Romanii folosesc cardurile VISA pentru plata cazarii si in supermarket-uri
Data publicarii: 28-06-2006
Valoarea totala a tranzactiilor (atat la bancomate cat si la comercianti) a ajuns la 5,4 miliarde de dolari, reprezentand o crestere anuala de 68%. Numarul total al tranzactiilor a atins 64 de milioane, crescand cu 27% comparativ cu aceeasi perioada a anului 2005.
“Aceste rezultate prezinta o societate care se obisnuieste sa plateasca tot mai mult prin card. Procentajul platilor cu carduri VISA la comercianti a atins 12,7% din numarul total al tranzactiilor, comparativ cu 7,9% in perioada similara din 2005. Desi numerarul ramane metoda preferata de plata, aceste cifre reliefeaza o tendinta in crestere a tot mai multor romani sa utilizeze carduri Visa ca metoda uzuala de plata la cumpararea de bunuri si servicii”, considera Catalin Cretu, vicepresedinte Visa International CEMEA.
Folosind cardurile Visa, romanii au cheltuit cel mai mult pe cazare (preponderant in strainatate), peste 78 milioane de dolari, o crestere de 381% comparativ cu anul trecut, in supermarket-uri – 72 milioane de dolari (o crestere de 514%) si in benzinarii – 32,8 milioane de dolari (o crestere de 586%). Platile cu cardul Visa au devenit unu obicei si pentru cumparaturile in magazinele de imbracaminte (25 milioane de dolari), restaurante si baruri (15,7 milioane de dolari) si farmacii (14,9 milioane de dolari).
Aceste cresteri au fost determinate in mare parte de o schimbare a mentalitatii, transpusa in cresterea numarului de carduri si o expansiune a retelei de comercianti ce accepta aceste mijloace de plata.
Numarul cardurilor Visa a depasit pragul de 4 milioane, in crestere cu 34%, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent. Segmentarea pietei cardurilor a devenit mai vizibila comparativ cu perioada anului fiscal precedent, cardurile Visa Electron reprezentand 77,4% din numarul total de carduri Visa, cardurile Visa Classic – 20,1%, Visa Business – 2,2% si Visa Gold – 0,2%. Cea mai specatculoasa crestere a fost inregistrata de produsele premium – numarul de carduri Visa Gold in Romania crescand cu un procent de 663% pana la sfarsitul lui martie 2006, ajungand la un total de 9.469 de carduri.
Numarul cardurilor Visa Classic a inregistrat, de asemenea, o crestere importanta, numarul acestora fiind in crestere cu 157% comparativ cu anul incheiat in 2005, ajungand la 800.000 de carduri – 20,1% din numarul total de carduri Visa.
Numarul locatiilor comerciale care accepta Visa a atins 25.902, in crestere cu 52% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Topul vanzarilor cu carduri Visa la comercianti
Nr. |
Tipuri de comercianti |
Valoare totala a tranzactiilor la comercianti cu carduri Visa (milioane dolari) martie 2005-martie 2006 |
Crestere anuala |
1 |
CAZARE |
78,2 |
381% |
2 |
SUPERMARKET |
72 |
514% |
3 |
BENZINARII |
32,8 |
586% |
4 |
MAGAZINE DE IMBRACAMINTE |
25 |
535% |
5 |
RESTAURANTE SI BARURI |
15,7 |
414% |
6 |
FARMACII |
14,9 |
380% |
7 |
AGENTII DE TURISM |
12,7 |
425% |
8 |
MAGAZINE ELECTROCASNICE |
9,6 |
821% |
9 |
INCHIRIERI AUTO |
9,3 |
529% |
10 |
UTILITATI |
8,2 |
465% |
11 |
MAGAZINE PRODUSE ELECTRONICE |
7,9 |
1842% |
12 |
MAGAZINE DE INCALTAMINTE |
6,7 |
683% |
13 |
MOBILA |
5,2 |
426% |
14 |
MAGAZINE CALCULATOARE |
5 |
428% |
15 |
ECHIPAMENT TELECOMUNICATII |
4,9 |
544% |
Redactia BankNews.ro
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an