Metode pentru a pastra angajatii buni intr-o companie
Data publicarii: 13-08-2008 | HR/CariereUn studiu recent al Societatii pentru Managementul Resurselor Umane din Marea Britanie a relevat cateva din tendintele ce s-ar putea manifesta pe piata fortei de munca in perioada urmatoare. Specialistii in recrutare cred ca pe masura ce economiile nationale isi vor reveni, mobilitatea angajatilor va reincepe sa creasca, iar firmele vor trebui sa gaseasca stimulentele potrivite pentru a-i retine pe cei mai competenti.
Cercetarea a fost efectuata pe 451 specialisti in HR si 300 angajati cu functii manageriale.
Angajatii au invocat trei motive principale pentru care ar incepe sa isi caute un nou job: 53% pentru un salariu mai mare; 35% pentru sanse mai bune de dezvoltare a carierei; 32% pentru a incerca o noua experienta.
De cealalta parte, managerii de HR au fost intrebati ce programe sau politici folosesc pentru retentia angajatilor. 62% au raspuns ca acorda cursuri de perfectionare; 60% pachete de concediu gratuite; 59%, un salariu competitiv.
Dincolo de aceste mijloace, specialistii recomanda o serie de alte strategii prin care cei mai buni angajati pot fi pastrati in organizatie:
- selectarea omului potrivit pentru locul potrivit e extrem de importanta si aceasta ar trebui sa fie prioritatea oricarui manager de HR;
- oferirea unui pachet de beneficii extins, in care sa fie incluse asigurare de viata si de sanatate precum si program flexibil;
- traininguri si prezentari prin care sa-si poata imbunatati cunostintele si sa stabileasca o mai stransa legatura cu restul colegilor;
- respect si aprecierea muncii pe care o executa prin rasplatirea suplimentara a rezultatelor bune;
- angajatii vor sa vina relaxati la munca, sa isi faca cu placere job-ul, de aceea sefii trebui sa asigure un mediu placut si sa incurajeze dezvoltarea talentelor speciale ale subalternilor;
- asigurarea unei balante serviciu/familie;
- implicarea angajatilor in luarea de decizii care privesc compania in ansamblu;
- marirea bonusurilor proportional cu ritmul de crestere al companiei;
- recunoasterea si sarbatorirea succeselor pe care le obtin;
- cultivarea si celebrarea unor traditii specifice organizatiei, precum petreceri de Craciun, iesiri periodice la restaurant etc;
- asigurarea de traininguri orientate si spre alte pozitii din companie, astfel incat angajatii sa se poata familiariza cu alte atributii si sa aiba siguranta ca au "spatele asigurat" in cazul unei probleme cu job-ul lor;
- comunicarea tintelor, responsabilitatilor, astfel incat angajatii sa stie la ce sa se astepte si sa se simta parte a organizatiei.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025
- EY România anunță șase noi directori în departamentul de Asistență Fiscală și Juridică și în cel de Audit și Servicii Conexe
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025