Volkswagen Golf Twin Drive, primul pas al Germaniei spre automobilul complet electric

Data publicarii: 01-07-2008 | Auto

Volkswagen a prezentat un prototip hibrid al celebrului model Golf, ca urmare a unui program guvernamental al Germaniei, numit "Fleet Test: electric drive vehicles", anunta Worldcarfans.com. Motorul masinii a fost denumit "Twin Drive". Proiectul este menit a incuraja dezvoltarea automobilelor electrice care folosesc surse de energie regenerabila (a luminii solare, a vanturilor sau a apelor curgatoare).

Aceasta initiativa a guvernului german a adunat la un loc opt giganti ai industriei din tara, care au colaborat pentru a proiecta 20 de autmobile care folosesc motorizarea "Twin Drive". Volkswagen si-a asumat raspunderea de a conduce acest proiect, oficialii companiei declarand ca "vom investi mai multe zeci de milioane pentru dezvoltarea acestei tehnologii", potrivit Prof. Dr. Winterkorn, directorul VW.

In acelasi timp, ministerul german al Mediului va contribui, de asemenea, cu mai multe milioane de euro la studiul care se va afla in desfasurare pana in 2012.

"Testarea flotei (nr - eng. fleet) va aduce o importanta contributie in unificarea mobilitatii cu protectia mediului ca rezultat al cooperarii dintre companiile auto si industriile care se ocupa cu productia bateriilor si a energiilor", a declarat Ministrul Federal al Mediului, Sigmar Gabriel.

Acesta a subliniat ca "pentru prima oara, producatorii de energii s-au unit cu cei care le consuma pentru a forma o puternica alianta. Daca acest test este un succes, va fi considerat un semnal pozitiv, la nivel mondial, pentru protectia mediului inconjurator".

Galerie foto VW Golf Twin Drive:
  • VW Golf Twin Drive - vedere laterala

  • VW Golf Twin Drive - vedere motor

  • VW Golf Twin Drive - vedere indicatoare

  • VW Golf Twin Drive - vedere bord

Golful Twin Drive prezentat de Volkswagen in cadrul acestui proiect produce 176 de cai putere si foloseste un sistem inteligent de operare care alege modul optim de operare, in functie de ruta si situatie, oferind cea mai eficienta combinatie intre motorul electric si cel cu combustie.

Sistemul Twin Drive este unul exact invers fata de motorizarea hibrida obisnuita, motorul diesel (sau pe benzina) actionand ca "secundul" celui electric. Motorul electric are o autonomie de 50 de kilometri, fiind destinat in special oraselor.

In afara lor intra in actiune propulsorul diesel sau pe benzina, pentru o mai mare "raza de actiune". In ceea ce priveste consumul, nu au fost facute publice cifre oficiale. Singurul indiciu a fost furnizat prin parcurgerea distantei de 100 de kilometri intre Postdam, centrul Berlinului si inapoi.

Golful a consumat in acest caz electrcitate de numai 8 kw si 2,5 litri de combustibil. Volkswagen spera ca in 2010 va prezenta primul automobil complet electric, Golful TwinDrive fiind considerat primul pas in acest sens.

Antena3

Ultimele stiri pe BankNews.ro: