Loremo, masina supereconomica, intra in productie!
Data publicarii: 28-07-2008 | AutoPoate ca nu va mai aduceti aminte de Loremo LS Concept, coupe-ul cu iz retro care i-a fascinat pe vizitatorii salonului de la Frankfurt de anul trecut cu apetitul extrem de redus pentru hidrocarburi, asa ca o sa va reimprospatam memoria cu cateva cifre: 450 kg greutate proprie 66,7 km parcursi cu un litru de combustibil si viteza maxima de 160 km/h.
Partea cea mai buna? O asemenea minune ecologica va putea fi cumparata chiar de la anul.

Loremo
Nemtii de la Loremo au pornit la drum in acest proiect avand in minte o intrebare pe cat de simpla, pe atat de tipica bunului-simt: ce sens are sa cumperi o masina de o tona greutate, daca in majoritatea timpului doar tu mergi cu ea?
Cum raspunsul a fost unul evident, ei s-au folosit de materiale usoare pentru realizarea unor anumite componente, precum si de un agregat diesel cu cilindree redusa si doar doi cilindri.
A rezultat un coupe sub jumatate de tona greutate care, pe deasupra, este si foarte aerodinamic (coeficient cX - 0,20) ; in consecinta, el este in stare in versiunea de baza sa parcurga aproape 70 km cu un singur litru de motorina, sa accelereze pana la 100 km/h in 20 de secunde si sa inregistreze o viteza maxima de 160 km/h.
Daca performantele vi se par totusi usor geriatrice, nici o problema: fratele mai nervos al lui Loremo LS, numit GT, poate ajunge la 100 km/h in doar 9 secunde si atinge o viteza maxima de 220 km/h, iar pentru asta nu va cere decat 2,7 litri/100 km.
Si, multumita ingeniozitatii tipic germane, atat Loremo LS cat si GT sunt nativ mai rezistente si mai sigure la impact decat masinile obisnuite. Motivul? Ele nu au usi normale, accesul in habitaclu facandu-se prin partea frontala, respectiv posterioara (pasagerii stau spate in spate). Mai putine piese, mai multa suprafata "dintr-o bucata", rigiditate sporita.
Suna prea bine ca sa fie adevarat? Adevarul e ca nici nu am ajuns la "desert": cand va ajunge pe piata, un LS va putea fi cumparat cu 11.000 de euro, in timp ce pentru un GT Loremo va pretinde doar 15.000 de euro.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România
- Ciprian Pop preia conducerea Allianz-Țiriac Pensii Private