Bancile noi isi fac loc in piata
Data publicarii: 10-07-2008 | Finante-BanciCreditele specializate, consultanta de business si campaniile de relatii publice sunt principalele tactici ale bancilor care au intrat pe piata in ultimii doi ani, noteaza Adevarul.
Pentru a-si face loc pe piata, cea mai mare parte a institutiilor de credit intrate in sistemul bancar in ultimii doi ani adopta o strategie de nisa. Este si cazul portughezilor de la Finicredito, institutie de credit care se axeaza pe acordarea de imprumuturi specializate.
Astfel, in oferta bancii pot fi gasite produse de leasing si credite pentru achizitia de automobile, motociclete, ATV-uri sau ambarcatiuni. Alte institutii de credit care si-au inceput activitatea pe piata romaneasca in ultimii doi ani sunt Fortis Bank, La Caixa, Millennium Bank si Bank of Cyprus.
Orientarea spre segmentul corporate
O abordare diferita este cea a belgienilor de la Fortis, axati pe segmentul corporate. Practic, Fortis ofera companiilor serviciile sale prin intermediul unui relationship manager, care este o persoana de contact ce se ocupa de solicitarile financiare ale clientilor.
Serviciile oferite sunt specializate si vizeaza gestionarea creantelor, controlul riscului de piata, garantarea si finantarea activitatilor de import/export, optimizarea platilor etc. O noua prezenta pe piata romaneasca este cea a spaniolilor de la La Caixa, lideri in activitatea de retail banking din Spania.
Campanii puternice de promovare
Inca de la intrarea pe piata, obiectivul institutiei de credit a fost de a sprijini clientii spanioli din tara noastra, precum si clientii romani din Spania. In prezent, oficialii bancii sunt in discutii pentru preluarea Libra Bank, banca specializata pe segmentul profesiilor liberale. Pana in momentul de fata, nu s-a stabilit modalitatea de colaborare dintre cele doua entitati.
Trebuie mentionat faptul ca, inca de la inceput, spaniolii s-au aratat interesati de activitatea de retail banking din tara noastra, afirmandu-si interesul pentru a prelua o institutie de credit.
Dintre institutiile de credit care au intrat pe piata romaneasca in ultimul an si jumatate, singurele banci generaliste sunt Millennium Bank si Bank of Cyprus. Dupa ratarea ofertei de privatizare a BCR, portughezii au optat pentru o strategie inedita. Aceasta s-a materializat intr-o campanie puternica de relatii publice, care le-a permis sa devina in scurt timp vizibili pe piata.
Astfel, dupa ce au impodobit la Bucuresti cel mai inalt brad de Craciun din Europa, portughezii au demarat la inceputul acestui an un parteneriat cu clubul de fotbal Rapid. In plus, institutia de credit a dezvoltat oferte promotionale pentru creditele si depozitele din oferta.
Cota de piata cumulata de numai 0,18%
Totusi, puterea ultimilor intrati pe piata "paleste" in fata institutiilor de credit mari care concentreaza o proportie covarsitoare a activitatii bancare din Romania. La finalul lui 2007, bancile "new-entry" (Bank of Cyprus, La Caixa, Finicredito si Millennium Bank) detineau, impreuna, active in valoare de 467,9 milioane de lei, reprezentand 0,18% din activele totale ale sistemului bancar.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday