Studiu Deloitte: romanii din generatiile Millennials si Z raman ingrijorati din cauza costului vietii si estimeaza ca utilizarea GenAI va avea efecte benefice
Data publicarii: 31-05-2024 | LifestyleConform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România, costul vieții rămâne principala îngrijorare pentru tinerii români, deși procentul acestora a scăzut ușor față de anul trecut. Aproximativ 43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z consideră costul vieții ca fiind cea mai mare problemă, comparativ cu 44% și, respectiv, 33% în anul precedent. În ciuda acestui fapt, aproape jumătate dintre românii din Generația Z și 33% dintre Millennials se așteaptă la o îmbunătățire a situației lor financiare personale, chiar dacă doar 20% dintre ambele generații sunt optimiști cu privire la economia națională.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România