Sfaturi pentru pasagerii curselor aeriene
Data publicarii: 14-07-2008 | TurismPutini dintre cei care aleg cursele aeriene isi cunosc drepturile pe care le au ca pasageri. Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului le vine in ajutor, sfatuindu-i despre ce ar trebui sa faca in cazul in care li se refuza imbarcarea, in cazul in care avionul are intarziere sau chiar se anuleaza cursa.
Astfel, pasagerii au dreptul sa solicite despagubiri in valoare de 125 EUR pana la 600 EUR, in functie de distanta de zbor si de intarzierea produsa in urma redirectionarii cursei. In cazul in care intarzierea este mai mare cinci ore, acestia pot solicita rambursarea costului biletului dar numai cu conditia renuntarii la calatorie.
De asemenea, in situatia in care o cursa aeriana se anuleaza, calatorii au dreptul sa primeasca despagubiri banesti, cu exceptia urmatoarelor situatii: au fost informasi cu privire la anularea cursei cu 14 zile inainte, orarul cursei redirectionate este foarte apropiat de orarul initial sau compania de transport aerian poate demonstra faptul ca anularea zborului a fost determinata de motive speciale.
Potrivit informatiilor oferite de Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorului, pasagerii cu mobilitate redusa si persoanele cu handicap sunt protejate impotriva discriminarii si, cu incepere de la 26 iulie anul acesta, pot beneficia de o asistenta corespunzatoare asigurata in fiecare aeroport de pe teritoriul UE.
Raspunderea companiilor de transport aerian
Companiile raspund pentru pagubele produse in urma intarzierii curselor (pana la ± 4.800 EUR), pentru deteriorarea si pierderea bagajelor (pana la ± 1.200 EUR) precum si pentru vatamarile corporale sau decesele produse in urma accidentelor.
Ele nu poarta insa aceasta raspundere in cazul in care au luat toate masurile posibile pentru a evita pagubele produse sau daca s-au aflat in imposibilitatea luarii unor astfel de masuri.
Pachetele turistice
Operatorii de pachete turistice au obligatia sa prezinte informatii corecte cu privire la biletele de vacanta rezervate, sa respecte obligatiile contractuale si sa asigure protectia pasagerilor in cazul insolvabilitatii organizatorului.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut