Metode pentru a pastra angajatii buni intr-o companie
Data publicarii: 13-08-2008 | HR/CariereUn studiu recent al Societatii pentru Managementul Resurselor Umane din Marea Britanie a relevat cateva din tendintele ce s-ar putea manifesta pe piata fortei de munca in perioada urmatoare. Specialistii in recrutare cred ca pe masura ce economiile nationale isi vor reveni, mobilitatea angajatilor va reincepe sa creasca, iar firmele vor trebui sa gaseasca stimulentele potrivite pentru a-i retine pe cei mai competenti.
Cercetarea a fost efectuata pe 451 specialisti in HR si 300 angajati cu functii manageriale.
Angajatii au invocat trei motive principale pentru care ar incepe sa isi caute un nou job: 53% pentru un salariu mai mare; 35% pentru sanse mai bune de dezvoltare a carierei; 32% pentru a incerca o noua experienta.
De cealalta parte, managerii de HR au fost intrebati ce programe sau politici folosesc pentru retentia angajatilor. 62% au raspuns ca acorda cursuri de perfectionare; 60% pachete de concediu gratuite; 59%, un salariu competitiv.
Dincolo de aceste mijloace, specialistii recomanda o serie de alte strategii prin care cei mai buni angajati pot fi pastrati in organizatie:
- selectarea omului potrivit pentru locul potrivit e extrem de importanta si aceasta ar trebui sa fie prioritatea oricarui manager de HR;
- oferirea unui pachet de beneficii extins, in care sa fie incluse asigurare de viata si de sanatate precum si program flexibil;
- traininguri si prezentari prin care sa-si poata imbunatati cunostintele si sa stabileasca o mai stransa legatura cu restul colegilor;
- respect si aprecierea muncii pe care o executa prin rasplatirea suplimentara a rezultatelor bune;
- angajatii vor sa vina relaxati la munca, sa isi faca cu placere job-ul, de aceea sefii trebui sa asigure un mediu placut si sa incurajeze dezvoltarea talentelor speciale ale subalternilor;
- asigurarea unei balante serviciu/familie;
- implicarea angajatilor in luarea de decizii care privesc compania in ansamblu;
- marirea bonusurilor proportional cu ritmul de crestere al companiei;
- recunoasterea si sarbatorirea succeselor pe care le obtin;
- cultivarea si celebrarea unor traditii specifice organizatiei, precum petreceri de Craciun, iesiri periodice la restaurant etc;
- asigurarea de traininguri orientate si spre alte pozitii din companie, astfel incat angajatii sa se poata familiariza cu alte atributii si sa aiba siguranta ca au "spatele asigurat" in cazul unei probleme cu job-ul lor;
- comunicarea tintelor, responsabilitatilor, astfel incat angajatii sa stie la ce sa se astepte si sa se simta parte a organizatiei.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte Romania a asistat ROCA Investments in preluarea pachetului de 20% din actiunile Grupului Adrem
- Allianz-Țiriac a acoperit costuri de aproape 16 milioane de lei pentru riscurile petrecute în vacanțe și deplasări în afara țării în primele șase luni din 2025
- Meta Estate Trust: Alexandru Bonea, actualul CEO își va încheia mandatul la finalul lunii octombrie 2025, de comun acord cu Consiliul de Administrație
- UniCredit Bank devine Participant la sistemul de tranzacționare al Bursei de Valori București
- C&W Echinox: Companiile au contractat birouri pentru peste 7.000 de noi angajați în S1 2025
- Studiu Deloitte: tarifele vamale au efecte semnificative asupra companiilor multinațional
- Studiu EY: Modelele de business din retail trebuie să se adapteze pentru a stimula creșterea
- Revolut devine partener de titlu al viitoarei Audi F1 Team
- De anul viitor taxele locale din România vor crește semnificativ
- Prețurile de transfer sub control: Strategii esențiale pentru companii în fața presiunilor fiscale
- Colliers: Piata birourilor din Bucuresti a coborat la minimele ultimilor 4 ani, pe plan regional
- Studiu EY: Listările globale au dat dovadă de reziliență în primul semestru din 2025 în pofida volatilității pieței
- Libra finanțează cu 119 mil. lei proiectul rezidențial Scala Sopor din Cluj
- Revolut Business lansează în România conturile de economii pentru companii, cu dobândă de până la 4% pe an
- Pluriva investeşte 250.000 de euro într-un asistent virtual AI, dedicat companiilor din România