Asigurarile incheiate in masina de la colt sunt ilegale
Data publicarii: 05-07-2008 | Diverse"Birourile mobile" sunt "pata neagra" a asigurarilor RCA, de care marii asiguratori incearca sa scape de ceva vreme. Razboiul dintre asiguratorii de strada si cei oficiali dureaza de cativa ani, marile companii considerand ca "birourile mobile" sunt o antireclama. Pericolele care pandesc un client la incheierea unei astfel de polite in plina strada nu sunt putine, de aceea reprezentantii companiilor nici nu vor sa auda de parteneriate cu astfel de "firme" sau agenti.
"Nu este normal sa vinzi produse financiar-bancare in strada! In conformitate cu prevederile CSA, se interzice desfasurarea activitatii de contractare a asigurarilor in spatii deschise, respectiv neamenajate corespunzator pentru acest gen de activitate (in autovehicule parcate pe trotuare/carosabil si la puncte de lucru ambulante). In caz contrar, societatile de asigurare respective sunt sanctionate in conformitate cu prevederile Legii nr. 32/2000 privind activitatea de asigurare si supravegherea asigurarilor, cu modificarile si completarile ulterioare. Drept urmare, oricine trebuie sa cunoasca faptul ca agentii/brokerii care stau cu "birourile" in strada incheie asigurari ilegal", a declarat Catalin Stroe, manager Divizia Vanzari si Marketing Asirom Vienna Insurance Group.
Clientii isi asuma riscuri enorme
"Exista asigurari care se cumpara simplu, ca de exemplu RCA, asigurarile medicale pentru calatorie in strainatate, chiar si asigurarile de locuinte. Deci, ideea de a avea un birou in strada ar putea sa aiba clienti. Personal nu agreez, nu sustin si nu sunt de acord cu acest mod de a prezenta oferte de asigurare. Dar inca mai merge. S-a vorbit mult despre siguranta sau nesiguranta pe aceasta linie. Cert este un lucru: eu inca nu am auzit despre un client care sa achizitioneze o polita de asigurare de la sediul unei societati de brokeraj si aceasta polita sa fie cu probleme (furata, nedecontata, neraportata etc.), in timp ce de pe strada, e plina piata de povesti, unele dintre ele chiar si reale", ne-a declarat Gheorghe Grad, directorul Societatii Romane de Brokeraj in Asigurari. Diferenta dintre agentie de asigurari si vanzator de strada este una majora. "Este ca si cum ati cumpara haine de firma de la mall sau a merge sa le luati de la taraba, din piata", a mai spus Grad.
Companiile resping "birourile mobile"
"Pentru a respecta reglementarile CSA, Unita nu colaboreaza cu astfel de vanzatori. Pentru Unita nu sunt de incredere, motiv pentru care noi nu colaboram cu astfel de agenti. Agentul nu depune primele la asigurator, polita poate fi falsa, astfel generand probleme in caz de daune cu privire la plata despagubirii, ne-a declarat Letitia Popa, sefa Departamentului de marketing Unita Vienna Insurance Group. In Bucuresti exista destule cazuri in care clientii au venit la sedii si s-au plans ca asigurarea pe care au incheiat-o nu este una valabila dupa ce au suferit un accident. Pe marile artere din orase este imposibil sa nu gasesti un "rechin" de carosabil, punctul culminat al afacerilor acestora fiind in general sfarsitul de an sau inceputul, cand sunt asa-zisele promotii la polita.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri