Managerii primesc de la firma vacante de 2.500 de euro
Data publicarii: 22-07-2008 | HR/CariereVacantele platite de companie, unele dintre ele in locatii exotice, sunt mai motivante pentru angajatii din firmele mai mici decat pentru cei din cadrul multinationalelor, unde top managementul este mai pretentios in alegerea destinatiilor pentru concediu, spun specialistii HR.
"Acest beneficiu este mai eficient in companiile mici si medii, unde se ofera angajatilor, de cele mai multe ori, pe criterii de performanta si, practic, oricine ar putea avea acces la o vacanta platita de companie", spune Isabella Berghoffer, managing director pentru compania de consultanta HR Royalty Jobs International.
In general, compania stabileste o suma alocata fiecarei vacante, iar angajatul isi alege destinatia, dar se practica si alegerea unei destinatii anume de catre companie, caz nu atat de apreciat de catre angajatii multinationalelor. In aceste companii, "beneficiul se ofera la nivel de top management, iar angajatii de la acest nivel calatoresc foarte mult si sunt mai selectivi in alegerea destinatiilor de vacanta", explica Berghoffer. Pentru angajatii de top, companiile investesc pana la 2.000-2.500 de euro/persoana pentru o vacanta, in destinatii gen Brazilia, Peru, Costa Rica, Indochina, afirma Sorin Stoica, proprietarul agentiei de turism Eturia. Pentru angajatii de la niveluri inferioare, suma investita este intre 500 si 1.000 de euro/persoana, iar destinatiile sunt preponderent europene: Grecia, Turcia, Spania.
"Un produs foarte vandut la toate nivelurile este city break-ul, un escape de doua-trei nopti in orase europene, cele mai cautate fiind Amsterdam, Madrid, Paris, Milano, Barcelona, Dublin si Praga", spune Stoica. Seychelles si Turcia sunt, in egala masura, destinatii in care companiile isi trimit managerii sa se relaxeze, potrivit Claudiei Stan, director de Marketing pentru agentia Aerotravel Lufthansa City Center, mentionand ca turistii cu bugete peste medie au in vedere, la alegerea vacantei, si posibilitatea practicarii anumitor sporturi sau facilitatile pentru copii si adolescenti. Compania producatoare de profile metalice Lindab Romania, avand in prezent 186 de angajati, trimite anual 10-15 persoane, desemnate "angajatii anului", intr-o excursie in Suedia, la sediul central al companiei.
"Anul acesta, pe criteriul de performanta a organizatiei, in afara de acesti colegi, toti angajatii companiei au beneficiat de o excursie in Turcia. Astfel, cheltuielile cu acest beneficiu au crescut de la circa 9.000 de euro la circa 70.000 de euro", spune Nicoleta Pantea, HR manager al Lindab Romania. Compania de curierat DHL Romania acorda angajatului anului o excursie in strainatate, impreuna cu partenerul, iar in compania specializata in managementul documentelor Xerox Romania se ofera vouchere de turism pentru un anumit nivel al performantei in vanzari.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Consumer Index Romania 2025: Romanii resimt presiunea inflatiei si devin mai prudenti in consum
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii