Sfaturi pentru pasagerii curselor aeriene
Data publicarii: 14-07-2008 | TurismPutini dintre cei care aleg cursele aeriene isi cunosc drepturile pe care le au ca pasageri. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului le vine in ajutor, sfatuindu-i despre ce ar trebui sa faca in cazul in care li se refuza imbarcarea, in cazul in care avionul are intarziere sau chiar se anuleaza cursa.
Astfel, pasagerii au dreptul sa solicite despagubiri in valoare de 125 EUR pana la 600 EUR, in functie de distanta de zbor si de intarzierea produsa in urma redirectionarii cursei. In cazul in care intarzierea este mai mare cinci ore, acestia pot solicita rambursarea costului biletului dar numai cu conditia renuntarii la calatorie.
De asemenea, in situatia in care o cursa aeriana se anuleaza, calatorii au dreptul sa primeasca despagubiri banesti, cu exceptia urmatoarelor situatii: au fost informasi cu privire la anularea cursei cu 14 zile inainte, orarul cursei redirectionate este foarte apropiat de orarul initial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul ca anularea zborului a fost determinata de motive speciale.
Potrivit informatiilor oferite de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, pasagerii cu mobilitate redusa si persoanele cu handicap sunt protejate impotriva discriminarii si, cu incepere de la 26 iulie anul acesta, pot beneficia de o asistenta corespunzatoare asigurata in fiecare aeroport de pe teritoriul UE.
Raspunderea companiilor de transport aerian
Companiile raspund pentru pagubele produse in urma intarzierii curselor (pana la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea si pierderea bagajelor (pana la ± 1.200 EUR) precum si pentru vatamarile corporale sau decesele produse in urma accidentelor.
Ele nu poarta insa aceasta raspundere in cazul in care au luat toate masurile posibile pentru a evita pagubele produse sau daca s-au aflat in imposibilitatea luarii unor astfel de masuri.
Pachetele turistice
Operatorii de pachete turistice au obligatia sa prezinte informatii corecte cu privire la biletele de vacanta rezervate, sa respecte obligatiile contractuale si sa asigure protectia pasagerilor in cazul insolvabilitatii organizatorului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
 Print
 Print