Romania, a treia piata din lume pentru Maserati Quattroporte

Data publicarii: 06-02-2009 | Auto

Maserati Romania, companie membra a grupului AutoItalia, a vandut in 2008 patru automobile Quattroporte Collezione Cento, cel mai scump model importat pentru piata locala, comercializat la pretul de 135.000 de euro (fara TVA), fapt ce a clasat Romania pe locul trei la nivel global, dupa piete precum cea din Dubai, unde s-au vandut 24 de unitati, si Statele Unite, a declarat pentru Business Standard Mike Costache, directorul marcii Maserati in Romania.

Potrivit managerului Maserati Romania, modelul Quattroporte Collezione Cento a fost produs intr-o editie limitata, de 100 unitati de lux.

Maserati Quattroporte Sport GTS

"Maserati are 262 de dealeri, in 59 de tari, deci, teoretic, fiecare tara trebuia sa primeasca intre una si doua unitati, dar, practic, nu a fost cazul. In prima zi cand s-a lansat acest model unicat la salonul din Detroit, in ianuarie 2008, am primit doua telefoane de la doi posesori actuali care tocmai primisera un email cu aceste informatii de la fabrica, asa cum primesc toti posesorii care subscriu", a explicat Costache.

Vanzarile Maserati se inscriu in tendinta generala a pietei locale de comercializare, ce a avut o evolutie contradictorie, in 2008,  comparativ cu vanzarile marcilor de volum. Compania a depasit estimarile de vanzare pentru 2008, de la 30-35 de unitati la comercializarea a 41 de automobile, si a incheiat anul financiar cu o cifra de afaceri de 4,3 milioane de euro, obtinuta din vanzari.

"La sfarsitul anului 2008, am inregistrat 41 de unitati vandute (comparativ cu 2007, cand am livrat 22), vanzari care au dus la o crestere de 86% a businesului", a precizat Costache.

Reprezentantii companiei au precizat ca, pentru anul in curs, nu este inca momentul pentru a face estimari financiare, dar privesc cu optimism activitatea companiei pe piata locala, in 2009. Potrivit lui Costache, singura diferenta determinata de contextul economic actual este prelungirea termenului pentru decizia de cumparare. "Singura mare diferenta pentru anul in curs este ca decizia de a achizitiona este mai lunga. Dar, in continuare, vin oameni interesati de marca noastra la showroom, pentru informatii aditionale si pentru test drive", a subliniat Costache. La nivelul intregii piete, vanzarile de autoturisme au totalizat anul trecut 270.995 de unitati, in scadere cu 14,1% fata de anul 2007. Potrivit Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), vanzarile de atoturisme au inregistrat o scadere semnificativa, de 53% in luna decembrie 2008 fata de decembrie 2007.

Business Standard