Lupta apriga intre KFC si McDonald's
Data publicarii: 29-06-2007 | AfaceriConcurenta dintre cele doua mari branduri prezente pe piata romaneasca devine din ce in ce mai agresiva, noteaza Adevarul. Restaurantele cu servire rapida din Romania au prins foarte bine pe plan local. Cifrele de afaceri ale principalilor doi competitori - McDonald's si KFC - cresc cu peste 15% in acest an, iar pe termen lung strategia de dezvoltare vizeaza acoperirea nationala.
Dupa Bucuresti, orasul care asigura cea mai mare rata a vanzarilor la nivel local, zonele vizate pentru extindere sunt Cluj, Bacau, Iasi, Constanta.
Daca in prezent reteaua McDonald's numara 51 de restaurante in 20 de orase din tara, dintre care 23 sunt numai in Bucuresti, de cealalta parte, strategia KFC de acoperire nationala devine tot mai agresiva.
Opt restaurante pe an pentru KFC
"Anul acesta deschidem sase noi locatii in orase precum Cluj, Bacau, Iasi, Constanta si Bucuresti, ultima fiind inaugurata pe 17 mai la Pitesti. Planurile vizeaza deschiderea a inca 25 de restaurante cu servire rapida pana in 2010, ceea ce inseamna un ritm de circa opt locatii pe an", a declarat, pentru "Adevarul", Carmen Lupulet, director de marketing in cadrul Pizza Hut & KFC Romania.
Potrivit acesteia, investitia medie pe locatie se cifreaza intre 300.000 - 500.000 de euro, in functie de marime, numarul de angajati necesar pentru fiecare in parte fiind de aproximativ 35 de persoane.
Avand avantajul unei prezente mai indelungate pe piata romaneasca si a unei retele mult mai dezvoltate, lantul McDonald's a adoptat un plan de extindere ceva mai moderat. Cristian Savu, director de comunicare in cadrul companiei, a precizat ca in acest an vor fi investiti peste un milion de euro, pentru deschiderea a doua noi locatii in Capitala.
"Deschiderea acestora depinde insa de finalizarea negocierilor in ceea ce priveste spatiul pe care ele vor fi amplasate", a declarat Savu.
In urmatorii ani, ritmul de expansiune a lantului McDonald's va inseamna inaugurarea a doua-patru restaurante pe an. In functie de marimea fiecarui spatiu, investitia se va cifra intre 400.000 si 1.000.000 de euro.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025