Chat-ul la serviciu
Data publicarii: 26-05-2007 | HR/CariereTeama de munca in dorul lelii si de gaurile de securitate care ar innegri zilele baietilor de la IT ii face pe multi angajatori sa interzica chat-ul la serviciu. Uneori insa, angajatul munceste mai cu spor daca are liber la o conversatie pe net, noteaza Cotidianul.
"Pina acum, un chat la serviciu, care sa iti permita legatura cu exteriorul, era un subiect tabu, se considera ca, daca e folosit in mod privat, te poate deturna de la munca. Acum, o intrebare care apare uneori la interviuri este: "Am chat? Daca nu am, nu ma intereseaza postul". Eu nu cred ca chatul poate afecta negativ munca unui angajat, nu cred ca daca el e dependent sa schimbe trei vorbe cu iubita sau cu prietenii nu mai e productiv. Ba din contra, acest lucru poate sa creasca gradul de multumire a angajatului si implicit calitatea muncii. La PwC exista un chat intern, care asigura legatura intre cei 150.000 de angajati pe care ii avem la nivel international si vrem sa cream o interfata externa care sa le permita sa comunice cu oricine din exterior, care foloseste Yahoo! Messenger, de pilda. Va fi gata cam in doi ani. Eu cred ca, in momentul in care interzici ceva cuiva, intotdeauna gaseste o cale alternativa, de obicei proasta din punct de vedere tehnic, care poate sa creeze gauri de securitate. Daca noi realizam aceasta interfata externa si o furnizam angajatilor, putem sa o testam, putem sa oferim suport tehnic, putem sa facem traininguri pentru a-i invata cum sa o foloseasca", spune Bogdan Alecu, IT senior manager PwC.
Scade productivitatea
"Avem noi timp sa vorbim cu prietenii la serviciu? Nu avem timp, pe angajatul din banca se pune o presiune foarte mare, are orele de la ghiseu in care trebuie sa fie omniprezent, iar cind nu este la ghiseu trebuie sa-si faca ordine in hirtii. Activitatea bancara nu-ti permite sa stai pe chat. In banci exista un sistem de comunicare intre angajatii bancii, intranetul. Bancile prefera sa aiba propriile sisteme de intranet controlate si bine protejate", spune Radu Gratian Ghetea, presedintele ARB.
Liviu Voinea, directorul executiv al Grupului de Economie Aplicata, spune: "Eu nu restrictionez chatul angajatilor nostri, dar sincer cred ca, pe termen lung, scade productivitatea. Multi spun ca doar il au acolo pe calculator si nu-l folosesc, insa e greu de cuantificat cit petrece un angajat pe chat. In mod sigur nu intra in job description sa stai pe chat. Sint anumite profesii in care este util, dar per ansamblu scade productivitatea muncii. Eu am lucrat la Comisia Europeana in Spania, si acolo stiai ca tot ceea ce faci era monitorizat de departamentul IT. Nu iti interzicea nimeni sa intri pe chat, dar se stia exact cit l-ai avut deschis. Exista un fel de responsabilitate individuala, dar asistata."
Integral in Cotidianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri