Daikin Europe a incheiat anul fiscal 2021 cu cele mai bune rezultate financiare din istorie. Compania a inregistrat vanzari record de 4,3 miliarde de euro
Data publicarii: 12-07-2022 | Finante-BanciÎmpreună cu subsidiara Daikin Central Europe, compania Daikin Europe N.V. a înregistrat în anul fiscal încheiat la data de 31 martie 2022 o cifră de afaceri mai mare cu 25% comparativ cu anul fiscal anterior. Vânzările au ajuns la 4,3 miliarde de euro, cel mai bun rezultat înregistrat de companie în istoria sa, rezultat care vine pe fondul unei cerei crescânde pentru soluții regenerabile de încălzire, răcire și refrigerare. Mai mult, Daikin Central Europe din care face parte și filiala locală a companiei, a raportat vânzări record în 16 țări din Europa Centrală și de Est.
Rezultatele raportate de companie la finalul anului fiscal 2021 indică o creștere puternică pe toate segmentele de business. Cea mai mare creștere a fost înregistrată însă pe segmentul de încălzire. Pe acest segment, se estimează că până în anul 2030, doar în Europa, vor fi instalate peste 4 milioane de pompe de căldură anual, o rată anuală de creștere de 20%.
„Dincolo de contextul viziunii strategice pe termen lung adoptate de Comisia Europeană privind impactul asupra mediului, actualul context geopolitic și prețurile în creștere ale energiei îi determină pe clienții rezidențiali și industriali să treacă la soluții de încălzire și răcire eficiente din punct de vedere energetic și să își reducă astfel și amprenta asupra mediului. Pompele de căldură reprezintă una dintre tehnologiile cheie pentru a realiza tranziția energetică în Europa, prin urmare, în multe dintre piețele europene, guvernele oferă stimulente și subvenții atractive pentru a face mai ușor pentru proprietarii de locuințe procesul de înlocuire a vechilor sisteme de încălzire, cu petrol și gaz sau pe bază de alți combustibili fosili poluanți. În plus, toate aparatele noastre de aer condiționat split sunt pompe de căldură aer-aer eficiente din punct de vedere energetic și pot fi utilizate atât pentru răcire, cât și pentru încălzire”, explică Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.
Industria HVAC-R a înregistrat în 2021 o creștere a cererii pe segmentul comercial mai ales în zona de clădiri de birouri, retail, construcții și HoReCa. În România spre exemplu, Daikin a furnizat soluții pentru branduri de renume precum C&A, Takko, OMV Petrom, Pepco, Carrefour, Penny sau Sportisimo. Daikin a atras de asemenea numeroși clienți noi prin serviciul de reciclare a agentului frigorific Loop by Daikin - Recuperare - Reciclare - Reutilizare precum Toyota Manufacturing din Cehia.
„Ne-am concentrat întotdeauna să ne dezvoltăm și să fabricăm produsele cât mai aproape posibil de piețele în care suntem prezenți. Acest lucru ne permite să răspundem într-un mod flexibil la cererea pieței și ne face mai puțin vulnerabili la factorii externi. Totodată, am construit relații de lungă durată cu furnizorii strategici și am reușit astfel să depășim nivelul de performanță al pieței și să ne creștem cota de piață”, subliniază Daniel Vasile, Managing Director of Daikin Romania. „85% din unitățile Daikin vândute în regiunea CE sunt produse în fabricile noastre din Europa. Susținem principiul <>, iar clienții noștri se pot baza și pe cea mai mare rețea de parteneri de vânzări și service, formată din 2.500 de instalatori și distribuitori din Europa Centrală și de Est”, continuă Daniel Vasile.
„Avem o abordare de management centrată pe oameni și acordăm o atenție deosebită angajaților noștri și culturii organizaționale. Investim în dezvoltarea liderilor, cu un curriculum de leadership personalizat pentru directori aflați la diferite niveluri, pentru că ne dorim să avem lideri care inspiră și motivează membrii echipei să inoveze și să creeze schimbări pozitive în cadrul organizației. Ne concentrăm și pe starea de bine a angajaților, creând inițiative și proiecte de wellbeing care încurajează participarea și implicarea întregii echipe. Cât despre viitorii profesioniști de pe piața muncii, susținem dezvoltarea tinerilor și contribuim activ la integrarea lor în industria noastră. Avem ușile deschise nu doar pentru profesioniștii cu experiență, dar și pentru tinerii aflați la început de drum în carieră. Creăm oportunități pentru ei - stagii de practică, internship sau traineeship -, roluri entry-level care îi ajută să învețe, să acumuleze experiență și să își dezvolte abilitățile de care au nevoie pentru a crește alături de noi.”, precizează Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.
