Studiu Deloitte: romanii din generatiile Millennials si Z raman ingrijorati din cauza costului vietii si estimeaza ca utilizarea GenAI va avea efecte benefice
Data publicarii: 31-05-2024 | LifestyleConform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România, costul vieții rămâne principala îngrijorare pentru tinerii români, deși procentul acestora a scăzut ușor față de anul trecut. Aproximativ 43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z consideră costul vieții ca fiind cea mai mare problemă, comparativ cu 44% și, respectiv, 33% în anul precedent. În ciuda acestui fapt, aproape jumătate dintre românii din Generația Z și 33% dintre Millennials se așteaptă la o îmbunătățire a situației lor financiare personale, chiar dacă doar 20% dintre ambele generații sunt optimiști cu privire la economia națională.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Opinie Deloitte: UE interzice comertul cu produse obtinute din defrisari. Ce obligatii au importatorii si exportatorii?
- Revolut a ajuns la 4 milioane de clienți persoane fizice în România
- Deloitte Romania si Reff & Asociatii au asistat Nokian Tyres in obtinerea ajutorului de stat in valoare de 99,5 milioane de euro pentru noua fabrica de la Oradea
- Studiu Deloitte: cheltuielile cu inceperea anului scolar stagneaza in 2024
- Deloitte România a asistat dezvoltatorul imobiliar AFI Europe în achiziția clădirii Bucharest Financial Plaza
- Cushman & Wakefield Echinox: Cererea noua de spatii industriale si logistice in primul semestru, de două ori mai mare fata de suprafata livrata in aceeasi perioada
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?