Locuintele noi incalzesc piata de incorporabile

Data publicarii: 30-04-2008 | Afaceri

Constructiile de locuinte si birouri duc la cresterea cererii de electrocasnice realizate "pe comanda", noteaza Adevarul.

Conform jucatorilor din domeniu, produsele electrocasnice incorporabile reprezinta circa 10% din piata de electrocasnice. Exista o noua tendinta in preferintele romanilor, aceea de a imbina dimensiunea functionala a acestor produse cu cea estetica, mai ales pentru cei care se muta in locuinte noi.

Spatiile mici, dar si cele largi sunt mobilate adesea pe comanda, pentru a fi cat mai utile posibil. Astfel, mai ales pentru bucatarii, produsele incorporabile sunt la mare cautare, la sfarsitul anului 2007, aceasta piata cifrandu-se in jurul valorii de 30 milioane de euro, conform estimarilor lui Valeriu Cobaschi, directorul general al Franke Romania, furnizor de produse exclusiv incorporabile. El estimeaza pentru 2008 o cifra de afaceri in crestere pe acest segment, de 50-55 milioane de euro.

Per ansamblu, piata produselor electronice si electrocasnice se va cifra la 1,1 miliarde de euro in 2008, iar cea a produselor frigorifice, la 200 milioane de euro, a estimat, recent, Petronius Secareanu, directorul adjunct al distribuitorului de electrocasnice Marlevi.

"Segmentul produselor premium si cel de nisa vor cunoaste cresteri mai mari decat cele ale pietei", a mai afirmat directorul adjunct al Marlevi. Piata romaneasca de frigidere este dominata, in proportie de 75%, de marci precum Arctic, Indesit, Zanussi, Wirlpool.

Noua moda - "bucatariile americane"

Optimismul legat de faptul ca ponderea echipamentelor incorporabile de bucatarie va ajunge la 50% se justifica prin speranta jucatorilor ca se vor da in folosinta foarte multe locuinte noi. "Dezvoltarea pietei imobiliare a contribuit la cresterea volumului segmentului de incorporabile.

Consumatorul roman acorda din ce in ce mai multa atentie modului in care isi amenajeaza casa, valorificarea optima a spatiului devenind o tendinta din ce in ce mai pregnanta", spune Monica Iavorschi, director de marketing si vanzari la Arctic.

Reprezentantul Franke adauga chiar ca factorul care va impulsiona piata in viitorul apropiat va fi darea in folosinta a locuintelor noi. "2008 va fi primul an in care se vor da in folosinta un numar important de apartamente noi, numai in Bucuresti aproximativ 9.000, comparativ cu 2007, cand s-au preluat putin sub 2.000.

Din aceasta perspectiva, estimez ca cifra de afaceri a companiei Franke va depasi 17 milioane de euro in acest an, iar valoarea pietei pe care activam va ajunge la aproximativ 55 milioane de euro", a mai spus Cobaschi. Reprezentantii Electrolux vorbesc si ei de cresterea vanzarilor pe fondul dezvoltarii pietei imobiliare, dar adauga ca produsele incorporabile nu sunt considerate un lux. "Preturile acestora variaza in functie de accesoriile si functiile pe care acestea le detin si in functie de preferintele cumparatorilor", ne-a declarat Carmen Georgescu, marketing manager la Electrolux.

Totusi, volumul vanzarilor pe segmentul produselor incorporabile este mai mic in Romania decat in Europa. In Europa de Vest, produsele incorporabile reprezinta circa 30% din totalul pietei de electrocasnice, iar in tarile din nordul Europei, urca chiar pana la 50%. In Romania, ponderea este de 5%.

"Din ce in ce mai multi consumatori prefera tipul american de bucatarie, deschis si spatios, criteriile dupa care acesta se utileaza cu electrocasnice fiind in egala masura estetice si functionale", spune directorul de marketing al Arctic.

Integral in Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: