Romanii se uita la televizor, dar cred in Internet
Data publicarii: 09-07-2008 | MediaPeste 90 la suta dintre romani se uita la televizor cel putin o ora pe zi, televiziunea fiind astfel cel mai accesat mijloc de informare, conform unui studiu realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, in colaborare cu institutul de cercetare IMAS.
Printre motivatiile romanilor care "devoreaza" zilnic televizorul se afla dorinta de informare, relaxare sau pur si simplu plictiseala, potrivit unuia dintre coordonatorii proiectului, Nicoleta Fotiade. In schimb, doar 24,3 la suta dintre participantii la studiu au afirmat ca asculta radioul aproximativ trei ore pe zi, iar 25,8 la suta dintre subiecti au raspuns ca citesc ziare sau reviste aproape in fiecare zi. In ceea ce-i priveste pe telespectatori, acestia sunt deranjati de reclame, de programele care contin violenta sau agresiuni, precum si de dezbaterile politice. In schimb prefera, in proportie de 83,5 la suta, emisiunile de stiri. De asemenea, 70 la suta dintre respondentii care urmaresc programele de stiri se uita la mai multe canale de televiziune. In schimb, ascultatorii de radio si cititorii de presa scrisa sunt ceva mai exclusivisti si acceseaza doar un singur canal de informare.
Ne uitam la televizor, dar credem in Internet
In ceea ce priveste increderea in mass-media, tinerii acorda cea mai mare credibilitate Internetului. La polul opus se situeaza presa scrisa, unde doar 5,7 la suta au acordat foarte multa incredere ziarelor. Cei mai multi dintre participantii la studiu considera ca mass-media ar putea inflenta opiniile si comportamentele indivizilor, in special prin continuturile violente prezentate in programele de stiri si in filme.
Televizorul poate "distruge" creierul
Pe baza studiilor efectuate de-a lungul zecilor de ani, neuropsihologii au demonstrat ca televizorul afecteaza cortexul prefrontal, adica partea creierului uman unde sunt mediate procesele mentale superioare, functiile executive, practic ceea ce ne diferentiaza de animale. Mai mult, emisfera stanga - care se ocupa cu organizarea si analiza datelor primite - este inhibata. In acest fel, initiativa, creativitatea, curiozitatea, discernamantul si judecata sunt alterate semnificativ. Afectarea cortexului prefrontal se manifesta in activitatea cotidiana prin neglijenta si delasare, aspontaneitate si stereotipuri verbale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private