Bancile noi isi fac loc in piata
Data publicarii: 10-07-2008 | Finante-BanciCreditele specializate, consultanta de business si campaniile de relatii publice sunt principalele tactici ale bancilor care au intrat pe piata in ultimii doi ani, noteaza Adevarul.
Pentru a-si face loc pe piata, cea mai mare parte a institutiilor de credit intrate in sistemul bancar in ultimii doi ani adopta o strategie de nisa. Este si cazul portughezilor de la Finicredito, institutie de credit care se axeaza pe acordarea de imprumuturi specializate.
Astfel, in oferta bancii pot fi gasite produse de leasing si credite pentru achizitia de automobile, motociclete, ATV-uri sau ambarcatiuni. Alte institutii de credit care si-au inceput activitatea pe piata romaneasca in ultimii doi ani sunt Fortis Bank, La Caixa, Millennium Bank si Bank of Cyprus.
Orientarea spre segmentul corporate
O abordare diferita este cea a belgienilor de la Fortis, axati pe segmentul corporate. Practic, Fortis ofera companiilor serviciile sale prin intermediul unui relationship manager, care este o persoana de contact ce se ocupa de solicitarile financiare ale clientilor.
Serviciile oferite sunt specializate si vizeaza gestionarea creantelor, controlul riscului de piata, garantarea si finantarea activitatilor de import/export, optimizarea platilor etc. O noua prezenta pe piata romaneasca este cea a spaniolilor de la La Caixa, lideri in activitatea de retail banking din Spania.
Campanii puternice de promovare
Inca de la intrarea pe piata, obiectivul institutiei de credit a fost de a sprijini clientii spanioli din tara noastra, precum si clientii romani din Spania. In prezent, oficialii bancii sunt in discutii pentru preluarea Libra Bank, banca specializata pe segmentul profesiilor liberale. Pana in momentul de fata, nu s-a stabilit modalitatea de colaborare dintre cele doua entitati.
Trebuie mentionat faptul ca, inca de la inceput, spaniolii s-au aratat interesati de activitatea de retail banking din tara noastra, afirmandu-si interesul pentru a prelua o institutie de credit.
Dintre institutiile de credit care au intrat pe piata romaneasca in ultimul an si jumatate, singurele banci generaliste sunt Millennium Bank si Bank of Cyprus. Dupa ratarea ofertei de privatizare a BCR, portughezii au optat pentru o strategie inedita. Aceasta s-a materializat intr-o campanie puternica de relatii publice, care le-a permis sa devina in scurt timp vizibili pe piata.
Astfel, dupa ce au impodobit la Bucuresti cel mai inalt brad de Craciun din Europa, portughezii au demarat la inceputul acestui an un parteneriat cu clubul de fotbal Rapid. In plus, institutia de credit a dezvoltat oferte promotionale pentru creditele si depozitele din oferta.
Cota de piata cumulata de numai 0,18%
Totusi, puterea ultimilor intrati pe piata "paleste" in fata institutiilor de credit mari care concentreaza o proportie covarsitoare a activitatii bancare din Romania. La finalul lui 2007, bancile "new-entry" (Bank of Cyprus, La Caixa, Finicredito si Millennium Bank) detineau, impreuna, active in valoare de 467,9 milioane de lei, reprezentand 0,18% din activele totale ale sistemului bancar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall