Studiu EY: Infrastructura de încărcare și răspunsul furnizorilor de utilități sunt vitale pentru succesul mobilității electrice
Data publicarii: 13-04-2023 | AutoVânzările vehiculelor electrice (VE) s-au accelerat mai rapid decât s-a anticipat, conform unui studiu realizat de EY și Eurelectric. În 2021, vânzările de VE la nivel global s-au dublat, iar în 2022 acestea au crescut cu 55%, ajungând să reprezinte 13% din totalul vehiculelor vândute. Pentru a susține această creștere, este necesar ca ecosistemul eMobility să lucreze împreună, concentrandu-se pe cele "Șase elemente esențiale pentru adoptarea generală a EV", conform studiului menționat.
Studiul s-a bazat pe informații obținute de la lideri din industrie, inclusiv din sectorul auto, utilități, gestionarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de încărcare, și evidențiază că vânzările de VE din China au ajuns la 27% din totalul vehiculelor vândute în 2022, în timp ce în Europa acestea au reprezentat puțin peste 20%, iar în SUA vânzările de VE au crescut la peste 7% din totalul vehiculelor vândute.
Studiul subliniază că este necesar un răspuns colaborativ și coordonat din partea actorilor din ecosistemul eMobility pentru a atinge obiectivele de decarbonare, în special în cazul serviciilor publice, care au un rol esențial în acest proces.
„Rata de adoptare a vehiculelor electrice (VE) în România a urcat vertiginos, la 9% în 2022, marcând o creștere remarcabilă de 72% față de anul precedent. Totuși, această cifră este încă inferioară ratei medii globale de adoptare de 13%. Studiul EY/Eurelectric identifică șase elemente esențiale care vor determina viitorul eMobility. Nerespectarea acestor aspecte ar putea duce la ratarea obiectivelor net-zero, la probleme nerezolvate legate de calitatea aerului, la investiții irosite și la o perioadă de tranziție prelungită pentru eMobility” spune Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Același studiu amintit mai sus subliniază de asemenea faptul că ecosistemul trebuie să se regrupeze în jurul a șase elemente esențiale. Acestea sunt lanțurile de aprovizionare rezistente și materii prime vitale, producția de energie curată și ecologică, integrarea vehiculelor electrice cu tehnologia rețelelor inteligente, formarea forței de muncă potrivită pentru viitor, infrastructura de încărcare accesibilă respectiv platformele digitale și aplicațiile mobile pentru optimizarea încărcării vehiculelor electrice. Infrastructura de încărcare accesibilă pentru toți devine esențială pe măsură ce populația care achiziționează vehicule electrice se extinde către un grup mai mare de consumatori cu așteptări mai obișnuite. Un studiu estimează că, până în 2040, Europa va avea nevoie de peste 140 de milioane de încărcătoare rezidențiale, private și publice pentru a deservi un număr estimat de 239 de milioane de vehicule electrice, din care 88% vor fi destinate încărcării la domiciliu. În SUA, va fi nevoie de un total de 91 de milioane de încărcătoare, din care 85% pentru încărcarea la domiciliu, pentru a deservi 152 de milioane de vehicule electrice în același interval de timp.
Pentru a implementa rapid și echitabil infrastructura de încărcare, studiul recomandă stimularea prin intermediul reglementărilor și instalarea de terminale de încărcare în spațiile și locurile în care oamenii trăiesc și lucrează. De asemenea, este esențială cooperarea dintre operatorii de rețea și autoritățile publice în ceea ce privește pregătirea pentru dezvoltarea rețelei, înțelegerea gradului de adoptare a vehiculelor electrice și evaluarea nevoilor de infrastructură și a investițiilor.
Studiul s-a bazat pe informații obținute de la lideri din industrie, inclusiv din sectorul auto, utilități, gestionarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de încărcare, și evidențiază că vânzările de VE din China au ajuns la 27% din totalul vehiculelor vândute în 2022, în timp ce în Europa acestea au reprezentat puțin peste 20%, iar în SUA vânzările de VE au crescut la peste 7% din totalul vehiculelor vândute.
Studiul subliniază că este necesar un răspuns colaborativ și coordonat din partea actorilor din ecosistemul eMobility pentru a atinge obiectivele de decarbonare, în special în cazul serviciilor publice, care au un rol esențial în acest proces.
„Rata de adoptare a vehiculelor electrice (VE) în România a urcat vertiginos, la 9% în 2022, marcând o creștere remarcabilă de 72% față de anul precedent. Totuși, această cifră este încă inferioară ratei medii globale de adoptare de 13%. Studiul EY/Eurelectric identifică șase elemente esențiale care vor determina viitorul eMobility. Nerespectarea acestor aspecte ar putea duce la ratarea obiectivelor net-zero, la probleme nerezolvate legate de calitatea aerului, la investiții irosite și la o perioadă de tranziție prelungită pentru eMobility” spune Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Același studiu amintit mai sus subliniază de asemenea faptul că ecosistemul trebuie să se regrupeze în jurul a șase elemente esențiale. Acestea sunt lanțurile de aprovizionare rezistente și materii prime vitale, producția de energie curată și ecologică, integrarea vehiculelor electrice cu tehnologia rețelelor inteligente, formarea forței de muncă potrivită pentru viitor, infrastructura de încărcare accesibilă respectiv platformele digitale și aplicațiile mobile pentru optimizarea încărcării vehiculelor electrice. Infrastructura de încărcare accesibilă pentru toți devine esențială pe măsură ce populația care achiziționează vehicule electrice se extinde către un grup mai mare de consumatori cu așteptări mai obișnuite. Un studiu estimează că, până în 2040, Europa va avea nevoie de peste 140 de milioane de încărcătoare rezidențiale, private și publice pentru a deservi un număr estimat de 239 de milioane de vehicule electrice, din care 88% vor fi destinate încărcării la domiciliu. În SUA, va fi nevoie de un total de 91 de milioane de încărcătoare, din care 85% pentru încărcarea la domiciliu, pentru a deservi 152 de milioane de vehicule electrice în același interval de timp.
Pentru a implementa rapid și echitabil infrastructura de încărcare, studiul recomandă stimularea prin intermediul reglementărilor și instalarea de terminale de încărcare în spațiile și locurile în care oamenii trăiesc și lucrează. De asemenea, este esențială cooperarea dintre operatorii de rețea și autoritățile publice în ceea ce privește pregătirea pentru dezvoltarea rețelei, înțelegerea gradului de adoptare a vehiculelor electrice și evaluarea nevoilor de infrastructură și a investițiilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?