ING Bank - rezultate 2020

Data publicarii: 29-03-2021 | Finante-Banci
Anul 2020 a reprezentat un moment de cotitură pe toate piețele, majoritatea companiilor, mari și mici, resimțind din plin efectele pandemiei. Mulți și-au dat seama că pentru a supraviețui noii stări de fapte trebuie să se reinventeze, alții au mers pe calea inovației sau pe cea a lansării pe piață de noi produse și servicii ori de noi metode de acces la acestea. Cum s-au descurcat cei de la ING Bank România?

“2020 a fost un test de reziliență pentru noi și pentru întreaga industrie bancară. Sunt mândră de ceea ce a realizat echipa ING în aceste vremuri fără precedent. Am fost alături de clienții noștri și implicați în societate, continuând în același timp să lansăm noi produse și servicii. Am amânat plata ratelor pentru 32.000 de clienți vulnerabili și am oferit măsuri personalizate de restructurare a datoriilor celor în dificultate. În cadrul programului IMM Invest, au fost primite 7.500 de cereri și am aprobat împrumuturi în valoare de 1,3 miliarde de lei, în timp ce finanțarea sustenabilă continuă să fie o prioritate.

Strategia noastră digitală a fost reafirmată de contextul pandemiei. Știm că ne îndreptăm în direcția potrivită, cea care ne permite să oferim clienților noștri servicii de calitate, disponibile oriunde și oricând. Vom continua să punem accentul pe inovație și pe experiența clienților. Am început anul 2021 cu premise pozitive și cu optimism, însă există incertitudine pe multiple planuri, ceea ce impune în continuare o conduită prudentă și responsabilă. Sunt foarte recunoscătoare oamenilor minunați din echipa noastră, care s-au adaptat și mobilizat admirabil în anul care a trecut. Deși am lucrat de la distanță în proporție covârșitoare, am fost și rămânem uniți, cu o cultură corporativă efervescentă și cu o direcție strategică clară.”, a declarat Mihaela Bîtu, CEO ING Bank Romania.

Privind în urmă la anul care a trecut, descoperim unul dintre cele mai apreciate noi produse din portofoliul ING Bank și anume creditul ING Ipotecar 7FIX care oferă clienților opțiunea unui credit cu șapte ani de rate fixe. De la lansarea acestuia, aproape jumătate din clienții băncii care au accesat credite ipotecare au optat pentru acest serviciu, 60% dintre ei optând pentru plata unui avans de peste 25% din valoarea împrumutului.

Tot în anul 2020, mai precis în luna aprilie, a fost lansat și serviciul Round Up prin intermediul căruia clienții băncii pot economisi fără niciun fel de efort la fiecare plată cu cardul. De la lansare și până acum spre exemplu, clienții ING Bank au economisit un total de 60 de milioane de lei.

ING Bank România a continuat să investească pe parcursul anului 2020 atât în platforma de Home Banking cât și în societate. Cota de piață pe segmentul clienților cu venituri recurente a crescut de asemenea pe fondul serviciilor din ce în ce mai bune până la cifra de 17,4%, aceștia beneficiind totodată și de costuri de întreținere zero și de posibilitatea de a face transferuri ori de a retrage bani de la orice bancomat fără niciun fel de comision.

Investițiile în comunitate s-au ridicat în anul 2020 la peste șapte milioane de lei. ING a devenit parteber strategic al asociației Code 4 România care doar anul trecut a dezvoltat șase platforme digitale de comunicare, adoptate de autorități în lupta cu Covid-19. Pe lângă acestea, amintim și donațiile în valoare de peste 760.000 lei făcute de clienții ING în cele trei campanii de strângere de fonduri demarate prin intermediul aplicației HomeBank. Mai mult, împreună cu ING Tech, ING Bank a donat echipamente medicale la începutul pandemiei. Alte 11.000 de persoane vulnerabile au primit sprijin prin intermediul fondului de urgență pentru comunități vulnerabile lansat împreună cu Federația Fundațiilor Comunitare.