Cele mai ieftine carduri co-branded
Data publicarii: 05-07-2008 | Finante-BanciCea mai mica DAE o regasim in cazul cardului Bancii Transilvania in alianta cu Centrofarm (20,1%) iar cea mai scumpa la Bancpost (Tarom-American Express Classic - 33,5%), noteaza Romania Libera. BCR a incheiat 6 astfel de parteneriate, dar bonusuri la comercianti gasim doar in cazul Bancpost, Raiffeisen Bank (parteneriat cu Vodafone) si Banca Transilvania.
Filosofia unui astfel de produs este urmatoarea: acumulezi puncte de fidelitate sau bonsuri care isi dau ocazia sa achizitionezi produsele partenerului bancii la un pret mai avantajos decat in reteaua sa de magazine. Astfel, in cazul cardului lansat de Banca Transilvania impreuna cu Centrofarm, se ofera o reducere de 10% la produsele cosmetice si de 3% la medicamentele cumparate din magazinele Centrofarm.
In cazul parteneriatului dintre Raiffeisen Bank si Vodafone, pentru utilizarea cardului de credit la platile la comercianti se acorda puncte de loialitate care pot fi folosite pentru a cumpara produse Vodafone.
In cazul Bancpost, cardul de credit American Express Classic ofera ocazia de a acumula, pentru fiecare tranzactie, puncte ce pot fi utilizate pentru a cumpara bilete Tarom. In plus, clientii intra in programul de discounturi "Selects". BCR are 5 astfel de carduri: trei sub brand Mastercard, in parteneriat cu Altex, Praktiker, Zass Electrocenter si doua sub VISA, cu Depozitul de Calculatoare si Ultra Pro. Din pacate, noutatea aici o reprezinta doar "look"-ul, nu exista nimic in plus fata de un card de credit obisnuit.
Pentru a determina cel mai ieftin card co-branded am luat in calcul o limita de credit de 10.000 lei. La Banca Transilvania - Centrofarm gasim o DAE de 20,1% (dobanda de 18%), toate cardurile BCR au, indiferent de partener, DAE de 26,4% (dobanda de 22,9%), Raiffeisen urca cu dobanda anuala efectiva pana la 33,4% (dobanda de 28%) iar Bancpost mai face un pas: 33,5% (la o dobanda de 26,9%). Banca Transilvania bate, in acest mod, cele mai bune oferte de carduri de credit standard, care la aceeasi limita de suma au DAE de 20,3% (CEC Mastercard si ING Card Credit).
In toate cazurile prezentate, perioadele de gratie pentru cardurile co-branded sunt generoase: 50 de zile in varianta BCR, 55 la Banca Transilvania si Bancpost si 56 de zile la Raiffeisen Bank.
BCR nu impune o suma minima de rambursat lunar din limita de credit utilizata (daca va asumati costurile piperate cu sufletul impacat), la Bancpost trebuie sa restituiti minim 2% din suma cheltuita, la Raiffeisen 5% si iar la Banca Transilvania 10%.
In afara de Bancpost (40 lei), celelalte banci nu au taxe de emitere pentru cardurile co-branded. Taxa anuala de administrare este cuprinsa intre 10 lei (Banca Transilvania) si 70 lei (Bancpost).
Retragerea de numerar de la ATM-ul propriu se comisioneaza cu 1% la BCR si Raiffeisen Bank, 0,3% la Banca Transilvania si 2,5% la Bancpost.
Pentru ATM-ul altei banci, comisioanele urca la 1%, cu exceptia cardului Bancpost, unde vi se opreste 3,5% din suma eliberata.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii