Studiu Deloitte: romanii din generatiile Millennials si Z raman ingrijorati din cauza costului vietii si estimeaza ca utilizarea GenAI va avea efecte benefice
Data publicarii: 31-05-2024 | LifestyleConform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România, costul vieții rămâne principala îngrijorare pentru tinerii români, deși procentul acestora a scăzut ușor față de anul trecut. Aproximativ 43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z consideră costul vieții ca fiind cea mai mare problemă, comparativ cu 44% și, respectiv, 33% în anul precedent. În ciuda acestui fapt, aproape jumătate dintre românii din Generația Z și 33% dintre Millennials se așteaptă la o îmbunătățire a situației lor financiare personale, chiar dacă doar 20% dintre ambele generații sunt optimiști cu privire la economia națională.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- PLG Group preia 100% din Bilete.ro, Entertix.ro și Myticket.ro
- FintechOS l-a cooptat pe Sorin Mirea, un manager cu 20 de ani în industria bancară, pentru a accelera creșterea companiei în Europa Centrală și de Est
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI