Taxe pe autostrazi. CNADNR vrea sa modifice legea pentru a incasa noi biruri
Data publicarii: 23-06-2008 | EconomieCompania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale (CNADNR) trebuie sa modifice legislatia pentru a putea pune taxa pe tronsoanele de autostrada, noteaza Gardianul. "Legislatia actuala nu permite impunerea de taxe pe autostrazi. Pe tronsonul Comarnic - Brasov s-ar putea sa existe taxa. Noi am transmis firmelor interesate ca exista posibilitatea ca legislatia sa fie schimbata pentru a putea fi perceputa taxa pe autostrada", ne-au spus oficialii CNADNR. Datorita podurilor si viaductelor, a caror constructie implica numeroase lucrari de arta, tronsonul Comarnic-Brasov, in lungime de circa 58 de kilometri, este cele mai important proiect al Companiei de Autostrazi.
"Avem mai multe modalitati de concesionare a tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, printre care plata de disponibilitate, toll-taxa pe autostrada sau shadow-toll. Plata de disponibilitate este suma finala de bani pe care o va incasa concesionarul in urma desfasurarii contractului, toll este taxa care va perceputa tuturor autovehiculelor si shadow-toll - sau taxa ascunsa - este o suma care se va plati de catre stat concesionarului, in functie de numarul de treceri ale autovehiculelor pe tronsonul de autostrada", au explicat reprezentantii CNADNR. Potrivit acestora, concesionarea tronsonului Comarnic-Brasov se va face pe circa 30 de ani. "Constructia ar putea dura 4-5 ani, iar operarea si intretinerea va fi pe 25 de ani. Operarea si intretinerea se face pe baza criteriilor de performanta. Operarea, la noi in Romania, in legislatia romaneasca nu este foarte bine explicata.
Operatorul trebuie sa se ocupe de sistemele de gestiune a traficului, sistemele de mentenanta si interventiile in caz de accidente. Intretinerea autostrazii se refera la lucrari de intretinere de drumuri, mici fisuri si inlocuirea asfaltului", au mai declarat specialistii din CNADNR. Potrivit acestora, metoda de atribuire a contractului pentru proiectarea, finantarea, construirea, operarea si intretinerea tronsonului Comarnic - Brasov este aceea prin "dialog competitiv". "Contractul este foarte complex si nu se poate stabili valoarea financiara si cadrul juridic de implementare a proiectului", spun oficialii CNADNR.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare