Studiu Deloitte: stimulentele financiare reprezinta cel mai important factor de decizie pentru romanii care opteaza pentru un abonament nou sau care schimba un furnizor
Data publicarii: 13-10-2022 | Finante-BanciPotrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte „Demystifying the type of subscription”, 42% dintre români consideră stimulentele financiare și accesul la oferte speciale drept un factor principal în a-și face un abonament nou sau în a opta pentru anumite servicii de comerț electronic. Procentul este similar celui înregistrat la nivel european (45%).
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI