Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
Data publicarii: 13-01-2023 | IT&CPotrivit raportului EY „Top 10 riscuri în telecom în 2023”, eșecul companiilor din domeniul telecomunicațiilor de a răspunde la schimbarea de atitudine generată de creșterea costului vieții pentru consumatori și implicit de reajustarea priorităților acestora, reprezintă acum cea mai mare amenințare cu care acestea se vor confrunta în anul 2023.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
                			
		
		
		
		
		
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
 - Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
 - Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
 - Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
 - Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
 - RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
 - Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
 - Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
 - Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
 - Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
 - Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
 - Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
 - EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
 - Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
 - Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025