CitiFinancial - acuzata de practici inselatoare
Data publicarii: 23-07-2008 | Finante-BanciGoana disperata dupa clienti a institutiilor de creditare din Romania a inceput sa genereze "scapari" de ordin legal chiar si printre bancile ale caror nume obisnuiau sa inspire incredere. E drept, sa obtii o cota buna de piata in randul bancilor este complicat, dar iata ca acum solutia sta in campanii publicitare total deplasate pentru un mediu care se vrea sanatos din punct de vedere economic. CitiFinancial a inceput sa promoveze pe piata creditelor o oferta cu recompense banesti, acordate celor care racoleaza si conving persoane sa contracteze credite de cel putin 4.000 de lei, o practica ce nu se potriveste cu legislatia romaneasca.
Cand este vorba de a atrage clienti noi, bancile relaxeaza standardele de creditare pentru populatie, mai ales in cazul imprumuturilor pentru achizitia locuintelor si terenurilor, dar si la creditele de consum, sau lanseaza noi spoturi publicitare, care suna mereu la fel: "Oferim credite intr-un timp scurt, fara costuri suplimentare, cu rate mici si mini-dobanzi." Dar iata ca exista si institutii a caror imaginatie depaseste limitele legii.
"Acum nu te costa nimic sa faci o bucurie!" Acesta este sloganul sub care se desfasoara o campanie de promovare a creditelor realizata de CitiFinancial si care se incadreaza exact in aria de pedepsire a Legii 363/2007 privind combaterea practicilor inselatoare.
Programul "Recomanda unui prieten" functioneaza astfel: daca vei trimite unul sau mai multi prieteni intr-o luna sa-si faca un credit de cel putin 4.000 de lei, primesti 50 de lei pentru fiecare prieten trimis, daca trimiti trei sau mai multi prieteni, suma oferita "recrutorului" poate ajunge la 75 de lei. Sau cel putin asta intelege un om care citeste oferta la prima vedere, valoarea asa-ziselor premii fiind raportata la numarul de prieteni pe care ii aduci in sistem - insa premiul este totodata conditionat de momentul in care acestia isi vor achita prima rata.
Practic, daca prietenul adus la CitiFinancial nu-si va plati la timp prima rata a creditului contractat, cel care l-a adus nu va obtine premiul promis, desi acesta este fundamentul si punctul de atractie al campaniei publicitare. Oferta seamana izbitor cu atragerea de clienti intr-un sistem piramidal, in schimbul promisiunii oferirii unui premiu. Exact ca in sistemele piramidale interzise prin lege, cel care recomanda un nou client si care va primi premiul trebuie neaparat sa fie client al CitiFinancial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Salt Bank trece de 700.000 de clienti
- Peste 80% dintre cei mai mari chiriasi din Romania platesc sub 5% din cifra de afaceri pentru ocuparea spatiilor de birouri moderne
- Gala Premiilor UNSICAR 2025 marcheaza 25 de ani de activitate ai organizatiei
- SigurantaOnline.ro: Volumul 4 din The Websters a fost lansat oficial
- Analiza de piata: Efectul modificarilor fiscale din 2025 asupra antreprenorilor romani
- Cushman & Wakefield ECHINOX, mandat exclusiv pentru vanzarea platformei Electroputere Craiova
- EY Romania - CJUE redefineste granitele transformarii substantiale in regulile de origine: lectii-cheie din cauza C-86/24 CS STEEL despre originea nepreferentiala in dreptul vamal UE
- Functiile financiar-fiscale au nevoie de un nou tip de profesionisti care folosesc tehnologia si inteligenta artificiala alaturi de competentele in fiscalitate
- Meta Estate Trust, rezultate la 9 luni 2025: profit net in crestere si active totale mai mari cu 10% fata de 2024
- Cargus: Crestere de 15% a volumelor de colete in weekendul de Black Friday, sustinuta de clientii internationali si de vanzarile din segmentul fashion
- Studiu Deloitte: veniturile afacerilor de familie, estimate sa creasca cu 84% in 2030 fata de 2020 la nivel global
- ETF BET Patria - Tradeville, cel mai mare ETF cu investitii in actiuni romanesti, atinge 700 milioane lei in active totale si 31 de mii de investitori
- 2Performant: Platforma BusinessLeague.com a generat mai multe vanzari fata de anul trecut in perioada Black Friday
- Piata industriala si logistica din Romania atinge un nivel record in 2025 - cererea de spatii creste cu 64%, iar zona Bucuresti-Ilfov domina, din nou, inregistrand peste doua treimi din tranzactii
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday