Preturile de constructie urca in 2007 cu 60% la locuintele pentru clasa medie
Data publicarii: 12-10-2007 | ImobiliarePretul pentru constructor la ridicarea de locuinte destinate populatiei cu venituri medii a inceput sa creasca in a doua jumatate a acestui an si poate ajunge la 800 euro/metru patrat la sfarsitul lui 2007 cu 60% peste nivelul de la finele lui 2006, conform reprezentantilor constructorilor.
"Este vorba despre pretul pentru locuintele noi cu finisaje modeste destinate populatiei din clasa cu venituri medii si nu de despre locuintele de lux", a precizat vicepresedintele Asociatiei Romane a Antreprenorilor de Constructii, Victor Dumitrache. Acesta a adaugat ca un factor important care influenteaza pretul unei constructii este si timpul in care aceasta este realizata.
In plus, reprezentantii bincilor sustin ca pretul pentru locuintele in ansamblurile rezidentiale noi sunt eterogene si nu exista uniformitate la nivel de zona si pot varia intre 1.000 si 4.500 euro metrul patrat. "Acestea sunt preturile indicate de evaluatorii si de companiile imobiliare cu care Volksbank colaboreaza. Noi estimam ca preturile sunt in crestere deoarece pe fondul relaxarii conditiilor de creditare oamenii isi permit sa acceseze mai usor credite mari si sa cumpere astfel apartamente scumpe" a explicat directorul adjunct al diviziei de finantare a proiectelor imobiliare a Volksbank, Ana Dumitrache.
Reprezentantul bancii a mai precizat ca singurul blocaj care poate interveni in piata imobiliara in urmatorii ani ar putea fi daca oamenii nu isi vor mai putea permite sa plateasca preturile de constructie si marja de profit a dezvoltatorilor de proiecte in contenxtul acestei scumpirii continue, cu toate ca exista cerere de locuinte.
"In Romania sunt livrate 1,7 locuinte noi la 1000 de locuitori in conditiile in care in statele din regiune numarul ajunge la 3-4 la 1.000 de locuitori. In acelasi timp in Spania si Portugalia sunt livrate 15 locuinte la 1.000 de locuitori, ceea ce arata cat de departe este in prezent piata imobiliara din Romania de un nivel satisfacator al ofertei. In plus, ponderea creditelor ipotecare rezidentiale in Romania a fost anul trecut de 2,6-2,7% din PIB, un nivel extrem de scazut fata de statele din regiune si din Europa", a adaugat directorul diviziei de dezvoltare a proiectelor de afaceri a Raiffeisen, Banca pentru Locuinte, Ioan Bejan.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Sondaj Cargus: 63% dintre romani aleg magazine online locale, indiferent de generatie, pentru livrarea mai rapida si returul mai facil
- Opinie Deloitte: Frana brusca pe cheltuielile publice – cu ce conditii vine „pasuirea” de la Comisia Europeana?
- EY Romania: 58% dintre investitori preconizează că atractivitatea României se va ameliora în următorii trei ani
- Studiu Deloitte: 2/3 dintre angajatorii din Romania considera foarte important echilibrul dintre agilitatea necesara dezvoltarii afacerii si stabilitatea de care au nevoie angajatii
- Studiu Deloitte: cantitatea de materii reciclate intrate in economiile lumii creste usor, dar indicele global de circularitate scade, pe fondul consumului galopant de resurse si materii prime virgine
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial