Romanii se uita la televizor, dar cred in Internet
Data publicarii: 09-07-2008 | MediaPeste 90 la suta dintre romani se uita la televizor cel putin o ora pe zi, televiziunea fiind astfel cel mai accesat mijloc de informare, conform unui studiu realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, in colaborare cu institutul de cercetare IMAS.
Printre motivatiile romanilor care "devoreaza" zilnic televizorul se afla dorinta de informare, relaxare sau pur si simplu plictiseala, potrivit unuia dintre coordonatorii proiectului, Nicoleta Fotiade. In schimb, doar 24,3 la suta dintre participantii la studiu au afirmat ca asculta radioul aproximativ trei ore pe zi, iar 25,8 la suta dintre subiecti au raspuns ca citesc ziare sau reviste aproape in fiecare zi. In ceea ce-i priveste pe telespectatori, acestia sunt deranjati de reclame, de programele care contin violenta sau agresiuni, precum si de dezbaterile politice. In schimb prefera, in proportie de 83,5 la suta, emisiunile de stiri. De asemenea, 70 la suta dintre respondentii care urmaresc programele de stiri se uita la mai multe canale de televiziune. In schimb, ascultatorii de radio si cititorii de presa scrisa sunt ceva mai exclusivisti si acceseaza doar un singur canal de informare.
Ne uitam la televizor, dar credem in Internet
In ceea ce priveste increderea in mass-media, tinerii acorda cea mai mare credibilitate Internetului. La polul opus se situeaza presa scrisa, unde doar 5,7 la suta au acordat foarte multa incredere ziarelor. Cei mai multi dintre participantii la studiu considera ca mass-media ar putea inflenta opiniile si comportamentele indivizilor, in special prin continuturile violente prezentate in programele de stiri si in filme.
Televizorul poate "distruge" creierul
Pe baza studiilor efectuate de-a lungul zecilor de ani, neuropsihologii au demonstrat ca televizorul afecteaza cortexul prefrontal, adica partea creierului uman unde sunt mediate procesele mentale superioare, functiile executive, practic ceea ce ne diferentiaza de animale. Mai mult, emisfera stanga - care se ocupa cu organizarea si analiza datelor primite - este inhibata. In acest fel, initiativa, creativitatea, curiozitatea, discernamantul si judecata sunt alterate semnificativ. Afectarea cortexului prefrontal se manifesta in activitatea cotidiana prin neglijenta si delasare, aspontaneitate si stereotipuri verbale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii