Hipermarketurile au scumpit produsele pe care promisesera ca le dau mai ieftin
Data publicarii: 10-09-2008 | AfaceriDin septembrie, mai multe produse agricole trebuiau ieftinite in hipermarketuri, dupa cum spuneau, la inceputul verii, mari producatori autohtoni, noteaza Gardianul. Acest lucru nu s-a produs pentru ca o parte dintre ei si-au urmarit interesele, in timp ce hipermarketurile au reusit sa-i tina pe toti in lesa doar pentru a le inchide gura. In schimbul unor ieftiniri de 10-20%, cum se laudau atat producatorii, cat si marii retaileri, consumatorul final nu s-a ales decat cu o scumpire medie de 20% si cu praf in ochi.
Ieftinirile la anumite produse cumparate din hipermarketuri nu s-au produs asa cum spuneau in vara reprezentantii producatorilor agricoli, dupa ce au semnat ghidul de bune practici cu reprezentantii marilor magazine. La semnarea respectivei intelegeri, producatorii spuneau ca din septembrie cumparatorul final se va putea bucura de o ieftinire a anumitor produse cu 10%, maximum 20%. Ba, mai mult, o parte din fructe, legume si alte produse s-au scumpit cu 20%.
Motivele pentru care asteptatele ieftiniri nu s-au produs se tin ascunse de o parte din producatori, pentru ca nu vor nici sa arate cu degetul, dar nici sa distruga frontul format impotriva hipermarketurilor. "Agrostar a participat la aceste negocieri si ne-am retras pentru ca nu ne-a placut ce s-a intamplat dupa ce s-a semnat acea intelegere. Au existat si exista anumite persoane de ambele parti care au avut anumite interese. Nu s-a rezolvat problema de fond, cand vor fi grupuri reprezentative la nivel national, atunci putem vorbi de un anume factor decizional", a declarat Tudor Dorobantu, secretarul general al Agrostar.
Integral in Gardianul
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare