Piata de spa din Romania si-a marit capacitatea cu 50% anul acesta

Data publicarii: 12-11-2008 | Afaceri

Piata locala a centrelor spa si-a marit anul acesta capacitatea cu peste 50%, pana la un total de 190 de camere destinate acestui tip de servicii, cresterea urmand sa se pastreze si anul viitor, mai ales pe segmentul hotelier, potrivit reprezentantilor firmei de consultanta MondoSpa.

"In 2008, numarul de zone operationale a crescut cu peste 50%, in special pe segmentul de spa in hotel si cred ca trendul se va mentine si in 2009. Piata romaneasca de spa este una foarte dinamica si va inregistra cresteri puternice in anii viitori", a declarat marti directorul general MondoSpa, Liliana Paraipan.

Potrivit datelor MondoSpa, in 2007 functionau 6 day spa-uri (cu un total de  37 de camere), 2 spa-uri in hotel (6 camere), 2 balneo spa (54 camere), 5 medical spa (20 camere) si un destination spa (10 camere).

In 2008, numarul de zone operationale s-a modificat ajungand la 9 day spa-uri, (48 camere), 11 spa in hotel, (48 camere),  6 balneo spa (64 camere), 5 medical spa (20 camere) si un destination spa (10 camere).

In Romania exista momentan patru tipuri de spa si anume Day Spa sau City Spa (ca de exemplu complexele Eden Spa, Natura Spa, World Class Mariott), Hotel Spa (fie operat de hotel, fie independent ca de exemplu Bali Spa Radisson, Continental Hotels), Balneo Spa (Ana Aslan Health Spa, Ocna Sibiului), Medical Spa (Proestetica Bali Spa, Care Zone Urban Spa).

In 2009, evolutia acestei piete va urmari trendul anului 2008 inregistrand o crestere accentuata pe segmentul de spa hotelier, dar si cu aparitia primelor real estate spa: in ansamblul Stejarii din Baneasa si Silver Mountain din Poiana Brasov. Aceasta afacere poate aduce profit numai in cazul in care este gestionata corect.

"Vanzarile si pozitionarea hotelului trebuie sa aiba in centrul atentiei spa-ul altfel investitia intr-un astfel de centru nu se justifica" sustine Liliana Paraipan.

Venitul generat de un centru spa se situeaza intre 500.000 euro anual (la un grad de ocupare de 25% si 696 servicii prestate) si aproape doua milioane de euro anual (daca toate posturile de lucru sunt ocupate pe parcursul intregului program al unei zile de lucru si numarul de servicii prestate intr-o luna ajunge 2.784). De asemenea, marja de profit mediu obtinuta dintr-un astfel de business este intre 10-15%.

In ceea ce priveste volumul generat de vanzarile de produse de retail, acestea sunt estimate la 41.760 la un grad de umplere de 100% a centrului spa, respectiv la  20.880 euro la 50% si la 10.440 euro la 25%.

Potrivit reprezentantei MondoSpa, 80% din clientii romani ai centrelor spa sunt femei si aproximativ 20% barbati, cu studii superioare in proportie de 85%. Aproximativ 75% din clienti vin intr-un spa avand ca obiectiv relaxarea, restul preferand terapii cu obiectiv de sanatate sau slabit, deotxifiere etc.

Piata spa globala a fost anul trecut 250 miliarde dolari, din care 60,3 miliarde dolari venituri directe din industria spa - faclitati spa, investitii in spa. La nivel mondial exista aproximativ 71.600 centre spa in lume. Valoarea investitiilor in acest segment in 2007 s-a ridicat la 13 miliarde dolari, in timp ce veniturile din spa au fost in SUA 2 miliarde dolari, in Japonia- 5,7 miliarde dolari si in Germania 3,8 miliarde dolari.

NewsIn

Ultimele stiri pe BankNews.ro: