Studiu EY: Lipsa de reacție la creșterea costului vieții este un risc major pentru industria telecom
Data publicarii: 13-01-2023 | IT&CPotrivit raportului EY „Top 10 riscuri în telecom în 2023”, eșecul companiilor din domeniul telecomunicațiilor de a răspunde la schimbarea de atitudine generată de creșterea costului vieții pentru consumatori și implicit de reajustarea priorităților acestora, reprezintă acum cea mai mare amenințare cu care acestea se vor confrunta în anul 2023.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
De asemenea, conform raportului EY Decoding the digital home, în condițiile în care cheltuielile gospodăriilor sunt supuse unor presiuni din ce în ce mai mari ca urmare a inflației și a celorlalte probleme cauzate de situația geopolitică, 60% dintre consumatori se arată îngrijorați de creșterile de prețuri în ceea ce privește abonamentele de bandă largă în vreme ce 45% dintre respondenți consideră că plătesc deja prea mult pentru serviciile de conținut.
În același timp, potrivit EY,reziliența și raza de acțiune a infrastructurii a coborât de pe locul 1 în clasament pentru prima dată de la debutul pandemiei de Covid-19 din urmă cu mai bine de doi ani, în timp ce fiabilitatea rețelelor a rămas o problemă stringentă pentru consumatori. Din punct de vedere al fiabilității, infrastructura este în prezent pe un neverosimil loc cinci, pe măsură ce provocările devin și mai presante.
"În timp ce conectivitatea a reprezentat un colac de salvare pentru mulți în perioada de apogeu a pandemiei COVID-19, acum peisajul s-a schimbat. În climatul economic actual, consumatorii sunt hiper-concentrați pe valoarea pe care o obțin de la furnizori, iar companiile telecom ignoră această schimbare pe riscul lor. Amenințarea este agravată de presiunea din ce în ce mai mare din partea autorităților de reglementare, unele dintre acestea cerând ca operatorii de telecomunicații să facă mai mult pentru a oferi consumatorilor "tarife sociale". Ca răspuns, companiile telecom trebuie să creeze propuneri clare, simple și sigure, care să reasigure și să atragă clienții," spune Tom Loozen, EY Global Telecommunications Leader.
În radarul de risc al segmentului de piață reprezentat de industria telecomunicațiilor, subestimarea imperativelor în schimbare în ceea ce privește securitatea și încrederea a urcat de pe al treilea, pe al doilea loc în acest an, potrivit unui alt raport EY, „Global Information Security Survey”. Astfel, 76% dintre companiile telecom raportează o creștere a numărului de atacuri cibernetice de la an la an.
"Sustenabilitatea este mai mult decât un adaos la produsele premium, ea ar trebui să fie o parte vitală a promisiunii oferite clienților telecom. Consumatorii doresc să vadă dovezi mai clare de acțiune, în timp ce companiile vor acorda prioritate furnizorilor care le pot sprijini inițiativele de sustenabilitate. Privind în viitor, companiile telecom au un rol central de jucat în calitate de catalizatori ai unei societăți mai sustenabile," a adăugat Adrian Baschnonga, EY Global TMT Lead Analyst.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- NN Investment Partners își schimbă denumirea în Goldman Sachs Asset Management
- Studiu Deloitte: asiguratorii au provocari legate de crestere si de profitabilitate in 2023, dar si oportunitati generate de asigurarea riscurilor cibernetice, tranzitia catre energia verde si noile standarde de raportare
- Cushman & Wakefield Echinox: Portofoliul de clădiri administrate s-a triplat în ultimii 5 ani; potențialul de creștere rămâne ridicat pe fondul dezvoltării pieței imobiliare
- Studiu Deloitte Legal: companiile din Romania se asteapta la cresterea numarului de insolvente si de litigii legate de siguranta datelor cu caracter personal si de protectia consumatorilor
- Sondaj Storia.ro - Ce parere au agentii si consumatorii despre Legea Agentului Imobiliar
- Opinie Deloitte: UE a adoptat DORA, un fel de GDPR al siguranței cibernetice pentru organizațiile din sectorul financiar. Ce presupune noul cadru de reglementare pentru echipele de management?
- BCR: Dezvoltare digitala a portofoliului investitional prin George
- Raportul Anual 2021 Revolut: Primul an pe profit, EBITDA ajustata de 100 milioane GBP si profit net de 26,3 milioane GBP
- Index salarial: Cât câștigă cei care lucrează în sectorul de service & reparații
- Grupul Banca Transilvania: 1.000 de finantari in 4 luni, prin BT Mic
- Activ Property Services a implinit 30 de ani de existență,și așteaptă venituri de 1,5 milioane Euro în 2023
- Banca Transilvania: noutate in BT Pay, achizitionare polita asigurare RCA
- EY România - Claudia Sofianu și Dan Răuț: România trebuie să implementeze Venitul Minim European Adecvat până în 2024
- Studiu Deloitte: companiile din Romania sunt preocupate de incetinirea cresterii economice, somaj si inflatia ridicata
- Sondaj eJobs: Salariul, oportunitățile de creștere profesională și posibilitatea de a lucra remote sunt cele mai importante criterii la angajare ale Generației Z