Romanii cheltuiesc anual 250 de milioane euro pe produse de lux
Data publicarii: 11-03-2008 | LifestyleHaine, genti si ceasuri de mii de euro...nu sunt multi romanii care sa-si permita asemenea lucruri. Dar banii pe care ii "arunca" pe piata luxului incep sa atraga ca un magnet tot mai multi producatori celebri din domeniu, noteaza Adevarul.
Spre deosebire de alte tari europene, Romania reprezinta o particularitate in ceea ce priveste gustul pentru lux. Daca ungurii, croatii sau polonezii nu au o disponibilitate in a cumpara asemenea produse, nu acelasi lucru se poate spune despre romani. Din acest punct de vedere, tara noastra este similara Ucrainei, Rusiei s Kazahstanului.
Marci celebre vor veni in Romania
Anual, 11.000 de romani isi permit sa se "infrupte" din produsele caselor de moda internationale, cheltuiala medie in domeniu fiind cu mult peste ceea ce castiga, chiar si in cativa ani, un angajat de rand. "11.000 de romani pot fi considerati clienti fideli ai produselor de lux.
Acestia au achizitionat cel putin de doua ori produse de lux de la un brand de top, domeniile preferate fiind industria auto, accesoriile sau hainele", a declarat, pentru "Adevarul", Oliver Petcu, managing partner in cadrul companiei de cercetare si consultanta CPP Management Consultants Ltd.
Potrivit acestuia, un roman cu venituri mai mult decat considerabile cheltuie anual 30.000 de euro pentru a fi in pas cu tendintele in materie de produse sau servicii lansate ca noutate pe piata profil. Suma nu ia in calcul si cheltuiala pentru o masina de ultima "fita", pentru care romanii instariti nu precupetesc nimic.
"Foamea" de lux a romanilor a fost simtita si de catre numele celebre pe diferite domenii de activitate. De la inceputurile timide de acum cativa ani, nume precum Hugo Boss, Dior sau Chopard au devenit deja o constanta in Romania. Potentialul de dezvoltare existent a determinat companii precum Louis Vuitton, Gucci sau Ferrari sa intre si in tara noastra. Iar lansarea nu se va lasa mult asteptata, deschiderile fiind preconizate a avea loc pe parcursul acestui an.
"Pana la sfarsitul anului, trei case celebre isi vor face intrarea pe piata luxului din Romania. Louis Vuitton isi va deschide magazinul in aprilie, in urma unei investitii directe, si va fi amplasat in galeriile comerciale ale hotelului Marriot, in timp ce Ferrari a ales zona de nord a Capitalei. Magazinul Gucci va fi deschis in noiembrie a.c., modalitate de intrare pe piata fiind franciza plus un joint venture partial", a precizat Petcu.
Decizia de a intra pe piata locala nu a fost una irationala, in conditiile in care, potrivit statisticilor, bugetul minim anual al unui roman interesat de marca Channel sau Dior poate ajunge lejer la 500.000 de euro, respectiv 350.000 de euro. Petcu sustine ca romanii care isi permit aceste rasfaturi activeaza in domeniul imobiliar si asigurari.
Estimata la aproximativ 250 de milioane de euro, fara a lua in calcul industria hoteliera, auto si cea de parfumerie, industria de lux din tara noastra se afla pe o panta ascendenta. In acest an, este asteptata o crestere de 15% fata de 2007 pe toate segmentele. "Este singura industrie care nu este afectata de crizele economice si politice la nivel global", spune Petcu.
Integral in Adevarul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an