Romanii se uita la televizor, dar cred in Internet
Data publicarii: 09-07-2008 | MediaPeste 90 la suta dintre romani se uita la televizor cel putin o ora pe zi, televiziunea fiind astfel cel mai accesat mijloc de informare, conform unui studiu realizat de Agentia de Monitorizare a Presei, in colaborare cu institutul de cercetare IMAS.
Printre motivatiile romanilor care "devoreaza" zilnic televizorul se afla dorinta de informare, relaxare sau pur si simplu plictiseala, potrivit unuia dintre coordonatorii proiectului, Nicoleta Fotiade. In schimb, doar 24,3 la suta dintre participantii la studiu au afirmat ca asculta radioul aproximativ trei ore pe zi, iar 25,8 la suta dintre subiecti au raspuns ca citesc ziare sau reviste aproape in fiecare zi. In ceea ce-i priveste pe telespectatori, acestia sunt deranjati de reclame, de programele care contin violenta sau agresiuni, precum si de dezbaterile politice. In schimb prefera, in proportie de 83,5 la suta, emisiunile de stiri. De asemenea, 70 la suta dintre respondentii care urmaresc programele de stiri se uita la mai multe canale de televiziune. In schimb, ascultatorii de radio si cititorii de presa scrisa sunt ceva mai exclusivisti si acceseaza doar un singur canal de informare.
Ne uitam la televizor, dar credem in Internet
In ceea ce priveste increderea in mass-media, tinerii acorda cea mai mare credibilitate Internetului. La polul opus se situeaza presa scrisa, unde doar 5,7 la suta au acordat foarte multa incredere ziarelor. Cei mai multi dintre participantii la studiu considera ca mass-media ar putea inflenta opiniile si comportamentele indivizilor, in special prin continuturile violente prezentate in programele de stiri si in filme.
Televizorul poate "distruge" creierul
Pe baza studiilor efectuate de-a lungul zecilor de ani, neuropsihologii au demonstrat ca televizorul afecteaza cortexul prefrontal, adica partea creierului uman unde sunt mediate procesele mentale superioare, functiile executive, practic ceea ce ne diferentiaza de animale. Mai mult, emisfera stanga - care se ocupa cu organizarea si analiza datelor primite - este inhibata. In acest fel, initiativa, creativitatea, curiozitatea, discernamantul si judecata sunt alterate semnificativ. Afectarea cortexului prefrontal se manifesta in activitatea cotidiana prin neglijenta si delasare, aspontaneitate si stereotipuri verbale.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
 Print
 Print