CitiFinancial - acuzata de practici inselatoare
Data publicarii: 23-07-2008 | Finante-BanciGoana disperata dupa clienti a institutiilor de creditare din Romania a inceput sa genereze "scapari" de ordin legal chiar si printre bancile ale caror nume obisnuiau sa inspire incredere. E drept, sa obtii o cota buna de piata in randul bancilor este complicat, dar iata ca acum solutia sta in campanii publicitare total deplasate pentru un mediu care se vrea sanatos din punct de vedere economic. CitiFinancial a inceput sa promoveze pe piata creditelor o oferta cu recompense banesti, acordate celor care racoleaza si conving persoane sa contracteze credite de cel putin 4.000 de lei, o practica ce nu se potriveste cu legislatia romaneasca.
Cand este vorba de a atrage clienti noi, bancile relaxeaza standardele de creditare pentru populatie, mai ales in cazul imprumuturilor pentru achizitia locuintelor si terenurilor, dar si la creditele de consum, sau lanseaza noi spoturi publicitare, care suna mereu la fel: "Oferim credite intr-un timp scurt, fara costuri suplimentare, cu rate mici si mini-dobanzi." Dar iata ca exista si institutii a caror imaginatie depaseste limitele legii.
"Acum nu te costa nimic sa faci o bucurie!" Acesta este sloganul sub care se desfasoara o campanie de promovare a creditelor realizata de CitiFinancial si care se incadreaza exact in aria de pedepsire a Legii 363/2007 privind combaterea practicilor inselatoare.
Programul "Recomanda unui prieten" functioneaza astfel: daca vei trimite unul sau mai multi prieteni intr-o luna sa-si faca un credit de cel putin 4.000 de lei, primesti 50 de lei pentru fiecare prieten trimis, daca trimiti trei sau mai multi prieteni, suma oferita "recrutorului" poate ajunge la 75 de lei. Sau cel putin asta intelege un om care citeste oferta la prima vedere, valoarea asa-ziselor premii fiind raportata la numarul de prieteni pe care ii aduci in sistem - insa premiul este totodata conditionat de momentul in care acestia isi vor achita prima rata.
Practic, daca prietenul adus la CitiFinancial nu-si va plati la timp prima rata a creditului contractat, cel care l-a adus nu va obtine premiul promis, desi acesta este fundamentul si punctul de atractie al campaniei publicitare. Oferta seamana izbitor cu atragerea de clienti intr-un sistem piramidal, in schimbul promisiunii oferirii unui premiu. Exact ca in sistemele piramidale interzise prin lege, cel care recomanda un nou client si care va primi premiul trebuie neaparat sa fie client al CitiFinancial.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private