Studiu Deloitte-MIT: companiile depind tot mai mult de asa-numitii „angajati externi”
Data publicarii: 03-12-2021 | EconomiePotrivit studiului „Future of the Workforce Global Executive Study” realizat de Deloitte și MIT Sloan Management Review, forța de muncă a companiilor la nivel global depinde din ce în ce mai mult de așa-numiții angajați externi, categorie în care se încadrează contractanții, lucrătorii temporari, furnizorii de servicii, colaboratorii externi și chiar soluțiile tehnologice precum inteligența artificială sau roboții. Conform rezultatelor acestui studiu, 90% dintre respondenți sunt de această părere.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
De asemenea, 33% dintre companii se așteaptă ca dependența de acest tip de angajați să crească în următorii doi ani. 73% dintre respondenți văd acest lucru în ceea ce privește soluțiile de tehnologie în vreme ce 61% se așteaptă ca numărul de dezvoltatori să crească. 48%, pe de altă parte, se așteaptă la o creștere și a numărului de colaboratori externi. E o tendință care se făcuse simțită încă din perioada de dinainte de pandemie. Aceasta va continua însă, potrivit studiului, și în perioada de după Covid.
„Această nouă abordare privind structura forței de muncă, pe care studiul Deloitte o denumește «ecosistemul forței de muncă», reprezintă o schimbare semnificativă față de viziunea tradițională, conform căreia companiile se bazau pe angajați cu normă întreagă, care aveau cariere cu o evoluție mai degrabă liniară.
Pe de altă parte, companiile au deocamdată sisteme și procese de management, strategii privind forța de muncă și atragerea de competențe, sisteme de management al performanței și politici de remunerare concepute pentru a se concentra asupra angajaților interni. Reconcilierea acestor două realități și abordarea lor într-o manieră integrată devine o provocare majoră, cu implicații semnificative la nivel de strategie, leadership, cultură organizațională”, a spus Raluca Bontaș, Partener Global Employer Services, Deloitte România.
Curios însă, deși majoritatea companiilor se bazează deja pe aportul angajaților externi, 70% dintre acestea nu sunt încă pregătite pentru a gestiona o astfel de structură a forței de muncă.
Printre măsurile adoptate de companii pentru a se adapta la schimbările din ultima perioadă, regăsim oportunitățile de învățare și dezvoltare (57%), desemnarea de noi roluri pentru angajații existență (55%), accelerarea ritmului de automatizare a proceselor și a sarcinilor (65%).
Companiile au schimbat și modul de lucru, abordarea bazându-se pe echipe, proiecte, pe inovație și relația dintre oameni. Strategiile privind forța de muncă sunt văzute acum ca o responsabilitate a echipei de top management, a directorului executiv, de resurse umane, de operațiuni, financiar sau de strategie.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI