Sfaturi pentru pasagerii curselor aeriene
Data publicarii: 14-07-2008 | TurismPutini dintre cei care aleg cursele aeriene isi cunosc drepturile pe care le au ca pasageri. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului le vine in ajutor, sfatuindu-i despre ce ar trebui sa faca in cazul in care li se refuza imbarcarea, in cazul in care avionul are intarziere sau chiar se anuleaza cursa.
Astfel, pasagerii au dreptul sa solicite despagubiri in valoare de 125 EUR pana la 600 EUR, in functie de distanta de zbor si de intarzierea produsa in urma redirectionarii cursei. In cazul in care intarzierea este mai mare cinci ore, acestia pot solicita rambursarea costului biletului dar numai cu conditia renuntarii la calatorie.
De asemenea, in situatia in care o cursa aeriana se anuleaza, calatorii au dreptul sa primeasca despagubiri banesti, cu exceptia urmatoarelor situatii: au fost informasi cu privire la anularea cursei cu 14 zile inainte, orarul cursei redirectionate este foarte apropiat de orarul initial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul ca anularea zborului a fost determinata de motive speciale.
Potrivit informatiilor oferite de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, pasagerii cu mobilitate redusa si persoanele cu handicap sunt protejate impotriva discriminarii si, cu incepere de la 26 iulie anul acesta, pot beneficia de o asistenta corespunzatoare asigurata in fiecare aeroport de pe teritoriul UE.
Raspunderea companiilor de transport aerian
Companiile raspund pentru pagubele produse in urma intarzierii curselor (pana la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea si pierderea bagajelor (pana la ± 1.200 EUR) precum si pentru vatamarile corporale sau decesele produse in urma accidentelor.
Ele nu poarta insa aceasta raspundere in cazul in care au luat toate masurile posibile pentru a evita pagubele produse sau daca s-au aflat in imposibilitatea luarii unor astfel de masuri.
Pachetele turistice
Operatorii de pachete turistice au obligatia sa prezinte informatii corecte cu privire la biletele de vacanta rezervate, sa respecte obligatiile contractuale si sa asigure protectia pasagerilor in cazul insolvabilitatii organizatorului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday