Romania, a treia piata din lume pentru Maserati Quattroporte
Data publicarii: 06-02-2009 | AutoMaserati Romania, companie membra a grupului AutoItalia, a vandut in 2008 patru automobile Quattroporte Collezione Cento, cel mai scump model importat pentru piata locala, comercializat la pretul de 135.000 de euro (fara TVA), fapt ce a clasat Romania pe locul trei la nivel global, dupa piete precum cea din Dubai, unde s-au vandut 24 de unitati, si Statele Unite, a declarat pentru Business Standard Mike Costache, directorul marcii Maserati in Romania.
Potrivit managerului Maserati Romania, modelul Quattroporte Collezione Cento a fost produs intr-o editie limitata, de 100 unitati de lux.

"Maserati are 262 de dealeri, in 59 de tari, deci, teoretic, fiecare tara trebuia sa primeasca intre una si doua unitati, dar, practic, nu a fost cazul. In prima zi cand s-a lansat acest model unicat la salonul din Detroit, in ianuarie 2008, am primit doua telefoane de la doi posesori actuali care tocmai primisera un email cu aceste informatii de la fabrica, asa cum primesc toti posesorii care subscriu", a explicat Costache.
Vanzarile Maserati se inscriu in tendinta generala a pietei locale de comercializare, ce a avut o evolutie contradictorie, in 2008, comparativ cu vanzarile marcilor de volum. Compania a depasit estimarile de vanzare pentru 2008, de la 30-35 de unitati la comercializarea a 41 de automobile, si a incheiat anul financiar cu o cifra de afaceri de 4,3 milioane de euro, obtinuta din vanzari.
"La sfarsitul anului 2008, am inregistrat 41 de unitati vandute (comparativ cu 2007, cand am livrat 22), vanzari care au dus la o crestere de 86% a businesului", a precizat Costache.
Reprezentantii companiei au precizat ca, pentru anul in curs, nu este inca momentul pentru a face estimari financiare, dar privesc cu optimism activitatea companiei pe piata locala, in 2009. Potrivit lui Costache, singura diferenta determinata de contextul economic actual este prelungirea termenului pentru decizia de cumparare. "Singura mare diferenta pentru anul in curs este ca decizia de a achizitiona este mai lunga. Dar, in continuare, vin oameni interesati de marca noastra la showroom, pentru informatii aditionale si pentru test drive", a subliniat Costache. La nivelul intregii piete, vanzarile de autoturisme au totalizat anul trecut 270.995 de unitati, in scadere cu 14,1% fata de anul 2007. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de atoturisme au inregistrat o scadere semnificativa, de 53% in luna decembrie 2008 fata de decembrie 2007.
Ultimele stiri pe BankNews.ro:
- DAN AIR a efectuat primul zbor comercial pe ruta București - Damasc
- Virgil Șoncutean primește al patrulea mandat la conducerea Allianz-Țiriac Asigurări
- EY Romania: Tehnologia cloud reprezinta cea mai avansata si raspandita solutie emergenta in companiile din Romania
- OLX Group anunta vanzarea companiei KIWI Finance catre Partners Financial Services
- Schneider Electric o numește pe Esther Finidori în funcția de Chief Sustainability Officer
- 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală. Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online
- Copiii intră în vacanță, hackerii nu - Sfaturi ARB pentru siguranța online în familie
- Studiu EY: Trei din patru departamente juridice își perfecționează strategiile de tehnologie și date, dar numai 25% prioritizează GenAI
- Alegerile prezidențiale aduc calm pe piețele financiare: leul rămâne stabil, investitorii mizează pe continuitate
- Studiu EY: Consumatorii caută forme de divertisment locale și live în contextul incertitudinii globale, însă tehnologia rămâne un element esențial
- Schneider Electric furnizeaza solutii de smart metering, mentenanta si cloud hosting pentru CTP
- Leul se apreciază puternic după alegerile prezidențiale: Euro coboară la 5,03 lei, dolarul sub 4,47 lei
- eJobs: 63,6% dintre angajați traversează, în prezent, o perioadă dificilă din punct de vedere emoțional
- Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
- Novotel își consolidează prezența în România printr - un nou hotel la Timișoara