Generatia X munceste pana cade din picioare

Data publicarii: 16-07-2008 | Lifestyle

Studiul realizat de BBDO arata ca persoanele cu varste cuprinse intre 30 si 44 de ani sunt dependente de munca si de consum, noteaza Adevarul. Romanii din Generatia X sunt mari admiratori ai lui Florin Piersic, ai trupei Phoenix si fani ai Madonnei. Ei se lasa adesea influentati de ambalajul produsului cumparat.

Oamenii care formeaza Generatia X sunt cei cu o cariera de succes, care se straduiesc sa imbine viata de familie cu cea profesionala si sa-si mentina optimismul nealterat, cu o atitudine relaxata in viata.

Aceasta categorie de persoane este preocupata de performanta profesionala mai mult decat generatia precedenta. Fata de Generatia Y (tinerii intre 18-29 de ani), Generatia X vrea sa obtina bani prin munca multa si echilibru emotional.

E interesant faptul ca aceasta categorie este in egala masura interesata de munca, dar si de consum, comportament intalnit in special in Romania. Acestia sunt impacientati si idealisti in ceea ce priveste atingerea scopurilor, dar se simt foarte rar rasplatiti pentru munca pe care o depun.

Generatia X, multi si bogati

In comparatie cu reprezentantii Generatiei X din alte 12 tari incluse in studiul BBDO, romanii fac cumparaturi in functie de aspectul ambalajului.

"Denumita de multe ori generatia pierduta, Generatia X este acum la putere. Este targetul perfect al oricarui marketer: multi si bogati. In Romania, aceasta are un statut aparte", explica Stefan Chiritescu, Head of Planning Graffiti BBDO.

Fata de persoanele din tarile din vestul Europei si America de Nord, Generatia X a Romaniei si-a petrecut jumatate din viata in comunism. "Si, cu toate acestea, generatia nu pare deloc pierduta. Din contra, acum recupereaza toata perioada neagra de privatiuni pe care a traversat-o", spune Stefan Chiritescu.

Studiul desfasurat la nivel international in 18 tari pe un esantion de 5.208 persoane a identificat trei subcategorii ale Generatiei X: "Calatorii", "Sofisticatii" si "Ocrotitorii".

"Calatorii" isi traiesc viata la maxim, il iubesc pe Nelson Mandela, dar nu mananca de la McDonald's. Cu toate acestea, numai 34% din ei sunt mai fericiti acum decat pe vremea cand aveau 18 ani. "Sofisticatii" isi concentreaza atentia pe grupuri mai restranse de prieteni, pe confort si pe moda.

Eroii lor sunt Madonna si E.T. La randul lor, "Ocrotitorii" isi protejeaza foarte mult copiii, oferindu-le acestora o educatie competitiva. Ei isi doresc ca brandurile sa le completeze lumile perfecte si sunt cei mai fericiti reprezentanti ai Generatiei X.

Generatia X si simbolurile ei

Iconurile persoanelor cu varste cuprinse intre 30 si 44 de ani sunt cele clasice, din perioada tineretii lor. Ei asociaza cu libertatea personaje precum Charlie Chaplin, Bugs Bunny, Florin Piersic si formatia de muzica folk, Phoenix.

Echivalentul stabilitatii pentru generatia X sunt membrii trupei Beatles si vestitul cowboy, John Wayne. De asemenea, antieroii acestei generatii sunt Darth Vader (personajul negativ din "Razboiul Stelelor") si Saddam Hussein. Simbolurile neconventionale ale acestor persoane sunt Madonna, Marilyn Monroe.

Brandurile reprezentative pentru stilul de viata al generatiei X sunt cele care sustin interactiunea sociala, familia, prietenii si conectarea la informatii. Marcile de referinta pentru ei sunt Google, Nokia, Microsoft, Sony, iar cele de lux sunt Mercedes si BMW.

Adidas este un brand ce relationeaza cu stilul de viata al generatiei X. Conform studiului realizat de BBDO si Proximity in asociatie cu Mercury Research, peste 30% dintre persoanele intervievate resping brandurile traditionale romanesti, cum ar fi Gambrinus, Eugenia sau Carpati, dar si fast-foodul american McDonald's

  • Generatia X - 30-44 de ani
  • Generatia Y - 18-29 de ani
  • Baby Boomers - 45-65  de ani

Adevarul

Ultimele stiri pe BankNews.ro: