Studiu Deloitte: stimulentele financiare reprezinta cel mai important factor de decizie pentru romanii care opteaza pentru un abonament nou sau care schimba un furnizor
Data publicarii: 13-10-2022 | Finante-BanciPotrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte „Demystifying the type of subscription”, 42% dintre români consideră stimulentele financiare și accesul la oferte speciale drept un factor principal în a-și face un abonament nou sau în a opta pentru anumite servicii de comerț electronic. Procentul este similar celui înregistrat la nivel european (45%).
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall