Recrutarea in perioada verii ii costa mai mult pe angajatori
Data publicarii: 18-07-2008 | Finante-BanciRecrutarea in perioada concediilor creste costurile de acomodare pentru noii angajati, astfel ca firmele nu sunt interesate sa aduca noi oameni in colectiv pe timpul verii. Pe de alta parte, desi companiile au, in continuare, pozitii deschise, interesul candidatilor de a-si cauta un nou serviciu scade, prioritatea devenind concediile de odihna.
"Companiile nu doresc sa angajeze pe cineva intr-o perioada in care majoritatea angajatilor sunt in concediu, pentru ca aceasta presupune a lungi perioada de acomodare cu cerintele postului cu minimum o luna, adica un salariu in plus", explica Doru Dima, director al companiei de consultanta HR Profiles International.
Interesul pentru schimbarea locului de munca apare odata cu insatisfactia angajatului, iar concediul ii ajuta pe angajati sa se relaxeze si sa amane nemultumirile pentru revenirea din vacanta, spun consultantii HR. "Candidatii au inceput sa tina la viata lor personala si se gandesc la concedii in perioada de vara, nu la cautarea unui alt loc de munca. De altfel, pot sa aiba sansa sa gaseasca un job si sa fie nevoiti sa renunte la concediu, de aceea, multe persoane amana cautarea pana prin septembrie", adauga Irina Manolescu, director executiv al companiei de consultanta HR Career Solutions International.
Totusi, nu se poate vorbi despre o sezonalitate a recrutarilor, companiile avand pozitii deschise de-a lungul intregului an, fie ca este vorba despre pozitii bugetate sau despre pozitii care raman vacante din cauza fluctuatiei de personal, mentioneaza firmele de recrutare. "Desi avem cereri de recrutare la fel de importante si in perioada verii, din cauza concediilor factorilor decizionali de la clienti, procesele de recrutare risca sa dureze pana la doua sau chiar trei luni, fapt care nu este benefic nici agentiei si nici candidatilor prezentati pe short-listuri", spune Luiza Petrica, branch coordinator pentru compania de recrutare Manpower Romania. In plus, procesul de recrutare este intarziat si de plecarea in concediu a candidatilor, care sunt indisponibili pentru diverse etape de interviu, adauga Luiza Petrica.
Nevoia de personal variaza si in functie de domeniul de activitate. "Pentru companiile din domeniul FMCG, in special bauturi, perioada de vara aduce o crestere a activitatii, la fel si pentru domeniul constructiilor", spune Madalina Gavrilas, reprezentant de vanzari pentru compania de consultanta Lugera& Makler. Multe firme dedica vara programelor de training sau de team building, lasand recrutarea pentru toamna, mentioneaza reprezentantul companiei.
Cea mai inactiva luna de vara, din punctul de vedere al recrutarilor, este august, cea mai activa fiind iunie, cand companiile incearca sa isi acopere nevoile de personal inainte de intensificarea activitatii de vara sau de inceperea concediilor, mentioneaza companiile de recrutare.
"Se remarca insa, cu precadere in lunile iulie si august, interesul mai mare al companiilor pentru pozitii temporare, interes generat fie de inlocuirea unor angajati permanenti pe durata concediilor, fie de activitati specifice de marketing si promovare - diverse promotii, de exemplu", explica Luiza Petrica. Pe parcursul anului, luna critica pentru o companie de recrutare este ianuarie, cand, practic, nu se primesc comenzi, pentru ca inca nu s-au stabilit bugetele.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut