Managerii primesc de la firma vacante de 2.500 de euro
Data publicarii: 22-07-2008 | HR/CariereVacantele platite de companie, unele dintre ele in locatii exotice, sunt mai motivante pentru angajatii din firmele mai mici decat pentru cei din cadrul multinationalelor, unde top managementul este mai pretentios in alegerea destinatiilor pentru concediu, spun specialistii HR.
"Acest beneficiu este mai eficient in companiile mici si medii, unde se ofera angajatilor, de cele mai multe ori, pe criterii de performanta si, practic, oricine ar putea avea acces la o vacanta platita de companie", spune Isabella Berghoffer, managing director pentru compania de consultanta HR Royalty Jobs International.
In general, compania stabileste o suma alocata fiecarei vacante, iar angajatul isi alege destinatia, dar se practica si alegerea unei destinatii anume de catre companie, caz nu atat de apreciat de catre angajatii multinationalelor. In aceste companii, "beneficiul se ofera la nivel de top management, iar angajatii de la acest nivel calatoresc foarte mult si sunt mai selectivi in alegerea destinatiilor de vacanta", explica Berghoffer. Pentru angajatii de top, companiile investesc pana la 2.000-2.500 de euro/persoana pentru o vacanta, in destinatii gen Brazilia, Peru, Costa Rica, Indochina, afirma Sorin Stoica, proprietarul agentiei de turism Eturia. Pentru angajatii de la niveluri inferioare, suma investita este intre 500 si 1.000 de euro/persoana, iar destinatiile sunt preponderent europene: Grecia, Turcia, Spania.
"Un produs foarte vandut la toate nivelurile este city break-ul, un escape de doua-trei nopti in orase europene, cele mai cautate fiind Amsterdam, Madrid, Paris, Milano, Barcelona, Dublin si Praga", spune Stoica. Seychelles si Turcia sunt, in egala masura, destinatii in care companiile isi trimit managerii sa se relaxeze, potrivit Claudiei Stan, director de Marketing pentru agentia Aerotravel Lufthansa City Center, mentionand ca turistii cu bugete peste medie au in vedere, la alegerea vacantei, si posibilitatea practicarii anumitor sporturi sau facilitatile pentru copii si adolescenti. Compania producatoare de profile metalice Lindab Romania, avand in prezent 186 de angajati, trimite anual 10-15 persoane, desemnate "angajatii anului", intr-o excursie in Suedia, la sediul central al companiei.
"Anul acesta, pe criteriul de performanta a organizatiei, in afara de acesti colegi, toti angajatii companiei au beneficiat de o excursie in Turcia. Astfel, cheltuielile cu acest beneficiu au crescut de la circa 9.000 de euro la circa 70.000 de euro", spune Nicoleta Pantea, HR manager al Lindab Romania. Compania de curierat DHL Romania acorda angajatului anului o excursie in strainatate, impreuna cu partenerul, iar in compania specializata in managementul documentelor Xerox Romania se ofera vouchere de turism pentru un anumit nivel al performantei in vanzari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- TBI Bank urmează să fie achiziționată de Advent International
- Revolut a publicat raportul anual pentru 2024
- Încurajați de performanța în creștere a pieței hoteliere din București, investitorii vor construi circa 1.000 de camere de hotel noi până în 2027
- BT: Finantare pentru Simtel pentru finalizarea unui parc fotovoltaic in Giurgiu
- UNSICAR: Checklist de siguranță în vacanța de Paște
- Studiu EY România: Românii prioritizează calitatea și reducerile pentru Sărbătorile de Paște 2025
- #DreptulLaBanking: Protejează-ți datele financiare de Paște
- Studiu EY: Listările publice globale în T1 2025: între provocări și incertitudini
- Divizia de Property Management a Colliers preia administrarea cladirii de birouri Victoria Center
- Piața centrelor de date din România este în etapa gain momentum
- Salt Bank aniversează un an de la lansare cu un nou record: peste 500.000 de clienți
- Studiu EY: Companiile se vor confrunta cu schimbări majore ale politicilor fiscale și comerciale la nivel global
- Skanska a semnat vanzarea cladirii de birouri Equilibrium 1 catre fondul de investitii Gordiusz Private Equity
- EY-Parthenon a asistat acționarii Forza Rossa și British Motors în vânzarea dealerilor auto Ferrari și Aston Martin în România
- Colliers: Oferta redusă și creșterea chiriilor îngreunează accesul la spații moderne de birouri