Banca Transilvania: rezultate financiare pe primele 3 luni ale anului
Data publicarii: 12-05-2022 | Finante-BanciBanca Transilvania raporteaza rezultate financiare pozitive la data de 31 martie 2022. În vreme ce numărul de clienți a continuat pe panta ascendentă și operațiunile băncii au crescut semnificativ. Astfel, la finele primului trimestru al acestui an, Banca Transilvania avea 36 milioane de clienți din care 3,3 milioane persoane fizice. Operațiunile au crescut de asemenea, numărul tranzacțiilor clienților prin toate canalele BT fiind cu 35% mai mare raportat la perioada similară a anului trecut.
De asemenea, în primele 3 luni ale anului au fost acordate nu mai puțin de 63.000 de noi credite în valoare de 6357 de milioane de lei, cu 61% mai mult decât în primul trimestru al anului 2021.
La finele primului trimestru al anului, activele Băncii Transilvania au ajuns la 128,3 miliarde de lei, creditele nete crescând până la un total de 58,6 miliarde de lei. În creștere au fost și depozitele clienților, care au ajuns la 31 martie la 107,42 miliarde de lei, dintre care 71,77 miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 35,65 miliarde de lei, depozite ale companiilor. Raportul credite/depozite este în prezent de 58,4%.
Profitul net consolidat al Grupului BT a ajuns la 400,33 milioane de lei, din care băncii îi revin 307,52 milioane de lei. De asemenea, eficiența operațională a instituției financiare a atins nivelul de 50,64% în vreme ce veniturile nete din taxe și comisioane a crescut cu 21%. Și veniturile din dobânzi ale băncii au crescut cu 22% față de primul trimestru al anului trecut.
„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimări și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile,” a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Nu în ultimul rând, continuă și procesul de digitalizare al Băncii Transilvania. Banca are în prezent aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați dintre care 2 milioane folosesc aplicația BT Pay. Mai mult, fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital înrolat în BT Pay. Tot în acest an a fost lansată și o nouă funcționalitate a BT Play, și anume, overdraft 100% online.
De asemenea, instituția financiar-bancară a lansat și BTPOS App, o aplicație destinată antreprenorilor care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al oricărui comerciant într-un sistem POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plată. În prezent, 43.000 de firme au peste 80.000 de POS-uri BT.
De asemenea, în primele 3 luni ale anului au fost acordate nu mai puțin de 63.000 de noi credite în valoare de 6357 de milioane de lei, cu 61% mai mult decât în primul trimestru al anului 2021.
La finele primului trimestru al anului, activele Băncii Transilvania au ajuns la 128,3 miliarde de lei, creditele nete crescând până la un total de 58,6 miliarde de lei. În creștere au fost și depozitele clienților, care au ajuns la 31 martie la 107,42 miliarde de lei, dintre care 71,77 miliarde reprezintă economii ale persoanelor fizice în vreme ce 35,65 miliarde de lei, depozite ale companiilor. Raportul credite/depozite este în prezent de 58,4%.
Profitul net consolidat al Grupului BT a ajuns la 400,33 milioane de lei, din care băncii îi revin 307,52 milioane de lei. De asemenea, eficiența operațională a instituției financiare a atins nivelul de 50,64% în vreme ce veniturile nete din taxe și comisioane a crescut cu 21%. Și veniturile din dobânzi ale băncii au crescut cu 22% față de primul trimestru al anului trecut.
„România a început anul plin de incertitudini și mai provocator ca oricând. 2022 a venit cu turbulențe macroeconomice, cu o situație geopolitică regională complicată, creșteri de prețuri și probleme logistice. În acest context, Banca Transilvania a dovedit că poate susține, indiferent de context, planurile clienților săi, atât prin finanțări care au crescut, cât și prin investiții în tehnologie. Activitatea și veniturile băncii sunt peste estimări și peste buget, iar rezultatul net este în linie cu bugetul. Ne bucură că românii și-au continuat planurile, iar BT a crescut susținut creditarea și operațiunile,” a declarat Ömer Tetik, Director General, Banca Transilvania.
Nu în ultimul rând, continuă și procesul de digitalizare al Băncii Transilvania. Banca are în prezent aproape 3 milioane de clienți unici digitalizați dintre care 2 milioane folosesc aplicația BT Pay. Mai mult, fiecare al doilea card emis de Banca Transilvania este în format digital înrolat în BT Pay. Tot în acest an a fost lansată și o nouă funcționalitate a BT Play, și anume, overdraft 100% online.
De asemenea, instituția financiar-bancară a lansat și BTPOS App, o aplicație destinată antreprenorilor care transformă dispozitivul cu sistem de operare Android al oricărui comerciant într-un sistem POS care acceptă plăți contactless cu cardul, telefonul sau alte accesorii de plată. În prezent, 43.000 de firme au peste 80.000 de POS-uri BT.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări