Fiscul se va ocupa separat din aprilie de companiile mijlocii
Data publicarii: 28-02-2007 | Finante-Banci![Pacaleala de 1 aprilie 2007](http://www.banknews.ro/poze2/9255.jpg)
In cazul in care numarul contribuabililor mijlocii selectati conform criteriilor mai sus enuntate, este mai mic de 200, in administrarea structurilor mentionate vor trece un numar corespunzator de contribuabili selectati in ordinea descrescatoare a cifrei de afaceri dintre contribuabilii administrati de Administratiile finantelor publice ale municipiilor resedinta de judet.
Daniel Chitoiu, presedinte interimar si vicepresedinte al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala a aratat ca "aceasta reorganizare face parte din programul de reforma al administratiei fiscale, care are ca obiectiv intarirea capacitatii administrative si alinierea la standardele europene privind administrarea fiscala si asistenta acordata contribuabililor. Se doreste sa se realizeze o mai buna organizare pentru coordonarea unitara a activitatii de asistenta a contribuabililor mijlocii dupa modelul administrarii marilor contribuabili, pentru un dialog mai simplu si mai direct cu acestia. Obiectivul nostru primordial consta in asigurarea unor conditii mai bune si mai eficiente pentru contribuabili in exercitarea obligatiilor de declarare si de plata catre bugetul statului. Unitatea centrala (nationala), cat si structurile teritoriale ale Administratiei fiscale trebuie sa fie destul de flexibile pentru realizarea atributiilor si obiectivelor stabilite prin lege. Atributele functionale, particularitatile de ordin social si contextul evolutiv al legislatiei sunt elemente esentiale ale reformei fiscalitatii, inclusiv in planul administrarii la nivel teritorial. Mai mult, evolutiile pe plan european si international in domeniul fiscalitatii impun o noua abordare a administrarii fiscale elaborate de ANAF."
In acest scop s-a prevazut ca protocolul de predare-primire a dosarelor fiscale, a altor documente si a informatiilor privind evidentele fiscale ale contribuabililor mijlocii si ale sediilor secundare ale acestora, de la organele fiscale implicate catre Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabilii Mijlocii din cadrul Directiilor generale ale finantelor publice judetene sa se finalizeze pana la data de 20 aprilie 2007, iar informatiile aflate in sistemul informatic de administrare a creantelor fiscale pentru contribuabilii mijlocii persoane juridice si pentru sediile secundare ale acestora vor fi transferate in format electronic intre organele fiscale implicate in procedura de predare-primire in data de 1 aprilie 2007.
Dupa aceasta data, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii persoane juridice vor fi administrate de Administratiile Finantelor Publice pentru Contribuabiliii Mijlocii din cadrul Directiilor Generale ale Finantelor Publice judetene si a Directiei Generale a Finantelor Publice a municipiului Bucuresti, pe a caror raza isi desfasoara activitatea.
Totodata s-a prevazut ca, pentru contribuabilii mijlocii a caror cifra de afaceri in anul precedent este inferioara celei stabilite drept criteriu de selectie a acestora pentru incadrarea in categoria contribuabililor mijlocii, scoaterea din administrare sa se efectueze dupa o perioada de 4 ani consecutivi in care nu mai indeplinesc criteriul de selectie, precum si posibilitatea actualizarii contribuabililor mijlocii, prin ordin al ministrului Finantelor publice, respectiv, publicarea in Monitorul Oficial si pe pagina de internet a Ministerului Finantelor Publice - Portalul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (http://anaf.mfinante.ro)
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Banca Transilvania: BT si Simona Halep continua parteneriatul
- Hidroelectrica aniversează 1 an de la listarea istorică din 2023 la Bursa de Valori București
- România: Decontul de TVA față în față cu Decontul precompletat de TVA: încă 6 luni la dispoziție pentru calibrarea RO e-TVA
- Mihai Kis este noul Director de Vânzări Distribuitori pentru Schneider Electric România, Moldova şi Armenia
- Revolut in 2023: venituri de peste 2,2 miliarde USD și un profit record de 545 milioane USD
- Modalități de îmbunătățire a rentabilității proprietăților comerciale prin amenajări mai rapide: nou studiu
- Hidroelectrica anunță atribuirea contractului pentru retehnologizarea Vidraru
- Hațegan Attorneys: Capacele de PET atașate obligatoriu sticlelor din 3 iulie, conform noii reguli UE
- Opinie Deloitte: Economia circulara in retail. De unde incepe schimbarea?
- Hidroelectrica inaugurează Microcentrala Poiana Ruscă
- Deloitte Romania a asistat Alior Bank in vanzarea catre Patria Bank a unui portofoliu de credite performante acordate persoanelor fizice in valoare de 97 mil. lei
- SigurantaOnline.ro oferă recomandări de vacanță în siguranță: cum să eviți capcanele din mediul online
- Ines Rocha devine noul Director Regional al IFC pentru Europa
- Studiu EY: politici și controverse fiscale - ce ar trebui să aibă în vedere companiile în acest an?
- Fondul ETF BET Patria – Tradeville depaseste 300 milioane lei in active totale