Criza va avantaja magazinele cu preturi reduse
Data publicarii: 22-12-2008 | AfaceriAnul viitor consumatorii romani isi vor face cumparaturile din magazinele cu preturi mici, de tip discount, care au in portofoliu produse la preturi promotionale, ca reactie la efectele crizei financiare internationale.
Estimari pentru anul viitor indica o scadere a consumului intern cu cel putin 20-30% fata de 2008, deoarece analistii se asteapta la reducerea puterii de cumparare a romanilor din cauza inghetarii salariilor, disponibilizarilor si taierii drastice a creditelor de consum.
"Consumatorii romani isi vor schimba obiceiurile de consum anul viitor, desi criza se afla inca in stadiu incipient in Romania. Se va schimba substantial cosul de produse, se va trece de la produsele premium la produsele mai ieftine, 'de prim pret'. Domeniul alimentar va pierde doar pe segmentul bunurilor de lux", a declarat Alexandru Vlad, seful lantului de magazine cash&carry Selgros, parte a grupului german Metro AG.
In acest context, cel mai bine se vor adapta magazinele discount, adica acele formate care au un sortiment mic de bunuri, la preturi mici, sustine Alexandru Vlad. De altfel, si strategia de extindere a discounterilor demonstreaza ca acestia au de gand sa profite de schimbarile produse in piata ca urmare a crizei economice.
In prezent, pe piata romaneasca activeaza patru lanturi internationale cu profil discount, respectiv reteaua Plus, operata de grupul german Tengelmann, Profi, parte a grupului belgian Louis Delhaise, Penny Market si MiniMax, apartinand grupului Rewe. In ciuda crizei economice, acestea au primit extinderi sustinute pentru anul viitor. Reteaua Plus Discount, parte a grupului german Tengelmann, vizeaza pentru anul viitor deschiderea a 20-25 de magazine. In conditiile in care investitia medie intr-un magazin se ridica la 1,5 milioane euro, rezulta ca reteaua si-a planificat pentru anul viitor investitii cuprinse intre 30 si 37,5 milioane de euro. "Vom mentine strategia de extindere pentru anul 2009, deoarece finantarile au fost asigurate cu mult timp in urma", a declarat Ioana Marginean, directorul de marketing Plus Romania. La acestea se adauga investitia grupului Schwartz, care a anuntat ca va deschide anul viitor primul magazin Lidl din Romania, la Oradea. si hipermarketurile si supermarketurile s-au reorientat si si-au adaptat strategiile de vanzare la conditiile actuale, propunand mai multe promotii, chiar daca profiturile si afacerile acestora se vor comprima anul viitor, potrivit estimarilor jucatorilor din piata.
O radiografie a pietei de profil, intocmita de compania de consultanta imobiliara Cushman&Wakefield, arata ca pe piata romaneasca activau, la nivelul anului 2008, un numar de 159 de magazine discount, dintre care cele mai multe apartin retelei Plus.
Integral in Romania Libera
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- Ce zic românii despre siguranța cumpărăturilor online de Black Friday
- Lipsa raportărilor detaliate despre impactul companiilor asupra naturii poate încetini acțiunile globale de protejare a ecosistemelor lumii
- Companiile au închiriat în primele 9 luni circa 750.000 mp de spații, cu 30% mai mult comparativ cu 2024
- Studiu EY: Cum pot companiile să transforme provocările transparenței salariale în avantaje competitive
- Studiu Revolut: Unul din trei români a pierdut bani după ce au urmat sfaturi din mediul online neverificate. 16% au pierdut până la 1.000 de euro din această cauză
- Timișorenii, nota 7,58 la testul „Siguranța Online
- Studiu Deloitte: în ciuda incertitudinii actuale, investitorii din Europa Centrală privesc cu optimism ultimele luni ale anului
- Directiva UE privind transparenta salariala – de cand produce efecte si ce informatii pune la dispozitia angajatilor
- RomInsolv lansează Evoloo, prima aplicație digitală de prevenire a insolvenței din România
- Generația Z din România rescrie regulile investițiilor: mai puțin imobiliare, mai mult piețe de capital
- Break-urile își mențin relevanța: aproape o cincime din vânzările online de mașini din Europa
- Stup, trei ani de sprijin pentru antreprenori: peste 800 de afaceri lansate în România
- Revolut Bank o numește pe Florina Moisei în rolul de Country Manager al sucursalei din Romania
- Majoritatea marilor investiții imobiliare în derulare sunt construite pe foste platforme industriale, multe orașe din țară oferind încă astfel de oportunități
- Reff & Asociatii | Deloitte Legal isi consolideaza echipa prin promovarea a 23 de avocati incepand din luna septembrie 2025