Piata de publicitate online din Romania, in 2007 - peste 42,6 milioane de lei
Data publicarii: 18-12-2008 | MediaValoarea investitiilor in publicitatea online pe 2007, in Romania, a totalizat peste 42,6 milioane de lei, fara TVA, potrivit primului studiu de gen din tara, realizat de asociatia industriei de publicitate online (IAB Romania) si PricewaterhouseCoopers, a informat asociatia.
Suma a fost calculata pe baza cifrelor de vanzari directe ale celor mai importante 11 companii din domeniu (regii si publisheri independenti), care insumeaza in total peste 700 de site-uri.
Prin comparatie, publicitatea online din Bulgaria a fost, in 2007, potrivit studiului Investor.bg, de sase milioane euro, adica aproximativ jumatate din valoarea inregistrata in Romania.
"Acest studiu ofera, pentru prima data in Romania, cifre reale, bazate pe vanzarile efective ale celor mai mari companii din industrie, in locul estimarilor care au existat pana acum", spune presedintele asociatei IAB Romania, Ovidiu Florea.
Pe baza cifrelor centralizate, expertii PricewaterhouseCoopers au structurat totalul investitiilor in publicitatea online din Romania, in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru, pentru determinarea sezonalitatii.
Urmatoarul studiu realizat de IAB Romania si PricewaterhouseCoopers, pentru care culegerea de date va demara la inceputul anului 2009, va include o analiza completa a anului 2008, precum si o comparatie intre datele din 2007 si cele din 2008.
Asociatia IAB Romania (www.iab-romania.ro) a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni. Asociatia IAB Romania este o asociatie profesionala, fara scop lucrativ, neguvernamentala, apolitica si autonoma, care isi propune sa protejeze si sa promoveze interesele profesionale si investitiile realizate pe piata de publicitate online din Romania, sa elaboreze standarde ale industriei si sa creeze cadrul pentru autoreglementare.
NewsIn
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Deloitte România a asistat Grupul PIB în preluarea brokerului de asigurări STEIN Bestasig
- Studiu EY: Investițiile străine directe în Europa scad pentru prima dată de la pandemie
- Studiu: România se află pe locul 89 în clasamentul celor mai atrăgătoare țări pentru cei care vor să lucreze în străinătate
- Reff & Asociatii si Deloitte Romania au asistat proprietarii Expo Market Doraly in vanzarea integrala a parcului comercial catre dezvoltatorul imobiliar WDP
- Revolut depășește 2 milioane de clienți ai aplicației Revolut <18
- Studiu Deloitte: Majoritatea liderilor de business din Romania considera ca PNRR va contribui la competitivitatea economiei locale in urmatorii cinci an
- Cum vor ajuta soluțiile AI în procesele de optimizare fiscală ale companiilor?
- Studiu Deloitte: Tranzitia catre economia circulara a incetinit la nivel global in 2023
- Studiu Deloitte: prețul, primul criteriu în alegerea mașinii. Motoarele pe combustie internă revin pe creștere în preferințele consumatorilor
- Prysmian deschide la București un nou birou al Centrului de Excelență în IT
- Lucian Anghel preia funcția de Director General-Adjunct al Libra Internet Bank
- Schneider Electric colaborează cu NVIDIA în proiectarea centrelor de date AI
- Ce este taxa pe lux și și cine va trebui să o plătească începând din acest an
- Flix raportează un venit total de 2 miliarde de euro în 2023
- Banca Transilvania & OTP Group, acord pentru achizitia OTP Bank Romania si subsidiare