Studiu Deloitte: stimulentele financiare reprezinta cel mai important factor de decizie pentru romanii care opteaza pentru un abonament nou sau care schimba un furnizor
Data publicarii: 13-10-2022 | Finante-BanciPotrivit celei mai recente ediții a raportului Deloitte „Demystifying the type of subscription”, 42% dintre români consideră stimulentele financiare și accesul la oferte speciale drept un factor principal în a-și face un abonament nou sau în a opta pentru anumite servicii de comerț electronic. Procentul este similar celui înregistrat la nivel european (45%).
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Astfel, românii sunt cei mai influențați de aceste aspecte în deciziile de a se abona la servicii de comerț electronic. Primează aici ofertele speciale și reducerile (65% dintre respondenți), urmate de economiile cu serviciile de livrare (42% dintre respondenți) dar și livrarea gratuită (41% dintre respondenți).
Alți factori importanți care ar putea influența deciziile românilor de a achiziționa abonamente sunt confortul, pentru 30% dintre cei care au răspuns la sondajul Deloitte sau accesul la oferte de tip premium privind conținutul sau funcționalitățile, pentru 29% dintre respondenți.
Potrivit aceluiași raport amintit mai sus, principalul motiv pentru care românii decid să își schimbe furnizorii la care au abonamente este prețul atractiv. De aceea, stimulentele financiare sunt de două ori mai importante decât orice alt factor pentru orice categorie de abonament care a fost analizată cu această ocazie. Aceeași tendință este întâlnită și în rândul respondenților europeni.
Cât privește tipul de abonamente preferate de consumatorii din România, aceștia optează pentru serviciile de telecomunicații, utilități, TV sau comerț electronic. Pe de altă parte, pentru publicații digitale, jocuri online sau cărți electronice, aceștia preferă plățile punctuale.
De asemenea, potrivit raportului Deloitte, 58% dintre români preferă să ia decizia de a se abona la un serviciu anume doar atunci când au nevoie în vreme ce 44% o fac ca și consumatori ocazionali. Studiul relevă de asemenea faptul că ponderea celor care aleg plățile punctuale este în scădere, cu precădere în rândul generațiilor mai tinere.
„Merită subliniat faptul că, atunci când vine vorba de atragerea de noi clienți, furnizorii de produse și servicii prin abonamente ar trebui să se concentreze nu numai pe preț, ci și pe confort și oferte de tip premium. Pentru a asigura retenția clienților, aceștia trebuie să găsească echilibrul între stimulentele de natură financiară și alte tipuri de beneficii atunci când concep programe de loialitate. Studiul arată că 59% dintre români au început să cumpere mai mult de la un furnizor după ce și-au făcut abonament la acesta, ceea ce reprezintă un alt argument pentru crearea unor strategii puternice de loialitate”, a spus Andrei Ionescu, Partener coordonator consultanță și managementul riscului, Deloitte România, și lider al industriei de tehnologie, media și telecomunicații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România