Studiu Deloitte: stimulentele financiare reprezinta cel mai important factor de decizie pentru romanii care opteaza pentru un abonament nou sau care schimba un furnizor
Data publicarii: 13-10-2022 | Finante-BanciPotrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte „Demystifying the type of subscription”, 42% dintre români consideră stimulentele financiare și accesul la oferte speciale drept un factor principal în a-și face un abonament nou sau în a opta pentru anumite servicii de comerț electronic. Procentul este similar celui înregistrat la nivel european (45%).
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY : liderii fiscali recurg la AI pentru a consolida gestiunea taxelor pe fondul aparitiei de noi riscuri
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday