ANAF are mai multa autonomie fata de Finante, devenind ordonator principal de credite
Data publicarii: 30-08-2007 | Finante-BanciAgentia Nationala de Administrare Fiscala a devenit ordonator principal de credite, potrivit unei ordonante privind reglementarea unor masuri financiar-fiscale aprobate de guvern, fapt care ii va conferi autonomie financiara fata de Ministerul Economiei si Finantelor. Pana in prezent, ANAF a fost ordonator secundar de credite, fiind subordonat Ministerului Economiei si Finantelor. In calitate de ordonator principal de credite, MEF repartizeaza creditele bugetare in bugetul ANAF.
Conform ordonantei aprobate marti de guvern, ANAF va deveni ordonator principal de credite, sporindu-si astfel autonomia financiara fata de MEF. Reprezentantii ANAF au invocat, in mai multe randuri, ca dependenta fata de aprobarile Finantelor pentru fonduri bugetare au cauzat o administrare greoaie.
Ordonanta mai cuprinde modificari ale Codului de procedura fiscala privind plata impozitelor, taxelor, contributiilor si altor sume datorate bugetului general consolidat. Astfel, plata obligatiilor la bugetul de stat se va face intr-un cont unic, iar cea a obligatiilor datorate celorlalte bugete si fonduri intr-un alt cont.
Incepand cu 1 septembrie 2007, vor putea face plata in cont unic doar contribuabilii care nu au datorii, urmand ca de la 1 ianuarie procedura sa fie extinsa la toti contribuabilii.
Potrivit noilor prevederi, depunerea declaratiilor fiscale se poate realiza prin mijloace electronice sau prin sisteme de transmitere la distanta. In acest caz, data depunerii declaratiei este cea a inregistrarii pe pagina de internet a organului fiscal, confirmata printr-un mesaj electronic.
Valorile contraventiilor pentru neinscrierea codului de identificare fiscala pe documente, pentru completarea si pastrarea fiselor de catre platitorii de salarii si venituri sau pentru refuzul debitorului supus executarii silite de a preda bunurile organului de executare spre a fi sechestrate vor fi de la 500 la 1.000 lei pentru persoanele fizice si de la 1.000 la 5.000 lei pentru persoanele juridice.
Alte modificari vizeaza utilizarea aparatelor de marcat electronice fiscale in cazul activitatilor independente de persoanele fizice.
Eliberarea certificatul de cazier fiscal se va realiza pe loc, in toate situatiile, in prezenta contribuabilului sau a reprezentantului acestuia, taxa fiind in suma de 20 de lei.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall