Romania este pe ultimul loc in Europa ca siguranta a circulatiei

Data publicarii: 22-04-2008 | Diverse

Asociatia pentru Siguranta Rutiera sustine ca pe soselele romanesti mor anual aproximativ 3.000 de persoane, numarul ranitilor grav este in jur de 7.000, iar costurile economice si sociale ale accidentelor depasesc 2% din PIB.

"Gradul de severitate al accidentelor plaseaza Romania pe ultimul loc in Europa ca siguranta a circulatiei, cu o medie de o persoana decedata la trei persoane grav ranite, mult peste media europeana de 1/40. (...) Din 1990 si pana azi, soselele din Romania au facut mai multe victime decat un razboi: peste 40.000 de morti si sute de mii de raniti", a declarat presedintele Asociatiei Victimelor Accidentelor de Circulatie, Marian Nedelescu.

In Romania, numarul accidentelor a crescut cu 50%, iar riscul de deces in accidente rutiere este de 68, adica de sapte ori mai mare decat in Marea Britanie.

Asociatia pentru Siguranta Rutiera, care cuprinde mai multe ONG-uri printre care si AVAC, a constatat, in urma unor studii statistice, ca numai in primul trimestru al anului 2008 au murit zilnic in accidente rutiere 6-7 persoane, in timp ce aproape 10-15 persoane sunt ranite grav.

"Este revoltator ca am ajuns ca Romania sa fie singura tara unde numarul accidentelor nu mai scade ci creste vertiginos", a spus vicepresedintele AVAC, Adrian Ionescu. Vicepresedintele AVAC a subliniat ca printre cauzele producerii accidentelor se numara viteza neadaptata la conditiile de drum, starea precara a sigurantei rutiere in Romania si mai ales a drumurilor. "Centura Ploiesti Vest trebuia sa se termine, Autostrada Soarelui este reabilitata atat de bine incat drumul este numai valuri, valuri, centura Sibiului nu este nici la aceasta ora finalizata si in plus nimeni din CNADNR nu a fost nici macar mustrat", sustine reprezentantul AVAC.

Reprezentantii ASR au cerut ca din Compania Nationala a Drumurilor Nationale din Romania (CNADNR) sa fie demise toate persoanele responsabile de siguranta rutiera. De asemenea, acestia au mentionat faptul ca nu exista comunicare intre Compania Nationala a Drumurilor Nationale din Romania si ceilalti factori implicati in siguranta rutiera.

NewsIn