Recrutarea in perioada verii ii costa mai mult pe angajatori
Data publicarii: 18-07-2008 | Finante-BanciRecrutarea in perioada concediilor creste costurile de acomodare pentru noii angajati, astfel ca firmele nu sunt interesate sa aduca noi oameni in colectiv pe timpul verii. Pe de alta parte, desi companiile au, in continuare, pozitii deschise, interesul candidatilor de a-si cauta un nou serviciu scade, prioritatea devenind concediile de odihna.
"Companiile nu doresc sa angajeze pe cineva intr-o perioada in care majoritatea angajatilor sunt in concediu, pentru ca aceasta presupune a lungi perioada de acomodare cu cerintele postului cu minimum o luna, adica un salariu in plus", explica Doru Dima, director al companiei de consultanta HR Profiles International.
Interesul pentru schimbarea locului de munca apare odata cu insatisfactia angajatului, iar concediul ii ajuta pe angajati sa se relaxeze si sa amane nemultumirile pentru revenirea din vacanta, spun consultantii HR. "Candidatii au inceput sa tina la viata lor personala si se gandesc la concedii in perioada de vara, nu la cautarea unui alt loc de munca. De altfel, pot sa aiba sansa sa gaseasca un job si sa fie nevoiti sa renunte la concediu, de aceea, multe persoane amana cautarea pana prin septembrie", adauga Irina Manolescu, director executiv al companiei de consultanta HR Career Solutions International.
Totusi, nu se poate vorbi despre o sezonalitate a recrutarilor, companiile avand pozitii deschise de-a lungul intregului an, fie ca este vorba despre pozitii bugetate sau despre pozitii care raman vacante din cauza fluctuatiei de personal, mentioneaza firmele de recrutare. "Desi avem cereri de recrutare la fel de importante si in perioada verii, din cauza concediilor factorilor decizionali de la clienti, procesele de recrutare risca sa dureze pana la doua sau chiar trei luni, fapt care nu este benefic nici agentiei si nici candidatilor prezentati pe short-listuri", spune Luiza Petrica, branch coordinator pentru compania de recrutare Manpower Romania. In plus, procesul de recrutare este intarziat si de plecarea in concediu a candidatilor, care sunt indisponibili pentru diverse etape de interviu, adauga Luiza Petrica.
Nevoia de personal variaza si in functie de domeniul de activitate. "Pentru companiile din domeniul FMCG, in special bauturi, perioada de vara aduce o crestere a activitatii, la fel si pentru domeniul constructiilor", spune Madalina Gavrilas, reprezentant de vanzari pentru compania de consultanta Lugera& Makler. Multe firme dedica vara programelor de training sau de team building, lasand recrutarea pentru toamna, mentioneaza reprezentantul companiei.
Cea mai inactiva luna de vara, din punctul de vedere al recrutarilor, este august, cea mai activa fiind iunie, cand companiile incearca sa isi acopere nevoile de personal inainte de intensificarea activitatii de vara sau de inceperea concediilor, mentioneaza companiile de recrutare.
"Se remarca insa, cu precadere in lunile iulie si august, interesul mai mare al companiilor pentru pozitii temporare, interes generat fie de inlocuirea unor angajati permanenti pe durata concediilor, fie de activitati specifice de marketing si promovare - diverse promotii, de exemplu", explica Luiza Petrica. Pe parcursul anului, luna critica pentru o companie de recrutare este ianuarie, cand, practic, nu se primesc comenzi, pentru ca inca nu s-au stabilit bugetele.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara
- Floreasca Park atrage un nou chiriaș: Leroy Merlin a contractat aproximativ 4.000 metri pătrați în clădire, una dintre cele mai mari tranzacții de închiriere din acest an