Atac online in plina desfasurare asupra clientilor Raiffeisen Bank
Data publicarii: 08-07-2008 | Finante-BanciClientii Raiffeisen Bank au fost din nou luati la tinta de infractorii cibernetici: un mail expediat de la adresa de mail security@raiffeisen-online.com contine un fisier atasat, de tip html, care deschide o pagina foarte asemanatoare cu cele de pe site-ul oficial al bancii http://www.raiffeisen-online.ro/. Pe pagina web respecitva, care contine logo-ul bancii, clientilor li se cere sa completeze un formular pentru a "verifica validitatea accesului la contul dumneavoastra online", noteaza Gandul.
Evident, formularul contine numarul complet al cardului, codul de utilizator si parola clientului. Ironic, atacatorii au lasat pe pagina respectiva si indemnul cat se poate de autentic adresat de Raiffeisen clientilor sai: "Raiffeisen Online nu-ti va solicita niciodata toate cifrele din seria cardului tau de debit ONLINE (pe o pagina a website-ului). Intr-un asemenea caz te rugam sa contactezi de indata serviciul suport clienti Raiffeisen Online".
Adresa de mail seamana extrem de mult cu cea reala, singura diferenta fiind domeniul (.com in loc de .ro). In plus, pagina web pe care li se cer clientilor datele personale este si ea foarte reusita, iar dupa furtul numarului de card clientii sunt redirectionati pe paginile oficiale ale Raiffeisen, asa ca sansele de succes ale atacului sunt destul de mari. In aceste conditii, faptul ca pe pagina principala de internet a bancii nu se publicase pana ieri la ora 16 nici un anunt cu privire la atacul aflat in plina derulare usureaza mult sarcina infractorilor.
La fel ca si in cazul atacului asupra Bancpost, atitudinea bancii este departe de a usura prinderea infractorilor: surse din cadrul Directiei Generale de Combatere a Criminalitatii Organizate (DGCCO) ne-au confirmat ca, pana ieri, la ora 16, "politistii cibernetici" nu primisera nici o plangere din partea Raiffeisen. Desi poate parea incredibil, oamenii legii sunau ei la banca pentru a cere date si a-i convinge pe responsabilii cu securitatea datelor sa depuna mai repede plangere.
Tentativa noastra de a afla ce face Raiffeisen pentru a-si proteja clientii a produs un rezultat neasteptat: Corina Vasile, directorul de relatii publice, ne-a confirmat ca banca nu a depus inca plangere, pe motiv ca "plangerea la politie o depunem dupa ce strangem toate datele, inclusiv daca sunt clienti fraudati. Pana acum, nu avem informatii care sa indice ca ar exista clienti care sa fi furnizat datele cerute in mesajul fraudulent." Atitudinea este cel putin stranie, in conditiile in care, conform aceleiasi surse, banca a fost anuntata inca de ieri la ora 8.30, atat de catre clienti cat si de catre alte persoane, cu privire la atacul aflat in derulare.
Corina Vasile a declarat: "Clientii au fost notificati pe canalul securizat existent in aplicatia online. Am luat toate masurile specifice pentru contracararea mesajului fraudulent." Din pacate insa, un client care primeste mailul inainte sa acceseze canalul securizat din aplicatia online a Raiffeisen nu este prevenit in nici un fel si poate cadea victima escrocheriei.
Mai mult, in absenta unei plangeri, politia nu avea cum sa intreprinda demersurile legale necesare pentru blocarea site-ului web al infractorilor: ieri la ora 17 adresa de internet de la care li se fura banii clientilor Raiffeisen continua sa functioneze.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri