Concurenta pe piata imobiliara devine tot mai acerba, iar riscul ca proiectul sa nu se vanda creste

Data publicarii: 17-09-2008 | Imobiliare

Piata romaneasca de real-estate inregistreaza, inca, o cerere mai mare decat oferta, dar din cauza ca proiectele sunt din ce in ce mai multe, concurenta devine tot mai acerba si, implicit, riscul ca proiectul sa nu se vanda creste, sustine directorul de marketing al Seven Hills, Nimrod Zvik.

"Romanii vin dupa o perioada in care au fost destul de speriati de cateva proiecte imobiliare care s-au dovedit un esec, fie din punctul de vedere al constructiei, fie datorita termenului de livrare sau din cauza neasigurarii unor conditii decente de trai dupa mutarea in noua locuinta.  De aceea, consider ca singura solutie pentru a trata aceasta nesiguranta este o transparenta totala in ceea ce priveste proiectele mai vechi ale dezvoltatorului", a declarat Nimrod Zvik.

Analistii imobiliari considera ca esentiala in dezvoltarea de rezidentiale este si alegerea atenta a targetului, iar dezvoltatorii trebuie sa ia aceasta decizie in urma unei analize atente atat a cerintelor pietei cat si a zonei in care urmeaza sa dezvolte, astfel incat zona sa fie una potrivita adresabilitatii proiectului. "Dezvoltam in zona Militari un proiect destinat clasei medii, West Park, si vom incepe constructia unui cartier de lux in zona Cotroceni. Nu le putem cere oamenilor sa cumpere locuinte high class in zone destinate clasei medii. Dezvoltatorii trebuie sa se adapteze zonei si sa construiasca in consecinta", a mai explicat reprezentantul companiei Seven Hills.

Potrivit acestuia, pretul de vanzare al unui complex imobiliar trebuie sa fie atat foarte bine adaptat la valoarea pietei in momentul respectiv, cat si adecvat facilitatilor, locatiei si finisajelor pe care le ofera. "Daca pretul locuintelor este unul decent si raportat la facilitatile oferite, proiectul se vinde, daca nu, riscul sa nu se vanda creste", a mai declarat Nimrod Zvik.

Acesta mai spune ca in piata de real estate, ca pe oricare piata strict legata de economia unei tari sau a unei regiuni, exista anumite fluctuatii, situatie care nu afecteaza foarte tare o companie multinationala puternica, ci mai degraba influenteaza soarta companiilor mici. "Daca planurile sunt bine realizate, conform unor studii de specialitate, ele trebuie duse la bun sfarsit. De aceea, consider ca cel mai important secret este sa urmezi planul companiei, chiar si in timpul unei crize, sa nu te panichezi si, mai ales, sa nu te lasi influentat de zvonuri", mai spune reprezentantul companiei.

Compania Seven Hills este subsidiara din Romania a BSG (Beny Steinmetz Group) pe domeniul imobiliar. BSG este un investitor israelian cu proiecte in America de Nord si noua tari europene cu activitati pe sectoarele resurselor naturale, imobiliarelor, diamantelor si pietelor de capital. Seven Hills a investit pe piata imobiliara din tara circa 500 de milioane de euro, suma pe care si-a propus sa o dubleze anul acesta atat in Capitala cat si prin investitii in provincie.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: