Piata de electrocasnice va scadea cu circa 5% anul acesta, din cauza noilor norme de creditare

Data publicarii: 22-10-2008 | Afaceri

Vanzarile de electrocasnice din Romania vor cunoaste o usoara scadere in 2008, iar per total aceasta piata va scadea cu aproximativ 5% ca urmare a noilor reguli de creditare a populatiei impuse de BNR, a declarat directorul de marketing si vanzari al Arctic, Monica Iavorschi.

"Anul acesta se vor inregistra vanzari ceva mai slabe decat in 2007, din cauza noilor conditii de creditare. Estimarile nu sunt nici optimiste, nici pesimiste, dar cel mai probabil piata autohtona de electrocasnice va scadea cu circa 5%. Arctic nu isi va asuma insa rolul de creditor pentru clientii nostri" a declarat Monica Iavorschi.

Aceasta a adaugat de asemenea, ca in contextul crizei financiare care a dus la deprecierea monedei nationale, importatorii vor fi cei care vor dicta evolutia preturilor, intrucat ei sunt mai afectati de schimbarile mediului macro-economic, iar din pozitia de producator, Arctic nu va resimti foarte mult aceste schimbari.

Compania a lansat miercuri un nou pachet de servicii cu scopul de a oferi consumatorilor si partenerilor de afaceri mai multe informatii despre produsele companiei. Printre aceste servicii se numara si o platforma de asistenta telefonica pre si post vanzare de tip call center, numita Arctic Expert Line. Potrivit reprezentantilor Arctic, principalele criterii de selectie a electrocasnicelor sunt brandul (conteaza pentru 66% dintre consumatori), pretul (65% dintre consumatori), caracteristicile tehnice (58% dintre consumatori) si serviciile aditionale (41% dintre consumatori).

Arctic a realizat in primul semestru al anului 2008 un volum al vanzarilor de peste 667.000 unitati, 312.000 dintre ele fiind comercializate in Romania, iar vanzarile de pe piata locala au crescut la 46,4 milioane de euro.

Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica. La peste 50 de ani de la infiintare, produsele companiei Arçelik sunt prezente in peste 100 de tari din intreaga lume.  Compania detine 12 unitati de productie in patru tari, are peste 18.000 angajati si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 3,7 miliarde euro. Portofoliul Arcelik include zece branduri.

Anul trecut, Arctic a lansat pe piata domestica brandul Beko ce include produse incorporabile si televizoare LCD. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa transforme brandul Beko intr-unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul de electrocasnice.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: