Firmele care folosesc publicitate inselatoare vor fi inchise de ANPC
Data publicarii: 13-02-2008 | MediaConsumatorii vor fi mai aparati de firmele care practica publicitatea inselatoare, noteaza Gardianul. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor si CNA au decis sa ia masuri drastice impotriva reclamelor false si agresive, mergand pana la inchiderea societatilor care incalca legislatia in domeniu. Consiliul National al Audiovizualului (CNA) si ANPC au semnat, ieri, un protocol de colaborare, care prevede schimbul reciproc de informatii legate de identificarea unor practici comerciale incorecte din domeniul audiovizualului.
"Incercam, prin acest protocol, sa aparam consumatorul fata de publicitatea inselatoare si agresiva. Fara colaborarea cu CNA, aceasta protectie a consumatorului ar ramane doar niste cuvinte pe hartie", a precizat Dan Vlaicu, presedintele ANPC. "Monitorizarea difuzarii publicitatii este o activitate permanenta a CNA.
Astfel, numai in 2007 au fost emise 54 de decizii in ceea ce priveste publicitatea incorecta. Au fost sanctionate agentiile de turism care promovau reclame pentru bilete de avion pana la Londra la pretul de un euro, insa consumatorul constata ca trebuie sa plateasca peste 130 de euro pentru biletul care include toate taxele de aeroport. Legea prevede ca pretul comunicat consumatorului trebuie sa fie pretul final al produsului", a declarat Dan Vlaicu, presedintele ANPC.
Acesta a precizat ca pretul comunicat consumatorului in reclame a fost denaturat in numeroase spoturi publicitare pentru automobile, unde valoarea afisata pe ecran nu includea TVA, diferenta dintre pretul afisat si cel de cumparare fiind chiar si de cateva mii de euro.
"Creditele bancare reprezinta, de asemenea, o problema. Reclamele promoveaza cea mai mica dobanda, de 5 sau 6 procente, insa aici nu este inclusa Dobanda Anuala Efectiva, DAE, care ajunge la 17%. De asemenea, numeroase produse sunt prezentate ca avand proprietati curative, cand, de fapt, nu au nici un fel de atestare medicala in acest sens", a precizat Rasvan Popescu, presedintele CNA.
Reclamele, trecute prin filtru
Dan Vlaicu a mai precizat ca noutatea pe care acest protocol o aduce consta in faptul ca ANPC poate dispune suspendarea activitatii unui furnizor economic care persista in practicile publicitare incorecte, chiar si dupa sanctionarea venita din partea CNA. Acordul intre cele doua institutii a fost incheiat in scopul aplicarii prevederilor articolului 13, alineatul 1, litera c din Legea 363/2007 privind combaterea practicilor comerciale incorecte audiovizuale.
Colaborarea dintre cele doua institutii prevede ca membrii Consiliului sa analizeze, in sedinta publica, posibilele practici comerciale incorecte in ceea ce priveste publicitatea si teleshoppingul in audiovizual. Protocolul CNA-ANPC va fi valabil pe durata unui an, putand fi prelungit automat pe perioade succesive de cate un an.
De asemenea, Rasvan Popescu a sugerat necesitatea existentei unui organism de autoreglementare care sa judece conformitatea publicitatii cu regulile, inainte ca aceasta sa ajunga la consumator, International Advertising Association (IAA) si Consiliul Roman pentru Publicitate (RAC) putand colabora in acest sens. Potrivit Legii 363/2007, ANPC va putea sanctiona extrem de dur comerciantii care influenteaza consumatorii sa ia decizia de a cumpara un produs, decizie pe care daca ar fi fost in cunostinta de cauza nu ar fi luat-o si, prin urmare, sa afecteze interesele comerciale ale acestora.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an