Piata de electrocasnice va scadea cu circa 5% anul acesta, din cauza noilor norme de creditare
Data publicarii: 22-10-2008 | AfaceriVanzarile de electrocasnice din Romania vor cunoaste o usoara scadere in 2008, iar per total aceasta piata va scadea cu aproximativ 5% ca urmare a noilor reguli de creditare a populatiei impuse de BNR, a declarat directorul de marketing si vanzari al Arctic, Monica Iavorschi.
"Anul acesta se vor inregistra vanzari ceva mai slabe decat in 2007, din cauza noilor conditii de creditare. Estimarile nu sunt nici optimiste, nici pesimiste, dar cel mai probabil piata autohtona de electrocasnice va scadea cu circa 5%. Arctic nu isi va asuma insa rolul de creditor pentru clientii nostri" a declarat Monica Iavorschi.
Aceasta a adaugat de asemenea, ca in contextul crizei financiare care a dus la deprecierea monedei nationale, importatorii vor fi cei care vor dicta evolutia preturilor, intrucat ei sunt mai afectati de schimbarile mediului macro-economic, iar din pozitia de producator, Arctic nu va resimti foarte mult aceste schimbari.
Compania a lansat miercuri un nou pachet de servicii cu scopul de a oferi consumatorilor si partenerilor de afaceri mai multe informatii despre produsele companiei. Printre aceste servicii se numara si o platforma de asistenta telefonica pre si post vanzare de tip call center, numita Arctic Expert Line. Potrivit reprezentantilor Arctic, principalele criterii de selectie a electrocasnicelor sunt brandul (conteaza pentru 66% dintre consumatori), pretul (65% dintre consumatori), caracteristicile tehnice (58% dintre consumatori) si serviciile aditionale (41% dintre consumatori).
Arctic a realizat in primul semestru al anului 2008 un volum al vanzarilor de peste 667.000 unitati, 312.000 dintre ele fiind comercializate in Romania, iar vanzarile de pe piata locala au crescut la 46,4 milioane de euro.
Arctic face parte din grupul Arcelik, al treilea producator european de aparatura electrocasnica. La peste 50 de ani de la infiintare, produsele companiei Arçelik sunt prezente in peste 100 de tari din intreaga lume. Compania detine 12 unitati de productie in patru tari, are peste 18.000 angajati si a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 3,7 miliarde euro. Portofoliul Arcelik include zece branduri.
Anul trecut, Arctic a lansat pe piata domestica brandul Beko ce include produse incorporabile si televizoare LCD. Pana in anul 2010, Arcelik si-a propus sa transforme brandul Beko intr-unul dintre cele mai puternice zece branduri din lume pe segmentul de electrocasnice.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare