Metode pentru a pastra angajatii buni intr-o companie
Data publicarii: 13-08-2008 | HR/CariereUn studiu recent al Societatii pentru Managementul Resurselor Umane din Marea Britanie a relevat cateva din tendintele ce s-ar putea manifesta pe piata fortei de munca in perioada urmatoare. Specialistii in recrutare cred ca pe masura ce economiile nationale isi vor reveni, mobilitatea angajatilor va reincepe sa creasca, iar firmele vor trebui sa gaseasca stimulentele potrivite pentru a-i retine pe cei mai competenti.
Cercetarea a fost efectuata pe 451 specialisti in HR si 300 angajati cu functii manageriale.
Angajatii au invocat trei motive principale pentru care ar incepe sa isi caute un nou job: 53% pentru un salariu mai mare; 35% pentru sanse mai bune de dezvoltare a carierei; 32% pentru a incerca o noua experienta.
De cealalta parte, managerii de HR au fost intrebati ce programe sau politici folosesc pentru retentia angajatilor. 62% au raspuns ca acorda cursuri de perfectionare; 60% pachete de concediu gratuite; 59%, un salariu competitiv.
Dincolo de aceste mijloace, specialistii recomanda o serie de alte strategii prin care cei mai buni angajati pot fi pastrati in organizatie:
- selectarea omului potrivit pentru locul potrivit e extrem de importanta si aceasta ar trebui sa fie prioritatea oricarui manager de HR;
- oferirea unui pachet de beneficii extins, in care sa fie incluse asigurare de viata si de sanatate precum si program flexibil;
- traininguri si prezentari prin care sa-si poata imbunatati cunostintele si sa stabileasca o mai stransa legatura cu restul colegilor;
- respect si aprecierea muncii pe care o executa prin rasplatirea suplimentara a rezultatelor bune;
- angajatii vor sa vina relaxati la munca, sa isi faca cu placere job-ul, de aceea sefii trebui sa asigure un mediu placut si sa incurajeze dezvoltarea talentelor speciale ale subalternilor;
- asigurarea unei balante serviciu/familie;
- implicarea angajatilor in luarea de decizii care privesc compania in ansamblu;
- marirea bonusurilor proportional cu ritmul de crestere al companiei;
- recunoasterea si sarbatorirea succeselor pe care le obtin;
- cultivarea si celebrarea unor traditii specifice organizatiei, precum petreceri de Craciun, iesiri periodice la restaurant etc;
- asigurarea de traininguri orientate si spre alte pozitii din companie, astfel incat angajatii sa se poata familiariza cu alte atributii si sa aiba siguranta ca au "spatele asigurat" in cazul unei probleme cu job-ul lor;
- comunicarea tintelor, responsabilitatilor, astfel incat angajatii sa stie la ce sa se astepte si sa se simta parte a organizatiei.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare
- Studiu Deloitte: opt din zece lideri la nivel global se asteapta ca Gen AI sa le transforme organizatia in urmatorii trei ani
- Deloitte devine al saselea cel mai puternic brand din lume, potrivit Brand Finance
- Revolut Money Report: Romanii au facut peste 644 milioane de tranzactii cu Revolut anul trecut
- Catinvest aduce Bebe Tei si Farmacia Tei în Craiova la ElectroPutere Mall
- Genesis Property: Aproape 70% dintre tinerii Gen Z au nevoie sa lucreze cel putin 3 zile pe saptamana de la birou pentru a fi productivi si a colabora eficient cu echipa
- 21 de companii românești premiate în programul Deloitte „Best Managed Companies”
- EY România: Anul 2024 stă sub semnul creșterii poverii fiscale pentru toți contribuabilii români
- Studiu Deloitte 2024: impactul riscurilor cibernetice, reglementărilor de mediu și creșterii dobânzilor asupra pieței Imobiliare