Cinci IMM-uri dintr-o suta sunt competitive in UE
Data publicarii: 21-07-2008 | AfaceriPeste 50% dintre IMM-urile autohtone au inregistrat profit anul trecut, dar au inca o forta economica redusa comparativ cu UE, este una dintre concluziile ultimei analize aprofundate a situatiei IMM-urilor locale, inclusa in Carta Alba a IMM-urilor 2008, realizata de CNIPMMR.
Potrivit analizei Consiliul National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), citata de Business Standard, 98% dintre intreprinderile mici si mijlocii realizeaza cifre de afaceri sub doua milioane de euro.
Editia a sasea a Cartei Albe cuprinde rezultatele unui sondaj realizat pe un esantion de 1.256 de IMM-uri, din toate ramurile de activitate si din toate regiunile de dezvoltare, fiind considerat reprezentativ pentru obiectivele si situatia sectorului din Romania. Pentru Marian Stoian, managing partner la Initial Advisory, aceasta concluzie este fireasca, si nicidecum ingrijoratoare, pentru ca, spune el, "din punct de vedere antreprenorial, suntem o economie tanara, cu multe dintre firme sub trei ani".
Integrarea Romaniei in Uniunea Europeana este perceputa drept oportunitate majora de 46,47% dintre firme, alte 44,34% considerand ca nu a avut un impact semnificativ asupra activitatilor lor, iar 9,18% dintre intreprinderi au considerat-o ca pe o amenintare majora. Aderarea a avut o serie de efecte pozitive asupra IMM-urilor.
Conform datelor CNIPMMR, aderarea a oferit, pentru 43,73% dintre firme, acces mai bun pe piete, pentru 38,54% - existenta unor potentiali furnizori mai buni si/sau mai ieftini, pentru 35,35% - legislatie imbunatatita, pentru 32,64% - accesul la fonduri structurale, iar pentru 28,34% - accesul mai usor la noile tehnologii. Pentru Aurelia Visinescu, directorul general al producatorului de vinuri Domeniile Sahateni, exportul in tarile din Uniunea Europeana este un obiectiv care va fi pus in practica in maximum doi ani. Producatorul a intrat pe piata din Romania in luna iunie, in urma unor investitii de doua milioane de euro intr-o crama si de aproximativ 650.000 de euro in replantarea viilor, intentionand sa dezvolte si o pensiune, in cadrul domeniilor din judetul Buzau. Initial, firma, infiintata in 2003, s-a numit Fontana di Vini, luna trecuta fiind redenumita Domeniile Sahateni.
"Pentru noi, ca producatori de vinuri, Uniunea Europeana nu a adus decat un singur lucru bun: a crescut valoarea proprietatilor imobiliare. In rest, nu inseamna decat o piata cu o concurenta neloiala - s-a eliminat taxa vamala, multe state din UE ofera producatorilor din domeniu subventii, la noi - nici vorba de asa ceva. In plus, daca inainte de a fi membri aveam o imagine destul de buna, de tara exotica, acum, imaginea s-aiinrautatit", explica Aurelia Visinescu.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut