Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
Data publicarii: 13-02-2024 | Finante-BanciDupă două decenii de activitate pe piața românească, OTP Group a decis să-și vândă subsidiarele din România, inclusiv OTP Bank România, către Banca Transilvania, liderul pieței bancare din România. Această mișcare strategică marchează ieșirea OTP Group de pe piața bancară românească și subliniază consolidarea continuă a pieței prin fuziuni și achiziții.
Banca Transilvania a anunțat semnarea unui acord cu OTP Group pentru achiziția totalității acțiunilor pe care grupul le deține în OTP Bank România. Valoarea tranzacției este de 347,5 milioane de euro, iar finalizarea acesteia este așteptată să aibă loc în următoarele luni, după obținerea aprobărilor necesare de la Banca Națională a României (BNR) și Consiliul Concurenței.
Tranzacția preconizată nu este doar un schimb de proprietate, ci și o fuziune a OTP Bank România cu Banca Transilvania, ce va avea loc după primirea tuturor aprobărilor legale necesare. OTP Group a promis să asigure o tranziție lină pentru clienți și angajați până la integrarea completă în cadrul Grupului Banca Transilvania. Până la finalizarea acestui proces, OTP Bank România își va continua activitatea obișnuită, respectând angajamentele față de clienți și oferind servicii la standarde ridicate.
Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania, a evidențiat achiziția ca o oportunitate de a întări și mai mult poziția de lider a băncii pe piața românească și de a contribui la consolidarea acesteia. Apreciind contribuția OTP Group la dezvoltarea sectorului bancar din România, Ciorcilă a subliniat continuarea planurilor ambțioase de creștere organică ale Băncii Transilvania, deschisă totodată și pentru alte oportunități de achiziții.
Pe de altă parte, Sándor Csányi, Președinte și CEO al OTP Bank, a remarcat că, deși banca a înregistrat o creștere organică semnificativă în ultimii 20 de ani în România, perspectivele limitate de creștere strategică au condus la decizia de vânzare. A exprimat încredere că clienții OTP vor continua să beneficieze de servicii de calitate superioară și produse financiare moderne sub egida Băncii Transilvania.
OTP Bank România, cu o cotă de piață de 2,64%, aproape 420.000 de clienți persoane fizice și peste 22.000 de clienți Corporate și IMM, se alătură astfel celei mai mari bănci din Europa de Sud-Est. Banca Transilvania, cu o cotă de piață de 20%, peste 4 milioane de clienți și o rețea vastă de sucursale naționale, își consolidează astfel poziția dominantă pe piața financiar-bancară din România.
Consultanții implicați în această tranzacție majoră includ Barclays Bank Ireland PLC, Filip & Company și PwC România, care au oferit servicii de consultanță financiară, juridică și due diligence, respectiv.
Această mișcare strategică semnificativă pe piața bancară românească reprezintă nu doar o schimbare de proprietate, ci și o etapă în consolidarea și maturizarea sectorului bancar din România, cu implicatii pe termen lung pentru clienți, angajați și pentru întregul peisaj financiar din țară.
Banca Transilvania a anunțat semnarea unui acord cu OTP Group pentru achiziția totalității acțiunilor pe care grupul le deține în OTP Bank România. Valoarea tranzacției este de 347,5 milioane de euro, iar finalizarea acesteia este așteptată să aibă loc în următoarele luni, după obținerea aprobărilor necesare de la Banca Națională a României (BNR) și Consiliul Concurenței.
Tranzacția preconizată nu este doar un schimb de proprietate, ci și o fuziune a OTP Bank România cu Banca Transilvania, ce va avea loc după primirea tuturor aprobărilor legale necesare. OTP Group a promis să asigure o tranziție lină pentru clienți și angajați până la integrarea completă în cadrul Grupului Banca Transilvania. Până la finalizarea acestui proces, OTP Bank România își va continua activitatea obișnuită, respectând angajamentele față de clienți și oferind servicii la standarde ridicate.
Horia Ciorcilă, Președintele Consiliului de Administrație al Băncii Transilvania, a evidențiat achiziția ca o oportunitate de a întări și mai mult poziția de lider a băncii pe piața românească și de a contribui la consolidarea acesteia. Apreciind contribuția OTP Group la dezvoltarea sectorului bancar din România, Ciorcilă a subliniat continuarea planurilor ambțioase de creștere organică ale Băncii Transilvania, deschisă totodată și pentru alte oportunități de achiziții.
Pe de altă parte, Sándor Csányi, Președinte și CEO al OTP Bank, a remarcat că, deși banca a înregistrat o creștere organică semnificativă în ultimii 20 de ani în România, perspectivele limitate de creștere strategică au condus la decizia de vânzare. A exprimat încredere că clienții OTP vor continua să beneficieze de servicii de calitate superioară și produse financiare moderne sub egida Băncii Transilvania.
OTP Bank România, cu o cotă de piață de 2,64%, aproape 420.000 de clienți persoane fizice și peste 22.000 de clienți Corporate și IMM, se alătură astfel celei mai mari bănci din Europa de Sud-Est. Banca Transilvania, cu o cotă de piață de 20%, peste 4 milioane de clienți și o rețea vastă de sucursale naționale, își consolidează astfel poziția dominantă pe piața financiar-bancară din România.
Consultanții implicați în această tranzacție majoră includ Barclays Bank Ireland PLC, Filip & Company și PwC România, care au oferit servicii de consultanță financiară, juridică și due diligence, respectiv.
Această mișcare strategică semnificativă pe piața bancară românească reprezintă nu doar o schimbare de proprietate, ci și o etapă în consolidarea și maturizarea sectorului bancar din România, cu implicatii pe termen lung pentru clienți, angajați și pentru întregul peisaj financiar din țară.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa