Studiu ING pe tema achizițiilor de locuințe
Data publicarii: 15-02-2021 | ImobiliarePotrivit unui sondaj internațional inițiat de ING și efectuat de Ipsos prin chestionare aplicate online pe tema achizițiilor de locuințe, deși mai bine de jumătate dintre români spun că le-a fost greu să își găsească locuințe care să bifeze toate criteriile alese de ei, aceștia au fost cei mai rapizi din Europa la achiziția de locuințe. Astfel, trei din cinci români spun că și-au găsit locuința pe care au cumpărat-o în cel mult trei luni. Mai mult, aproape 70% dintre românii participanți la studiu și-au găsit locuință după ce au vizionat cel mult cinci proprietăți în vreme ce 22,8% au ajuns la același rezultat după vizionarea unui număr de șase până la zece proprietăți.
Studiul amintit mai sus a avut loc în perioada lunii septembrie a anului trecut, desfășurându-se în 14 țări: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.
Mai mult, România se află și pe locul al treilea al clasamentului de proprietari care nu au credit ipotecar, cu un procent de 46,5%, fiind depășită doar de Italia și Polonia cu 49,3% respectiv 54,1%. Tot românii se află și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește achizițiile de locuințe prin credit ipotecar cu un procent de 14,9%. Comparativ cu germanii sau austriecii are închiriază locuințe în cele mai mari procente din Europa (53,5% respectiv 48,4%), românii aleg această opțiune într-o proporție de doar 11,5%. Pe de altă parte, un sfert dintre respondenții din România declară că locuiește împreună cu prietenii sau familia, cu mult peste media europeană. Astfel, doar 4,1% din germani spun că locuiesc împreună cu prieteni sau familia respectiv 5,9% din francezi.
Atunci când au avut de ales între locuința de vis și locuința pe care și-o pot permite, potrivit studiului ING, peste jumătate din români au pus prețul pe primul loc. În același timp, 30% recunosc că au pierdut cel puțin o proprietate din această cauză, în dauna unui client dispus să plătească mai mult. Mai mult, 58,3% din români au oferit exact prețul cerut de vânzător, doar 24,8% dintre ei fiind dispuși să negocieze pentru a obține o ofertă mai bună.
Mai bine de jumătate din români și-au cumpărat locuința pentru a fi proprietarii spațiului în care locuiesc, doar 5,7% făcând-o ca un mod de a investi. La polul opus se află luxemburghezii, francezii și germanii cu 25%, 21,4% și 19,6% ca procente de proprietari care au avut în vedere achiziția unei locuințe ca investiție și nu ca spațiu primar de locuit.
O altă concluzie interesantă a studiului ING este cea a intenției de cumpărare. Astfel, 47,4% dintre românii participanți la chestionar iau în considerare opțiunea de a se muta sau de a achiziționa o locuință în următorii doi ani. Pe de altă parte, majoritatea se așteaptă la creșteri de prețuri, fiind convinși de faptul ca a devenit din ce în ce mai greu pentru cei aflați la început de drum să achiziționeze o locuință. Ca și criterii principale românii aleg mediul liniștit, siguranța, designul, suprafața generoasă, consumul energetic, grădina proprie sau facilități precum magazine sau spitale în apropierea locuinței.
Studiul amintit mai sus a avut loc în perioada lunii septembrie a anului trecut, desfășurându-se în 14 țări: Austria, Belgia, Cehia, Franța, Germania, Italia, Luxemburg, Olanda, Polonia, România, Spania, Turcia, Marea Britanie și Statele Unite ale Americii.
Mai mult, România se află și pe locul al treilea al clasamentului de proprietari care nu au credit ipotecar, cu un procent de 46,5%, fiind depășită doar de Italia și Polonia cu 49,3% respectiv 54,1%. Tot românii se află și pe ultimul loc în Europa în ceea ce privește achizițiile de locuințe prin credit ipotecar cu un procent de 14,9%. Comparativ cu germanii sau austriecii are închiriază locuințe în cele mai mari procente din Europa (53,5% respectiv 48,4%), românii aleg această opțiune într-o proporție de doar 11,5%. Pe de altă parte, un sfert dintre respondenții din România declară că locuiește împreună cu prietenii sau familia, cu mult peste media europeană. Astfel, doar 4,1% din germani spun că locuiesc împreună cu prieteni sau familia respectiv 5,9% din francezi.
Atunci când au avut de ales între locuința de vis și locuința pe care și-o pot permite, potrivit studiului ING, peste jumătate din români au pus prețul pe primul loc. În același timp, 30% recunosc că au pierdut cel puțin o proprietate din această cauză, în dauna unui client dispus să plătească mai mult. Mai mult, 58,3% din români au oferit exact prețul cerut de vânzător, doar 24,8% dintre ei fiind dispuși să negocieze pentru a obține o ofertă mai bună.
Mai bine de jumătate din români și-au cumpărat locuința pentru a fi proprietarii spațiului în care locuiesc, doar 5,7% făcând-o ca un mod de a investi. La polul opus se află luxemburghezii, francezii și germanii cu 25%, 21,4% și 19,6% ca procente de proprietari care au avut în vedere achiziția unei locuințe ca investiție și nu ca spațiu primar de locuit.
O altă concluzie interesantă a studiului ING este cea a intenției de cumpărare. Astfel, 47,4% dintre românii participanți la chestionar iau în considerare opțiunea de a se muta sau de a achiziționa o locuință în următorii doi ani. Pe de altă parte, majoritatea se așteaptă la creșteri de prețuri, fiind convinși de faptul ca a devenit din ce în ce mai greu pentru cei aflați la început de drum să achiziționeze o locuință. Ca și criterii principale românii aleg mediul liniștit, siguranța, designul, suprafața generoasă, consumul energetic, grădina proprie sau facilități precum magazine sau spitale în apropierea locuinței.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025