Studiu EY: Infrastructura de încărcare și răspunsul furnizorilor de utilități sunt vitale pentru succesul mobilității electrice
Data publicarii: 13-04-2023 | AutoVânzările vehiculelor electrice (VE) s-au accelerat mai rapid decât s-a anticipat, conform unui studiu realizat de EY și Eurelectric. În 2021, vânzările de VE la nivel global s-au dublat, iar în 2022 acestea au crescut cu 55%, ajungând să reprezinte 13% din totalul vehiculelor vândute. Pentru a susține această creștere, este necesar ca ecosistemul eMobility să lucreze împreună, concentrandu-se pe cele "Șase elemente esențiale pentru adoptarea generală a EV", conform studiului menționat.
Studiul s-a bazat pe informații obținute de la lideri din industrie, inclusiv din sectorul auto, utilități, gestionarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de încărcare, și evidențiază că vânzările de VE din China au ajuns la 27% din totalul vehiculelor vândute în 2022, în timp ce în Europa acestea au reprezentat puțin peste 20%, iar în SUA vânzările de VE au crescut la peste 7% din totalul vehiculelor vândute.
Studiul subliniază că este necesar un răspuns colaborativ și coordonat din partea actorilor din ecosistemul eMobility pentru a atinge obiectivele de decarbonare, în special în cazul serviciilor publice, care au un rol esențial în acest proces.
„Rata de adoptare a vehiculelor electrice (VE) în România a urcat vertiginos, la 9% în 2022, marcând o creștere remarcabilă de 72% față de anul precedent. Totuși, această cifră este încă inferioară ratei medii globale de adoptare de 13%. Studiul EY/Eurelectric identifică șase elemente esențiale care vor determina viitorul eMobility. Nerespectarea acestor aspecte ar putea duce la ratarea obiectivelor net-zero, la probleme nerezolvate legate de calitatea aerului, la investiții irosite și la o perioadă de tranziție prelungită pentru eMobility” spune Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Același studiu amintit mai sus subliniază de asemenea faptul că ecosistemul trebuie să se regrupeze în jurul a șase elemente esențiale. Acestea sunt lanțurile de aprovizionare rezistente și materii prime vitale, producția de energie curată și ecologică, integrarea vehiculelor electrice cu tehnologia rețelelor inteligente, formarea forței de muncă potrivită pentru viitor, infrastructura de încărcare accesibilă respectiv platformele digitale și aplicațiile mobile pentru optimizarea încărcării vehiculelor electrice. Infrastructura de încărcare accesibilă pentru toți devine esențială pe măsură ce populația care achiziționează vehicule electrice se extinde către un grup mai mare de consumatori cu așteptări mai obișnuite. Un studiu estimează că, până în 2040, Europa va avea nevoie de peste 140 de milioane de încărcătoare rezidențiale, private și publice pentru a deservi un număr estimat de 239 de milioane de vehicule electrice, din care 88% vor fi destinate încărcării la domiciliu. În SUA, va fi nevoie de un total de 91 de milioane de încărcătoare, din care 85% pentru încărcarea la domiciliu, pentru a deservi 152 de milioane de vehicule electrice în același interval de timp.
Pentru a implementa rapid și echitabil infrastructura de încărcare, studiul recomandă stimularea prin intermediul reglementărilor și instalarea de terminale de încărcare în spațiile și locurile în care oamenii trăiesc și lucrează. De asemenea, este esențială cooperarea dintre operatorii de rețea și autoritățile publice în ceea ce privește pregătirea pentru dezvoltarea rețelei, înțelegerea gradului de adoptare a vehiculelor electrice și evaluarea nevoilor de infrastructură și a investițiilor.
Studiul s-a bazat pe informații obținute de la lideri din industrie, inclusiv din sectorul auto, utilități, gestionarea flotelor, planificare urbană și infrastructură de încărcare, și evidențiază că vânzările de VE din China au ajuns la 27% din totalul vehiculelor vândute în 2022, în timp ce în Europa acestea au reprezentat puțin peste 20%, iar în SUA vânzările de VE au crescut la peste 7% din totalul vehiculelor vândute.
Studiul subliniază că este necesar un răspuns colaborativ și coordonat din partea actorilor din ecosistemul eMobility pentru a atinge obiectivele de decarbonare, în special în cazul serviciilor publice, care au un rol esențial în acest proces.
„Rata de adoptare a vehiculelor electrice (VE) în România a urcat vertiginos, la 9% în 2022, marcând o creștere remarcabilă de 72% față de anul precedent. Totuși, această cifră este încă inferioară ratei medii globale de adoptare de 13%. Studiul EY/Eurelectric identifică șase elemente esențiale care vor determina viitorul eMobility. Nerespectarea acestor aspecte ar putea duce la ratarea obiectivelor net-zero, la probleme nerezolvate legate de calitatea aerului, la investiții irosite și la o perioadă de tranziție prelungită pentru eMobility” spune Mihai Drăghici, Director, Consultanţă, EY România.
Același studiu amintit mai sus subliniază de asemenea faptul că ecosistemul trebuie să se regrupeze în jurul a șase elemente esențiale. Acestea sunt lanțurile de aprovizionare rezistente și materii prime vitale, producția de energie curată și ecologică, integrarea vehiculelor electrice cu tehnologia rețelelor inteligente, formarea forței de muncă potrivită pentru viitor, infrastructura de încărcare accesibilă respectiv platformele digitale și aplicațiile mobile pentru optimizarea încărcării vehiculelor electrice. Infrastructura de încărcare accesibilă pentru toți devine esențială pe măsură ce populația care achiziționează vehicule electrice se extinde către un grup mai mare de consumatori cu așteptări mai obișnuite. Un studiu estimează că, până în 2040, Europa va avea nevoie de peste 140 de milioane de încărcătoare rezidențiale, private și publice pentru a deservi un număr estimat de 239 de milioane de vehicule electrice, din care 88% vor fi destinate încărcării la domiciliu. În SUA, va fi nevoie de un total de 91 de milioane de încărcătoare, din care 85% pentru încărcarea la domiciliu, pentru a deservi 152 de milioane de vehicule electrice în același interval de timp.
Pentru a implementa rapid și echitabil infrastructura de încărcare, studiul recomandă stimularea prin intermediul reglementărilor și instalarea de terminale de încărcare în spațiile și locurile în care oamenii trăiesc și lucrează. De asemenea, este esențială cooperarea dintre operatorii de rețea și autoritățile publice în ceea ce privește pregătirea pentru dezvoltarea rețelei, înțelegerea gradului de adoptare a vehiculelor electrice și evaluarea nevoilor de infrastructură și a investițiilor.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România