Vanzarile Flanco au crescut cu 40% in primul trimestru al anului

Data publicarii: 15-05-2023 | Finante-Banci
Primele trei luni ale anului s-au încheiat pentru Flanco cu vânzări de peste 300 de milioane de lei, cu 40% mai mult decât în primul trimestru al anului trecut. Comparativ, în acest an, piața produselor electronice și IT a crescut în valoare cu aproximativ zece procente. Retailerul deține în prezent o rețea de peste 150 de magazine la nivel național dintre care cinci au fost deschise în primul trimestru al anului curent.

“Cifra de afaceri a primului trimestru a crescut față de cea a anului trecut, în primul rând datorită magazinelor amplasate în mall-uri și în parcuri de retail”, spune Dragoș Sîrbu, CEO Flanco. ”Pentru anul în curs urmărim extinderea rețelei de magazine, dar și modernizarea magazinelor existente și digitalizarea acestora prin implementarea etichetelor electronice. Am pregătit cel mai mare buget de investiții din istoria Flanco – peste 20 de milioane de lei alocați acestor obiective, astfel că în prezent căutăm cele mai potrivite oportunități pentru noi.”

Cifrele din vânzări confirmă și trendurile momentului în ceea ce privește categoriile de produse cele mai căutate de către clienții Flanco. Aceștia continuă să fie interesați de echipamente smart și conectivitate dar și de eficientizarea timpului petrecut cu activități casnice. În top se află de asemenea și produsele de divertisment, de îngrijire personală sau de well being.

Astfel, raportat la aceeași perioadă a anului trecut, vânzările de smartwatch-uri sau dublat. Același lucru s-a întâmplat și în cazul căștilor audio sau a espressoarelor automate de cafea. Mult peste dinamica pieței se află de asemenea produsele de îngrijire, electrocasnicele mici, consolele de gaming, televizoarele 4K și telefoanele inteligente.

“Anul acesta am bugetat o creștere a cifrei de afaceri de 20%, raportată la un ritm al pieței mai lent, pe care îl estimăm la 3, maxim 8%”, completează Dragoș Sîrbu.

Sunt și produse însă care nu au menținut același ritm de creștere precum cele enumerate mai sus. Printre acestea regăsim electrocasnicele mari și produsele IT. tendința pare oarecum justificată având în vedere nivelul ridicat de vânzări din acest segment în perioada pandemiei de Covid-19. Pe de altă parte, remarcăm și o frânare semnificativă a creditului de consum care nu a mai putut susține vânzarea de bunuri cu o durată de viață mai lungă, cel puțin nu la același nivel ca în urmă cu unul sau doi ani.