Banca Transilvania: rezultate financiare pe primele 3 luni ale anului
Data publicarii: 12-05-2022 | Finante-BanciBanca Transilvania raporteaza rezultate financiare pozitive la data de 31 martie 2022. În vreme ce numărul de clienți a continuat pe panta ascendentă și operațiunile băncii au crescut semnificativ. Astfel, la finele primului trimestru al acestui an, Banca Transilvania avea 36 milioane de clienți din care 3,3 milioane persoane fizice. Operațiunile au crescut de asemenea, numărul tranzacțiilor clienților prin toate canalele BT fiind cu 35% mai mare raportat la perioada similară a anului trecut.
De asemenea, în primele 3 luni ale anului au fost acordate nu mai puțin de 63.000 de noi credite în valoare de 6357 de milioane de lei, cu 61% mai mult decât în primul trimestru al anului 2021.
La finele primului trimestru al anului, activele Băncii Transilvania au ajuns la 128,3 miliarde de lei, creditele nete crescând până la un total de 58,6 miliarde de lei. În creștere au fost și depozitele clienților, care au ajuns la 31 martie la 107,42 miliarde de lei, dintre care 71,77 miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 35,65 miliarde de lei, depozite ale companiilor. Raportul credite/depozite este în prezent de 58,4%.
Profitul net consolidat al Grupului BT a ajuns la 400,33 milioane de lei, din care băncii îi revin 307,52 milioane de lei. De asemenea, eficiența operațională a instituției financiare a atins nivelul de 50,64% în vreme ce veniturile nete din taxe și comisioane a crescut cu 21%. Și veniturile din dobânzi ale băncii au crescut cu 22% față de primul trimestru al anului trecut.
„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimări și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile,” a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Nu în ultimul rând, continuă și procesul de digitalizare al Băncii Transilvania. Banca are în prezent aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați dintre care 2 milioane folosesc aplicația BT Pay. Mai mult, fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital înrolat în BT Pay. Tot în acest an a fost lansată și o nouă funcționalitate a BT Play, și anume, overdraft 100% online.
De asemenea, instituția financiar-bancară a lansat și BTPOS App, o aplicație destinată antreprenorilor care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al oricărui comerciant într-un sistem POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plată. În prezent, 43.000 de firme au peste 80.000 de POS-uri BT.
De asemenea, în primele 3 luni ale anului au fost acordate nu mai puțin de 63.000 de noi credite în valoare de 6357 de milioane de lei, cu 61% mai mult decât în primul trimestru al anului 2021.
La finele primului trimestru al anului, activele Băncii Transilvania au ajuns la 128,3 miliarde de lei, creditele nete crescând până la un total de 58,6 miliarde de lei. În creștere au fost și depozitele clienților, care au ajuns la 31 martie la 107,42 miliarde de lei, dintre care 71,77 miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 35,65 miliarde de lei, depozite ale companiilor. Raportul credite/depozite este în prezent de 58,4%.
Profitul net consolidat al Grupului BT a ajuns la 400,33 milioane de lei, din care băncii îi revin 307,52 milioane de lei. De asemenea, eficiența operațională a instituției financiare a atins nivelul de 50,64% în vreme ce veniturile nete din taxe și comisioane a crescut cu 21%. Și veniturile din dobânzi ale băncii au crescut cu 22% față de primul trimestru al anului trecut.
„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimări și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile,” a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Nu în ultimul rând, continuă și procesul de digitalizare al Băncii Transilvania. Banca are în prezent aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați dintre care 2 milioane folosesc aplicația BT Pay. Mai mult, fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital înrolat în BT Pay. Tot în acest an a fost lansată și o nouă funcționalitate a BT Play, și anume, overdraft 100% online.
De asemenea, instituția financiar-bancară a lansat și BTPOS App, o aplicație destinată antreprenorilor care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al oricărui comerciant într-un sistem POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plată. În prezent, 43.000 de firme au peste 80.000 de POS-uri BT.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- CEO Survey 2022: Ponderea directorilor generali din România care se așteaptă la o încetinire a creșterii economice s-a dublat, de la izbucnirea războiului în Ucraina
- First Bank: rezultate financiare 2021
- Revenire exploziva in HoReCa: peste 11.000 de joburi noi de la ridicarea restrictiilor
- Comunicat: ING Bank a acordat un credit de 8,5 milioane euro grupului Promateris
- Deloitte si Reff & Asociatii au asistat Knauf Insulation in preluarea fabricii de vata minerala de sticla Gecsat
- EY România: Declarația Unică 2022. Ce ar trebui să știe contribuabilii, mai ales cei care găzduiesc refugiați - punct de vedere
- eJobs: 1 din 2 angajați din Inginerie câștigă peste 4.000 de lei net
- Studiu EY: 43% dintre angajați dispuși să renunțe la locul actual de muncă pentru un salariu mai mare, condiții mai bune și flexibilitate
- Schneider Electric rămâne concentrat pe transformările din domeniul sustenabilității, în primul trimestru al anului 2022
- Declaratie de presa NN Pensii
- Compania de car-sharing electric SPARK a contribuit la o reducere de 7.300 de tone de emisii nocive
- Analiză PwC: Transformările prin care trec companiile de servicii financiare și valul de active în dificultate anunță creșterea activității M&A în acest sector, inclusiv în România
- AVBS Credit: Peste 40% din creditele ipotecare acordate de bănci vor fi intermediate de brokerii de credite, până la finalul anului
- Cushman & Wakefield Echinox: Valoarea cumulată a activelor evaluate în 2021 a crescut cu 40%, pe fondul câștigării unor proiecte de dimensiuni mai mari
- Stiti bancul cu “ce face romanul cand ramane fara bani? Schimba 100 de Euro”. Ei bine… nu e banc