Rezultatele raportate de companie la finalul anului fiscal 2021 indică o creștere puternică pe toate segmentele de business. Cea mai mare creștere a fost înregistrată însă pe segmentul de încălzire. Pe acest segment, se estimează că până în anul 2030, doar în Europa, vor fi instalate peste 4 milioane de pompe de căldură anual, o rată anuală de creștere de 20%.
„Dincolo de contextul viziunii strategice pe termen lung adoptate de Comisia Europeană privind impactul asupra mediului, actualul context geopolitic și prețurile în creștere ale energiei îi determină pe clienții rezidențiali și industriali să treacă la soluții de încălzire și răcire eficiente din punct de vedere energetic și să își reducă astfel și amprenta asupra mediului. Pompele de căldură reprezintă una dintre tehnologiile cheie pentru a realiza tranziția energetică în Europa, prin urmare, în multe dintre piețele europene, guvernele oferă stimulente și subvenții atractive pentru a face mai ușor pentru proprietarii de locuințe procesul de înlocuire a vechilor sisteme de încălzire, cu petrol și gaz sau pe bază de alți combustibili fosili poluanți. În plus, toate aparatele noastre de aer condiționat split sunt pompe de căldură aer-aer eficiente din punct de vedere energetic și pot fi utilizate atât pentru răcire, cât și pentru încălzire”, explică Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.
Industria HVAC-R a înregistrat în 2021 o creștere a cererii pe segmentul comercial mai ales în zona de clădiri de birouri, retail, construcții și HoReCa. În România spre exemplu, Daikin a furnizat soluții pentru branduri de renume precum C&A, Takko, OMV Petrom, Pepco, Carrefour, Penny sau Sportisimo. Daikin a atras de asemenea numeroși clienți noi prin serviciul de reciclare a agentului frigorific Loop by Daikin - Recuperare - Reciclare - Reutilizare precum Toyota Manufacturing din Cehia.
„Ne-am concentrat întotdeauna să ne dezvoltăm și să fabricăm produsele cât mai aproape posibil de piețele în care suntem prezenți. Acest lucru ne permite să răspundem într-un mod flexibil la cererea pieței și ne face mai puțin vulnerabili la factorii externi. Totodată, am construit relații de lungă durată cu furnizorii strategici și am reușit astfel să depășim nivelul de performanță al pieței și să ne creștem cota de piață”, subliniază Daniel Vasile, Managing Director of Daikin Romania. „85% din unitățile Daikin vândute în regiunea CE sunt produse în fabricile noastre din Europa. Susținem principiul <
„Avem o abordare de management centrată pe oameni și acordăm o atenție deosebită angajaților noștri și culturii organizaționale. Investim în dezvoltarea liderilor, cu un curriculum de leadership personalizat pentru directori aflați la diferite niveluri, pentru că ne dorim să avem lideri care inspiră și motivează membrii echipei să inoveze și să creeze schimbări pozitive în cadrul organizației. Ne concentrăm și pe starea de bine a angajaților, creând inițiative și proiecte de wellbeing care încurajează participarea și implicarea întregii echipe. Cât despre viitorii profesioniști de pe piața muncii, susținem dezvoltarea tinerilor și contribuim activ la integrarea lor în industria noastră. Avem ușile deschise nu doar pentru profesioniștii cu experiență, dar și pentru tinerii aflați la început de drum în carieră. Creăm oportunități pentru ei - stagii de practică, internship sau traineeship -, roluri entry-level care îi ajută să învețe, să acumuleze experiență și să își dezvolte abilitățile de care au nevoie pentru a crește alături de noi.”, precizează Daniel Vasile, Managing Director Daikin România.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii