Prejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phishing se ridica la 60.000 euro

Data publicarii: 16-10-2008 | Finante-Banci

Prejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phishing se ridica la aproximativ 60.000 euro, o mare parte a sumei fiind blocata de banca in conturile phisherilor si restituita ulterior clientilor fraudati, au declarat reprezentantii bancii.

"Raiffeisen Bank a colaborat permanent si eficient cu Inspectoratul General al Politiei pentru stoparea fraudelor si prinderea celor care initiaza atacuri de phishing. Clientii bancii, care si-au divulgat datele confidentiale, ar  fi putut fi prejudiciati cu o suma totala de aproximativ 60.000 euro. In acelasi timp, banca a actionat pentru protejarea clientilor sai care au dat curs mesajelor de phishing, blocand unele tentative de frauda inainte de a se produce efectiv. Ceea ce mai merita mentionat este faptul ca o mare parte a prejudiciului a fost blocata de banca in conturile phisherilor si a fost restituita ulterior clientilor fraudati. Date fiind toate masurile de protectie luate, prejudiciul adus clientilor bancii a fost limitat", au declarat reprezentantii Raiffeisen Bank.

Directia pentru Combaterea Criminalitatii Informatice (DCCI) a anuntat marti ca a arestat trei persoane in cazul phishing-ului de la Raiffeisen Bank. Potrivit informatiilor reprezentantului DCCI, initiatorii atacului de spam indreptat catre Raiffeisen Bank sunt trei romani care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atatea conturi bancare separate cu intentia de a vira banii obtinuti prin procedeul de phishing. Surse din interiorul bancii au declarat ca s-au inregistrat aproape 200 de plangeri ale clientilor carora le-au disparut bani din conturi. Spiridon a mentionat ca persoanele contactate pentru a-si crea un cont bancar, nu stiau pentru ce sunt rugate sa infiinteze respectivele conturi, si nici provenienta banilor.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: