Romanii folosesc cardurile VISA pentru plata cazarii si in supermarket-uri
Data publicarii: 28-06-2006
Utilizarea cardurilor VISA in Romania a cunoscut o crestere semnificativa la sfrasitul lunii martie 2006, comparativ cu sfarsitul anului incheiat in martie 2005, conform datelor furnizate de Visa International, se arata intr-un comunicat de presa remis BankNews.ro. Numarul si valoarea tranzactiilor la comercianti s-au dublat, comparativ cu acceasi perioada a anului trecut. Numarul tranzactiilor la comercianti a inregistrat o crestere de 105%, pana la aproximativ 8 milioane de tranzactii, in timp ce valoarea acestora a atins 455 milioane de dolari, o crestere de 127%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.
Valoarea totala a tranzactiilor (atat la bancomate cat si la comercianti) a ajuns la 5,4 miliarde de dolari, reprezentand o crestere anuala de 68%. Numarul total al tranzactiilor a atins 64 de milioane, crescand cu 27% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005.
“Aceste rezultate prezinta o societate care se obisnuieste sa plateasca tot mai mult prin card. Procentajul platilor cu carduri VISA la comercianti a atins 12,7% din numarul total al tranzactiilor, comparativ cu 7,9% in perioada similara din 2005. Desi numerarul ramane metoda preferata de plata, aceste cifre reliefeaza o tendinta in crestere a tot mai multor romani sa utilizeze carduri Visa ca metoda uzuala de plata la cumpararea de bunuri si servicii”, considera Catalin Cretu, vicepresedinte Visa International CEMEA.
Folosind cardurile Visa, romanii au cheltuit cel mai mult pe cazare (preponderant in strainatate), peste 78 milioane de dolari, o crestere de 381% comparativ cu anul trecut, in supermarket-uri – 72 milioane de dolari (o crestere de 514%) si in benzinarii – 32,8 milioane de dolari (o crestere de 586%). Platile cu cardul Visa au devenit unu obicei si pentru cumparaturile in magazinele de imbracaminte (25 milioane de dolari), restaurante si baruri (15,7 milioane de dolari) si farmacii (14,9 milioane de dolari).
Aceste cresteri au fost determinate in mare parte de o schimbare a mentalitatii, transpusa in cresterea numarului de carduri si o expansiune a retelei de comercianti ce accepta aceste mijloace de plata.
Numarul cardurilor Visa a depasit pragul de 4 milioane, in crestere cu 34%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Segmentarea pietei cardurilor a devenit mai vizibila comparativ cu perioada anului fiscal precedent, cardurile Visa Electron reprezentand 77,4% din numarul total de carduri Visa, cardurile Visa Classic – 20,1%, Visa Business – 2,2% si Visa Gold – 0,2%. Cea mai specatculoasa crestere a fost inregistrata de produsele premium – numarul de carduri Visa Gold in Romania crescand cu un procent de 663% pana la sfarsitul lui martie 2006, ajungand la un total de 9.469 de carduri.
Numarul cardurilor Visa Classic a inregistrat, de asemenea, o crestere importanta, numarul acestora fiind in crestere cu 157% comparativ cu anul incheiat in 2005, ajungand la 800.000 de carduri – 20,1% din numarul total de carduri Visa.
Numarul locatiilor comerciale care accepta Visa a atins 25.902, in crestere cu 52% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Topul vanzarilor cu carduri Visa la comercianti
Nr. |
Tipuri de comercianti |
Valoare totala a tranzactiilor la comercianti cu carduri Visa (milioane dolari) martie 2005-martie 2006 |
Crestere anuala |
1 |
CAZARE |
78,2 |
381% |
2 |
SUPERMARKET |
72 |
514% |
3 |
BENZINARII |
32,8 |
586% |
4 |
MAGAZINE DE IMBRACAMINTE |
25 |
535% |
5 |
RESTAURANTE SI BARURI |
15,7 |
414% |
6 |
FARMACII |
14,9 |
380% |
7 |
AGENTII DE TURISM |
12,7 |
425% |
8 |
MAGAZINE ELECTROCASNICE |
9,6 |
821% |
9 |
INCHIRIERI AUTO |
9,3 |
529% |
10 |
UTILITATI |
8,2 |
465% |
11 |
MAGAZINE PRODUSE ELECTRONICE |
7,9 |
1842% |
12 |
MAGAZINE DE INCALTAMINTE |
6,7 |
683% |
13 |
MOBILA |
5,2 |
426% |
14 |
MAGAZINE CALCULATOARE |
5 |
428% |
15 |
ECHIPAMENT TELECOMUNICATII |
4,9 |
544% |
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday