50% din utilizatorii de internet isi aleg ca parole date de nastere sau numele unor rude
Data publicarii: 07-11-2008 | IT&CClientii magazinelor online din tarile in care se vorbeste limba engleza sunt victimele cele mai frecvente ale hackerilor, cu o rata a cazurilor de furt de identitate de doua ori mai mare decat Franta, Germania si Spania, potrivit unui nou studiu realizat de Ipsos care a examinat obisnuintele cumparatorilor online din Statele Unite, Canada, Franya, Germania, Spania si Marea Britanie.
Cercetarea a descoperit ca 10% din amatorii de cumparaturi din magazinele virtuale din Canada, Statele Unite si Marea Britanie au experimentat furt al datelor personale. Procentul este de doua ori mai mare decat in Franta, Germania si Spania.
"Studiul arata ca hackerii actioneaza indeosebi in tarile in care sunt concentrate cele mai multe afaceri online. Insa trebuie avut in vedere ca astfel de afaceri sunt in dezvoltare peste tot in lume si nu trebuie sa fie o surpriza aparitia de cazuri asemanatoare in toate tarile cu buna penetrare a internetului", spune Michael Barrett director de securitate a informatiilor la PayPal.
Alegerea si protejarea parolelor sunt lucrurile cele mai importante cand vine vorba de securitatea online, insa atitudinile si comportamentele in mediul virtual variaza mult de la o cultura la alta. Studiul arata ca germanii sunt cei mai vigilenti in acest sens. Doar unul din patru germani isi destainuie parola unui membru al familiei sau unui prieten, procent mic in comparatie cu 60% dintre americani sau 56% dintre francezi care o divulga fara sa stea prea mult pe ganduri. Consecinta este previzibila: doar 3% dintre germani au experimentat astfel de probleme si doar unul din zece cunoaste pe cineva care a trecut prin asa ceva.
O alta descoperire a cercetarii este ca aproape jumatate dintre cei chestionati folosesc data de nastere, numele unui membru al familiei sau al animalului in alegerea parolei. Francezii si spaniolii sunt cei mai expeditivi in updatarea parolelor. 61% dintre francezi si 63% dintre spanioli isi schimba parola mai putin de o data pe an sau doar cand le este cerut acest lucru.
In plus, 40% din respondentii din cele sase tari folosesc retele sociale in care afiseaza date folosite totodata si ca parole. De exemplu, unul din patru francezi isi afiseaza data de nastere pe un site public dar foloseste aceeasi data si ca parola. 10% dintre britanici si canadieni fac acelasi lucru.
Serviciul de plati online PayPal ofera cateva sfaturi simple pentru o mai buna protejare impotriva fraudelor online. Primul lucru recomandat este folosirea unor parole sigure, formate din combinatii de cifre cu litere si schimbarea acesteia la 30 de zile.
Un lucru important este si protejarea calculatorului prin antivirusi si update-uri ale browserului pentru blocarea site-urilor malitioase. La acelasi capitol, trebuiesc evitate clikurile pe linkuri necunoscute, mai ales daca acestea par sa vina din partea bancii. Majoritatea fraudelor se deruleaza prin site-uri care imita site-urile originale ale bancilor. Expertii in securitate IT recomanda, in final, folosirea unor mijloace de plata online cunoscute.
In Romania procentul tentativelor de frauda inregistrate in 2007 in magazinele online care folosesc solutia ePayment a fost de 1,5% din numarul total al comenzilor efectuate cu card bancar, potrivit GECAD ePayment, integrator de solutii de comert electronic.
Printre cele mai frecvente situatii se numara cazurile in care copiii au folosit cardurile parintilor pentru a face achizitii pe Internet si cele in care s-au incercat plati cu carduri furate, indeosebi carduri emise in Statele Unite. Alte tentative de fraudare au implicat conturi de PayPal alimentate cu carduri furate sau chiar conturi de PayPal internationale furate, precum si tentative de frauda prin conturi bancare virtuale, din afara Romaniei.
George Trifu
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare