Loremo, masina supereconomica, intra in productie!
Data publicarii: 28-07-2008 | AutoPoate ca nu va mai aduceti aminte de Loremo LS Concept, coupe-ul cu iz retro care i-a fascinat pe vizitatorii salonului de la Frankfurt de anul trecut cu apetitul extrem de redus pentru hidrocarburi, asa ca o sa va reimprospatam memoria cu cateva cifre: 450 kg greutate proprie 66,7 km parcursi cu un litru de combustibil si viteza maxima de 160 km/h.
Partea cea mai buna? O asemenea minune ecologica va putea fi cumparata chiar de la anul.

Loremo
Nemtii de la Loremo au pornit la drum in acest proiect avand in minte o intrebare pe cat de simpla, pe atat de tipica bunului-simt: ce sens are sa cumperi o masina de o tona greutate, daca in majoritatea timpului doar tu mergi cu ea?
Cum raspunsul a fost unul evident, ei s-au folosit de materiale usoare pentru realizarea unor anumite componente, precum si de un agregat diesel cu cilindree redusa si doar doi cilindri.
A rezultat un coupe sub jumatate de tona greutate care, pe deasupra, este si foarte aerodinamic (coeficient cX - 0,20) ; in consecinta, el este in stare in versiunea de baza sa parcurga aproape 70 km cu un singur litru de motorina, sa accelereze pana la 100 km/h in 20 de secunde si sa inregistreze o viteza maxima de 160 km/h.
Daca performantele vi se par totusi usor geriatrice, nici o problema: fratele mai nervos al lui Loremo LS, numit GT, poate ajunge la 100 km/h in doar 9 secunde si atinge o viteza maxima de 220 km/h, iar pentru asta nu va cere decat 2,7 litri/100 km.
Si, multumita ingeniozitatii tipic germane, atat Loremo LS cat si GT sunt nativ mai rezistente si mai sigure la impact decat masinile obisnuite. Motivul? Ele nu au usi normale, accesul in habitaclu facandu-se prin partea frontala, respectiv posterioara (pasagerii stau spate in spate). Mai putine piese, mai multa suprafata "dintr-o bucata", rigiditate sporita.
Suna prea bine ca sa fie adevarat? Adevarul e ca nici nu am ajuns la "desert": cand va ajunge pe piata, un LS va putea fi cumparat cu 11.000 de euro, in timp ce pentru un GT Loremo va pretinde doar 15.000 de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
 Print
 Print