Chat-ul la serviciu
Data publicarii: 26-05-2007 | HR/CariereTeama de munca in dorul lelii si de gaurile de securitate care ar innegri zilele baietilor de la IT ii face pe multi angajatori sa interzica chat-ul la serviciu. Uneori insa, angajatul munceste mai cu spor daca are liber la o conversatie pe net, noteaza Cotidianul.
"Pina acum, un chat la serviciu, care sa iti permita legatura cu exteriorul, era un subiect tabu, se considera ca, daca e folosit in mod privat, te poate deturna de la munca. Acum, o intrebare care apare uneori la interviuri este: "Am chat? Daca nu am, nu ma intereseaza postul". Eu nu cred ca chatul poate afecta negativ munca unui angajat, nu cred ca daca el e dependent sa schimbe trei vorbe cu iubita sau cu prietenii nu mai e productiv. Ba din contra, acest lucru poate sa creasca gradul de multumire a angajatului si implicit calitatea muncii. La PwC exista un chat intern, care asigura legatura intre cei 150.000 de angajati pe care ii avem la nivel international si vrem sa cream o interfata externa care sa le permita sa comunice cu oricine din exterior, care foloseste Yahoo! Messenger, de pilda. Va fi gata cam in doi ani. Eu cred ca, in momentul in care interzici ceva cuiva, intotdeauna gaseste o cale alternativa, de obicei proasta din punct de vedere tehnic, care poate sa creeze gauri de securitate. Daca noi realizam aceasta interfata externa si o furnizam angajatilor, putem sa o testam, putem sa oferim suport tehnic, putem sa facem traininguri pentru a-i invata cum sa o foloseasca", spune Bogdan Alecu, IT senior manager PwC.
Scade productivitatea
"Avem noi timp sa vorbim cu prietenii la serviciu? Nu avem timp, pe angajatul din banca se pune o presiune foarte mare, are orele de la ghiseu in care trebuie sa fie omniprezent, iar cind nu este la ghiseu trebuie sa-si faca ordine in hirtii. Activitatea bancara nu-ti permite sa stai pe chat. In banci exista un sistem de comunicare intre angajatii bancii, intranetul. Bancile prefera sa aiba propriile sisteme de intranet controlate si bine protejate", spune Radu Gratian Ghetea, presedintele ARB.
Liviu Voinea, directorul executiv al Grupului de Economie Aplicata, spune: "Eu nu restrictionez chatul angajatilor nostri, dar sincer cred ca, pe termen lung, scade productivitatea. Multi spun ca doar il au acolo pe calculator si nu-l folosesc, insa e greu de cuantificat cit petrece un angajat pe chat. In mod sigur nu intra in job description sa stai pe chat. Sint anumite profesii in care este util, dar per ansamblu scade productivitatea muncii. Eu am lucrat la Comisia Europeana in Spania, si acolo stiai ca tot ceea ce faci era monitorizat de departamentul IT. Nu iti interzicea nimeni sa intri pe chat, dar se stia exact cit l-ai avut deschis. Exista un fel de responsabilitate individuala, dar asistata."
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză