Prejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phishing se ridica la 60.000 euro
Data publicarii: 16-10-2008 | Finante-BanciPrejudiciul adus clientilor Raiffeisen Bank in urma actiunilor de phishing se ridica la aproximativ 60.000 euro, o mare parte a sumei fiind blocata de banca in conturile phisherilor si restituita ulterior clientilor fraudati, au declarat reprezentantii bancii.
"Raiffeisen Bank a colaborat permanent si eficient cu Inspectoratul General al Politiei pentru stoparea fraudelor si prinderea celor care initiaza atacuri de phishing. Clientii bancii, care si-au divulgat datele confidentiale, ar fi putut fi prejudiciati cu o suma totala de aproximativ 60.000 euro. In acelasi timp, banca a actionat pentru protejarea clientilor sai care au dat curs mesajelor de phishing, blocand unele tentative de frauda inainte de a se produce efectiv. Ceea ce mai merita mentionat este faptul ca o mare parte a prejudiciului a fost blocata de banca in conturile phisherilor si a fost restituita ulterior clientilor fraudati. Date fiind toate masurile de protectie luate, prejudiciul adus clientilor bancii a fost limitat", au declarat reprezentantii Raiffeisen Bank.
Directia pentru Combaterea Criminalitatii Informatice (DCCI) a anuntat marti ca a arestat trei persoane in cazul phishing-ului de la Raiffeisen Bank. Potrivit informatiilor reprezentantului DCCI, initiatorii atacului de spam indreptat catre Raiffeisen Bank sunt trei romani care au apelat la 15 persoane pentru a deschide tot atatea conturi bancare separate cu intentia de a vira banii obtinuti prin procedeul de phishing. Surse din interiorul bancii au declarat ca s-au inregistrat aproape 200 de plangeri ale clientilor carora le-au disparut bani din conturi. Spiridon a mentionat ca persoanele contactate pentru a-si crea un cont bancar, nu stiau pentru ce sunt rugate sa infiinteze respectivele conturi, si nici provenienta banilor.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare