Bancile noi isi fac loc in piata
Data publicarii: 10-07-2008 | Finante-BanciCreditele specializate, consultanta de business si campaniile de relatii publice sunt principalele tactici ale bancilor care au intrat pe piata in ultimii doi ani, noteaza Adevarul.
Pentru a-si face loc pe piata, cea mai mare parte a institutiilor de credit intrate in sistemul bancar in ultimii doi ani adopta o strategie de nisa. Este si cazul portughezilor de la Finicredito, institutie de credit care se axeaza pe acordarea de imprumuturi specializate.
Astfel, in oferta bancii pot fi gasite produse de leasing si credite pentru achizitia de automobile, motociclete, ATV-uri sau ambarcatiuni. Alte institutii de credit care si-au inceput activitatea pe piata romaneasca in ultimii doi ani sunt Fortis Bank, La Caixa, Millennium Bank si Bank of Cyprus.
Orientarea spre segmentul corporate
O abordare diferita este cea a belgienilor de la Fortis, axati pe segmentul corporate. Practic, Fortis ofera companiilor serviciile sale prin intermediul unui relationship manager, care este o persoana de contact ce se ocupa de solicitarile financiare ale clientilor.
Serviciile oferite sunt specializate si vizeaza gestionarea creantelor, controlul riscului de piata, garantarea si finantarea activitatilor de import/export, optimizarea platilor etc. O noua prezenta pe piata romaneasca este cea a spaniolilor de la La Caixa, lideri in activitatea de retail banking din Spania.
Campanii puternice de promovare
Inca de la intrarea pe piata, obiectivul institutiei de credit a fost de a sprijini clientii spanioli din tara noastra, precum si clientii romani din Spania. In prezent, oficialii bancii sunt in discutii pentru preluarea Libra Bank, banca specializata pe segmentul profesiilor liberale. Pana in momentul de fata, nu s-a stabilit modalitatea de colaborare dintre cele doua entitati.
Trebuie mentionat faptul ca, inca de la inceput, spaniolii s-au aratat interesati de activitatea de retail banking din tara noastra, afirmandu-si interesul pentru a prelua o institutie de credit.
Dintre institutiile de credit care au intrat pe piata romaneasca in ultimul an si jumatate, singurele banci generaliste sunt Millennium Bank si Bank of Cyprus. Dupa ratarea ofertei de privatizare a BCR, portughezii au optat pentru o strategie inedita. Aceasta s-a materializat intr-o campanie puternica de relatii publice, care le-a permis sa devina in scurt timp vizibili pe piata.
Astfel, dupa ce au impodobit la Bucuresti cel mai inalt brad de Craciun din Europa, portughezii au demarat la inceputul acestui an un parteneriat cu clubul de fotbal Rapid. In plus, institutia de credit a dezvoltat oferte promotionale pentru creditele si depozitele din oferta.
Cota de piata cumulata de numai 0,18%
Totusi, puterea ultimilor intrati pe piata "paleste" in fata institutiilor de credit mari care concentreaza o proportie covarsitoare a activitatii bancare din Romania. La finalul lui 2007, bancile "new-entry" (Bank of Cyprus, La Caixa, Finicredito si Millennium Bank) detineau, impreuna, active in valoare de 467,9 milioane de lei, reprezentand 0,18% din activele totale ale sistemului bancar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an