Costurile comerciantilor cresc mai repede decat preturile in comertul cu amanuntul

Data publicarii: 10-04-2008 | International

Comerciantii cu amanuntul se confrunta cu cele mai importante provocarile ale ultimei generatii, a spus, miercuri, directorul general al Carrefour si a adaugat ca ritmul de crestere a costurilor e mai alert decat cel al preturilor, din cauza schimbarilor din economia mondiala, relateaza Reuters.

Directorul general al Carrefour, Jose Luis Duran, a spus ca lantul de magazine pe care il conduce, al doilea din lume, va astepta pana in 2009 ca sa ia in considerare o listare la bursa a diviziei sale Carrefour Property, din cauza volatilitatii conditiilor de pe piata.

Inaintea acestui pas, Carrefour opteaza pentru un plasament privat cu 20% din actiunile Carrefour Property in ultimul trimestru din 2008.

"Ne confruntam cu cele mai importante provocarile dintr-o generatie", a spus Duran, la congresul mondial al comertului cu amanuntul de la Barcelona.

"Costurile cresc mai repede decat preturile, mai degraba din motive structurale decat ciclice", a adaugat seful Carrefour.

Cat priveste extinderea pe piete noi, Duran a spus ca ar vrea sa amane planurile sale de a castiga o cota de piata in India, deoarece ii ia mult timp sa isi dea seama care este "modelul complet diferit" de care are nevoie ca sa intre pe piata indiana, aflata intr-o crestere rapida.

Reglementarile indiene interzic comercializarea cu amanuntul a mai multor marci, exceptand parteneriatele in franciza cu o companie cu capital mixt.

"Voi incerca sa obtin cat mai mult timp pentru un acord", a spus Duran. "Pe termen lung, este mai mult decat interesant sa fim in India, dar pe termen scurt-mediu este o mare provocare".

Carrefour vrea sa deschida in Rusia doua magazine pana la sfarsitul acestui an si inca cinci magazine in 2009, a adaugat seful Carrefour.

NewsIn