Studiu Deloitte: romanii din generatiile Millennials si Z raman ingrijorati din cauza costului vietii si estimeaza ca utilizarea GenAI va avea efecte benefice
Data publicarii: Astazi, 31-05-2024 | LifestyleConform studiului Deloitte Global Gen Z and Millennial Survey 2024, realizat în 44 de țări, inclusiv România, costul vieții rămâne principala îngrijorare pentru tinerii români, deși procentul acestora a scăzut ușor față de anul trecut. Aproximativ 43% dintre Millennials și 29% dintre cei din Generația Z consideră costul vieții ca fiind cea mai mare problemă, comparativ cu 44% și, respectiv, 33% în anul precedent. În ciuda acestui fapt, aproape jumătate dintre românii din Generația Z și 33% dintre Millennials se așteaptă la o îmbunătățire a situației lor financiare personale, chiar dacă doar 20% dintre ambele generații sunt optimiști cu privire la economia națională.
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
                			
		
		
		
		
		
Tinerii români manifestă o conștientizare tot mai mare față de schimbările climatice, majoritatea fiind dispuși să plătească mai mult pentru produse sustenabile și să evite produse de tip fast fashion sau călătorii frecvente cu avionul. În același timp, aceștia doresc ca mediul de business să faciliteze deciziile de cumpărare sustenabile, iar guvernele să ia măsuri mai stricte împotriva schimbărilor climatice.
Pe frontul tehnologic, interesul tinerilor pentru soluțiile bazate pe inteligența artificială generativă (GenAI) este în creștere, cu peste 40% considerând că aceste tehnologii vor îmbunătăți condițiile de muncă. 31% dintre Millennials și 19% dintre cei din Generația Z se declară fascinați de potențialul GenAI, iar aproape jumătate dintre tineri intenționează să se perfecționeze în utilizarea acestor tehnologii.
Studiul mai arată că starea psihică a tinerilor s-a îmbunătățit față de anul trecut. Proporția celor cu o stare psihică bună sau extrem de bună este de 64% la Millennials și 55% la Generația Z, iar stresul a scăzut semnificativ în rândul Generației Z. Principalii factori de stres rămân situația financiară pe termen lung și bunăstarea familiei.
Acest studiu, ajuns la a 13-a ediție, a inclus aproximativ 8.400 de reprezentanți ai Generației Millennials și 14.500 din Generația Z din întreaga lume, oferind o imagine detaliată asupra preocupărilor și așteptărilor acestor generații.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
 Print
 Print