locul al treilea al clasamentului de proprietari care nu au credit ipotecar, cu un procent de 46,5%, fiind depășită doar de Italia și Polonia cu 49,3% respectiv 54,1%. Tot românii se află și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește achizițiile de locuințe prin credit ipotecar cu un procent de 14,9%. Comparativ cu germanii sau austriecii are închiriază locuințe în cele mai mari procente din Europa (53,5% respectiv 48,4%), românii aleg această opțiune într-o proporție de doar 11,5%. Pe de altă parte, un sfert dintre respondenții din România declară că locuiește împreună cu prietenii sau familia, cu mult peste media europeană. Astfel, doar 4,1% din germani spun că locuiesc împreună cu prieteni sau familia respectiv 5,9% din francezi.
Atunci când au avut de ales între locuința de vis și locuința pe care și-o pot permite, potrivit studiului ING, peste jumătate din români au pus prețul pe primul loc. În același timp, 30% recunosc că au pierdut cel puțin o proprietate din această cauză, în dauna unui client dispus să plătească mai mult. Mai mult, 58,3% din români au oferit exact prețul cerut de vânzător, doar 24,8% dintre ei fiind dispuși să negocieze pentru a obține o ofertă mai bună.
Mai bine de jumătate din români și-au cumpărat locuința pentru a fi proprietarii spațiului în care locuiesc, doar 5,7% făcând-o ca un mod de a investi. La polul opus se află luxemburghezii, francezii și germanii cu 25%, 21,4% și 19,6% ca procente de proprietari care au avut în vedere achiziția unei locuințe ca investiție și nu ca spațiu primar de locuit.
O altă concluzie interesantă a studiului ING este cea a intenției de cumpărare. Astfel, 47,4% dintre românii participanți la chestionar iau în considerare opțiunea de a se muta sau de a achiziționa o locuință în următorii doi ani. Pe de altă parte, majoritatea se așteaptă la creșteri de prețuri, fiind convinși de faptul ca a devenit din ce în ce mai greu pentru cei aflați la început de drum să achiziționeze o locuință. Ca și criterii principale românii aleg mediul liniștit, siguranța, designul, suprafața generoasă, consumul energetic, grădina proprie sau facilități precum magazine sau spitale în apropierea locuinței.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Asociațiile membre Eucolight au reciclat două miliarde de lămpi în Europa
- În 2020, românii au optat pentru siguranța locului de muncă. Fluctuația de personal în companiile din România a scăzut la 17,2%
- 70% dintre femeile din domeniul tehnologiei sunt de acord cu faptul că abilitățile lor au fost apreciate, mai presus decât genul lor, dar etapa egalității de gen nu s-a încheiat
- FintechOS raportează o creștere de 195% în 2020. Obiective 2021
- HR Barometru: 80% dintre companii vor deconta testarea epidemiologică și / sau vaccinarea
- Kaspersky: Angajații din domeniul securității IT petrec șase ore săptămânal cu hobby-urile lor, în timpul programului de lucru
- 86% dintre afacerile de familie anticipează că, până în 2022, ratele de creștere vor reveni la nivelul anterior pandemiei
- Poate deveni sectorul imobiliar un vector de creștere pentru investițiile străine directe?
- OLX si ING: 5 sfaturi pentru protecția consumatorilor, de Ziua Siguranței pe Internet
- An record la XTB Romania: Triplarea numarului de clienti si a rulajelor in 2020
- NN și Cegeka, parteneriat pentru dezvoltarea unor alternative digitale destinate clienților
- Kaspersky: Ponderea incidentelor de preluare a conturilor a crescut cu 20 de puncte procentuale față de 2019
- Raport PwC: Tehnologia 5G va mări productivitatea, contribuind cu 1,3 trilioane de dolari la PIB-ul global, până în 2030
- Criza va accelera consolidarea sectorului bancar in ECE; Romania, printre tarile din regiune cu cele mai multe tranzactii in domeniu
- Declaratia unica, editia 2021 – ce se schimba fata de anii trecuti si ce neclaritati raman